Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-02@02:38:02 GMT

آمار یارانه‌بگیران هم‌خوانی ندارد

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۱۹۰۱۸

آمار یارانه‌بگیران هم‌خوانی ندارد

به گزارش جام جم آنلاین از میزان ، جبار کوچکی‌نژاد ، با اشاره به آخرین وضعیت «تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها» گفت: ورودی منابع این سازمان بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان بوده که در برخی موارد محقق نشده است.

وی افزود: برخی از دستگاه‌ها که از جیب مردم دریافتی داشته‌اند متاسفانه به تعهدات مالی خود به سازمان هدفمندی یارانه‌ها توجه نداشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعی داریم آمار دقیقی را از این ارقام تا هفته‌های آینده به دست بیاوریم.

کوچکی‌نژاد با اشاره به تخصیص برخی از اعتبارات از ناحیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها به بخش‌های یارانه‌بگیر تاکید کرد: به عنوان مثال مقرر بود وزارت «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» ۱۰ درصد منابع خود را از محل سازمان هدفمندی یارانه‌ها تامین کند، اما این سازمان تنها ۲ درصد از منابع را در اختیار این وزارت خانه قرار داده است و یا اینکه مقرر بود ۳۰ درصد از منابع این سازمان به بخش تولید و صنعت جذب شود، اما متاسفانه یک درصد از منابع به بخش تولید اختصاص پیدا کرده است. این آمار همگی موجود است.

رئیس هیئت تحقیق وتفحص از سازمان هفدمندی یارانه‌ها با اشاره به موضوع تعداد یارانه‌بگیران کشور گفت: متاسفانه آماری که مرکز آمار در این زمینه ارائه می‌کند با آماری که ما به دست آوردیم همخوانی ندارد و باید این موارد شفاف شود.

این نماینده مجلس بیان داشت: در حال حاضر مرکز آمار جمعیت کشور را ۸۲ میلیون نفر اعلام می‌کند و سازمان هدفمندی یارانه‌ها هم یارانه بگیران را ۷۸ میلیون نفر می‌داند. البته طبق این آمار مسئولان دولتی اعلام کردند که بیش از ۳ میلیون نفر از دریافت یارانه حذف شده‌اند و ۶ میلیون نفر هم در خارج از کشور یارانه بگیر داریم؛ بنابراین این مواردی که گفته می‌شود جمعیت کشور را نزدیک به ۹۰ میلیون نفر می‌کشاند که این رقم، رقم غیر واقعی است.

وی با بیان اینکه بخشی از مردم مستحق، هنوز یارانه دریافت نمی‌کنند، گفت: این افراد مدام شکایت و نامه می‌نویسند اما موفق به دریافت یارانه نمی‌شوند.

این نماینده مجلس با اشاره به اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر اینکه به ایرانیان خارج از کشور یارانه پرداخت نمی‌شود، گفت: خیر. طبیعی است وقتی آمار‌ها را کنار هم بگذاریم می‌بینیم که افراد خارج‌نشین جز افراد داخلی محسوب می‌شوند و یارانه می‌گیرند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کوچکی نژاد یارانه عدم همخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۹۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار شهدای امروز حمله های رژیم صهیونیستی به غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، منابع خبری از شهادت ۳۴ فلسطینی در حمله های امروز اشغالگران به نوار غزه خبر دادند.

این منابع اعلام کردند که در حمله های امروز ارتش اشغالگر صهیونیستی به نوار غزه تا این لحظه ۳۴ نفر به شهادت رسیدند.

تنها در حملات به شهر رفح در جنوب نوار غزه ۲۶ فلسطینی شهید شدند.

ده‌ها نفر هم در این حملات مجروح شدند.

این در حالی است که ساعاتی قبل، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۳ کشتار و جنایت دیگر را در حق فلسطینیان در این باریکه مرتکب شده است.

این وزارتخانه افزود که در این حملات ۳۴ فلسطینی به شهادت رسیده و ۶۸ نفر دیگر زخمی شدند. هنوز بیش از ۸۰۰۰ نفر هم مفقود و زیر آوار هستند.

شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۷ هزار و ۶۴۳ نفر رسیده است. ۷۲ درصد از شهدا و مجروحان نیز زن و کودک هستند.

کد خبر 6092462

دیگر خبرها

  • مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی: مطالبات کلیه داروخانه‌ها پرداخت شد
  • امکان نام‌نویسی غیرحضوری بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ ها در سال ۱۴۰۳
  • یارانه‌بگیران بخوانند/ یارانه‌ها و مستمری‌ها در بودجه ۱۴۰۳ چقدر افزایش پیدا می‌کند؟ + عکس
  • موافقت مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک
  • تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • فوری /بودجه نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۳ اعلام شد /تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها تصویب شد
  • آمار شهدای امروز حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • ۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است