Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات جهانی کشتی ساحلی که سه ماه پیش به میزبانی ترکیه برگزار شد، میدانی برای توزیع سهمیه های بازی های ساحلی جهان بود. 

کشورهای متقاضی حضور در این بازی های می توانستند با اعزام نماینده به ترکیه سهمیه جهانی لازم را به دست بیاورند اما فدراسیون کشتی ایران به دلیل برخی مسائل و از جمله محدودیت های مالی در این رقابت ها غیبت داشت و در واقع فرصت کسب سهمیه برای اولین دوره بازی های ساحلی جهان را از دست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این در حالی بود که کشتی یکی از رشته های پیشنهادی کمیته ملی المپیک برای اعزام به این بازی ها بود که در ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی نیز مصوب شد. در همین راستا کمیته ملی المپیک در مکاتبه با اتحادیه جهانی کشتی متقاضی لحاظ کردن میادین انتخابی دیگر برای توزیع سهمیه جهانی بازی های ساحلی شد. مشابه این درخواست از طرف برخی دیگر از کشورها نیز مطرح شده بود.

در همین راستا فدراسیون جهانی کشتی دو رویداد بین المللی سال جاری میلادی را به عنوان میادینی توزیع سهمیه بازی های ساحلی جهانی تعیین کرده است. رقابت های جهانی اسپانیا یا پرتغال که اسفندماه برگزار می شود و بعد از آن مسابقاتی که فروردین ماه به میزبانی برزیل برگزار می شود، میادینِ جدید برای توزیع سهمیه جهانی ساحلی هستند. 

بدین ترتیب فدراسیون کشتی می تواند با اعزام نماینده به یکی از مسابقات موردنظر، از فرصت پیش آمده برای کسب سهمیه استفاده کند. 

تاکید کمیته ملی المپیک این است که با توجه به شرایط سخت سفر به برزیل، فدراسیون کشتی مسابقات اسفندماه را برای کسب سهمیه لحاظ کند. 

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین دوره بازی های ساحلی جهان با مصوبه  اتحادیه کمیته های ملی المپیک مهرماه سال آینده در سن دیگو آمریکا برگزار می شود. مسابقات کشتی این بازی ها در هر دو بخش مردان و زنان برگزار می شود. ایران می تواند در اوزان اوزان ۷۰، ۸۰، ۹۰ و ۹۰+ کیلوگرم مردان صاحب چهار سهمیه شود. 

ورزش های سه گانه، بسکتبال، کوهنوردی، هندبال، کاراته، بادبانی، والیبال ساحلی، اسکی روی آب، اسکی روی آب با تخته، فوتبال ساحلی، موج سواری، شنا، تنیس، دوچرخه سواری و اسکیت برد دیگر رشته هایی هستند که ورزشکارانشان برگزارکننده اولین دوره بازی های ساحلی جهانی خواهند بود. 

طبق مصوبه ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی، ایران در رشته های بسکتبال، والیبال، کشتی، کاراته و فوتبال رشته های اعزامی ایران بازی های ساحلی جهان هستند.

کد خبر 4525613 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا سهمیه جهانی فدراسیون کشتی کمیته ملی المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۳۶۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است

یک فعال سیاسی اصلاح طلب بر این باور است که تحولات جهانی چند سال گذشته به سود جمهوری اسلامی ایران بوده است. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، سعید لیلاز طی گفتگویی با یورونیوز تاکید با بیان اینکه در سه سال گذشته همه تحولات بین‌المللی، کم یا زیاد، به سود جمهوری اسلامی بوده، تصریح می کند، از جمله بحران غزه که باعث شده توجه غرب همان قدر که از اوکراین منحرف شده، از روابط ایران و چین هم منحرف شود به سمت حل و فصل بحران غزه. بویژه که غربی‌ها در این فاصله متوجه شدند که قسمت کوچکی از بحران میان فلسطین و اسرائیل، تحت تاثیر ایران است.

وی همچنین در بخش دیگری از گفتگوی خود با اشاره به اینکه تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران بیشتر اثر سیاسی و سمبلیک دارد و بر زندگی مردم و اقتصاد ایران تاثیر عمیقی نخواهد داشت، می گوید: او درباره تاثیر تحریم‌ها بر روابط ایران و اروپا گفت: تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا نقار و شکاف بین ایران و این اتحادیه را بیشتر خواهد کرد. اتحادیه اروپا در گذشته میانجی بین ایران و آمریکا بود، ولی الان کشورهای عربی این نقش را بر عهده دارند.

منبع:  مشرق

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اشتری: سهمیه المپیک پاریس به ایران می‌رسد
  • مقام یمنی: حمله ایران به اسرائیل اثرگذار، قدرتمندانه و تاریخی بود
  • عکس| حرکت معروف و جذاب حسن یزدانی سوژه اتحادیه جهانی کشتی شد
  • آخرین شانس کشتی آزاد به المپیک می‌رسد/ جدال سخت سرلک با مدعیان
  • دو فرصت جهانی برای تیراندازان و امیدواری به افزایش سهمیه المپیک
  • امیرعبداللهیان به بورل: همکاری آژانس و ایران در مسیر خوب قرار دارد/ از سفر گروسی مدیر کل آژانس اتمی به ایران استقبال می‌کنیم
  • درخواست ایران برای انتشار بیانیه ایپس آسیا درمحکومیت اسرائیل
  • گزارش سایت آمریکایی از رقیب‌ ایرانی لی در استانبول
  • کشتی‌گیر ۳۲ ساله آذربایجانی؛ آزادکار ماه UWW
  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است