Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار مهر، حسن فدایی، امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان مرند با بیان ضرورت حفاظت از منابع آب و خاک کشور خاطرنشان کرد: امروزه حفر چاه های غیرمجاز و رعایت نکردن اصلاح الگوی مصرف، مشکل کمبود آب را در جامعه پیش آورده است.

وی گفت: با انجام اقداماتی از قبیل تهیه و توزیع دفترچه و بروشور و اعمال تخفیف آب بها باید فرهنگ مصرف درست آب را در بین شهروندان تبیین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون برنامه ریزی فرماندار ویژه مرند ادامه داد: باید سعی کنیم باغ ها و مزارع داخل شهر مرند با اجرای آبیاری تحت فشار و قطره ای حفظ شوند تا این گونه از هدررفت آب جلوگیری شود.

فدایی تاکید کرد: طرح مدیریت مشارکتی آب های زیرزمینی در راستای صرفه جویی در مصرف آب، به صورت نمونه در روستاهای «باروج» و «قراجه محمد» شهرستان مرند اجرا می شود.

وی در ادامه بر ضرورت نصب کنتور هوشمند برای چاه های آب شهرداری مرند تاکید کرد و اظهار داشت: شهرداری مرند موظف است تا پایان امسال نسبت به اخذ مجوز بهره برداری و نصب کنتور هوشمند برای چاه های آب خود در شهر اقدام کند.

فدایی همچنین با مثبت ارزیابی کردن نصب کنتور هوشمند آب در چاه های صنعتی تصریح کرد: تنها ۳۳ چاه صنعتی شهرستان مرند فاقد کنتور هوشمند آب هستند که این تعداد نیز به زودی عملیاتی می شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار ویژه مرند از قطع برق چاه های کشاورزی در ساعات پیک مصرف خبر داد و اظهار داشت: جهاد کشاورزی و اداره برق شهرستان مرند قبل از اجرای این مصوبه کشاورزان را در جریان امر قرار دهند تا مشکلی پیش نیاید.

وی در پایان خواستار رسیدگی به مشکل آب شرکت سرم سازی مرند شد و تاکید کرد: ادارات آب و فاضلاب و امور آب شهرستان، در اسرع وقت راهکارهای عملی در خصوص حل مشکل آب شرکت سرم سازی رازی مرند ارائه کنند.

کد خبر 4525390

منبع: مهر

کلیدواژه: مرند مصرف آب کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۳۴۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف بهینه آب در استان بوشهر ضروری است

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، ابوالحسن عالی بیان کرد: طرح‌های مقابله با تنش آبی در مناطق مختلف استان بوشهر در دست اجراست که سعی می‌شود تا قبل از آغاز فصل تابستان این طرح‌ها اجرایی و وارد مدار بهره‌برداری تولید شوند.

 وی افزود: در همین راستا برای بهبود وضعیت آب مردم در جنوب استان بوشهر طرح‌ها و برنامه‌های متنوعی اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ادامه داد: با هدف افزایش پایداری آب شرب مشترکان در نخل تقی، عملیات بهسازی و مهندسی دوباره ایستگاه تقویت فشار مرکزی شهر و تعمیرات اساسی الکترو پمپ‌های این ایستگاه در مخزن چهار هزار مترمکعبی نخل تقی اجرا شد.

وی اظهار کرد: به تناسب تمامی اقدامات صورت گرفته در راستای رفع کمبود آب مردم، هم‌استانی‌ها نیز باید نسبت‌به بازنگری در نحوه مصرف و صرفه‌جویی در آب اهتمام لازم را داشته باشند.

عالی گفت: در سال آبی جاری میزان بارش‌ها در استان بوشهر کاهشی ۵۰ درصدی داشته که با توجه به تامین بیشتر آب مصرفی مردم از خارج استان، هم‌استانی‌ها باید بیش‌از پیش نسبت‌به مصرف بهینه آب توجه کنند.

دیگر خبرها

  • الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی در تمام شهرها اجرا شود
  • ۱۰۴۰ دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • مصرف بهینه آب در استان بوشهر ضروری است
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • Home Assistant قصد دارد از یک پلتفرم به یک برند مصرف‌کننده تبدیل شود
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند 
  • اصلاح الگوی کشت بهترین راه برای مدیریت مصرف آب