Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، «آژانس جهانی فرانکفونی» (AUF) و «رادیو بین المللی فرانسه» (RFI) مشترکا اقدام به راه‌اندازی جایزه‌ای ادبی برای جوانان ۱۸ تا ۲۹ ساله شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های کشورهای عضو این آژانس کردند. متقاضیان جایزه این مسابقات از سوم دسامبر ۲۰۱۸ الی ۱۳ ژانویه ۲۰۱۹ آثار خود را برای دبیرخانه این جایزه ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از طرح و راه اندازی «جایزه نویسندگان جوان» کمک و تشویق به نوشتن و خواندن به فرانسه از خلال داستان‌های کوتاه ادبی است. همچنین برگزار کنندگان این مسابقات می‌کوشند از این طریق استعدادهای ادبی موجود را شناسایی کرده و بدین ترتیب فرصتی را به علاقه‌مندان ادبی و معرفی آنها به دیگران فراهم آورند.

هیات داوران این مسابقات مرکب از شخصیت‌های مختلف از جمله نویسندگان و دیگر شخصیت‌های ادبی هستند و برندگان این مسابقات می‌توانند یک هفته سرشار از برنامه‌های مختلف با تم و موضوعات ادبی را در پاریس سپری کنند. قرار است مراسم اعطای جوایز به برندگان این مسابقه در ۲۰ مارس ۲۰۱۹ هم زمان با روز بین‌المللی زبان فرانسه برگزار شود.

کد خبر 4525792 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: جایزه ادبی رایزنی فرهنگی فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۳۹۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست شمشیرباز اول جهان در فینال مسابقات جایزه بزرگ سئول

به گزارش خبرنگار مهر، فینال مسابقات شمشیربازی جایزه بزرگ سئول امروز دوشنبه میان «ساندرو بازادزه» نفر اول رنکینگ جهانی از گرجستان و «زیاد السیسی» نفر سوم رنکینگ جهانی از مصر برگزار شد. در این دیدار شمشیرباز مصری حریف خود را ۱۵ بر ۱۳ شکست داد و به عنوان قهرمانی دست یافت.

بازادزه و حریف مصری اش هر دو با غلبه بر حریفانی از آمریکا فینالیست جایزه بزرگ گرجستان شدند. «زیاد السیسی» در مرحله نیمه نهایی «فیلیپ دلگویچ» را ۱۵ بر ۱۴ شکست داد. «بازادزده» هم با شکست ۱۵ بر ۱۳ «کالین هیچکاک» فینالیست شد.

«کالین هیچکاک» در مرحله ۸ نفره با غلبه بر «ادهم بحقاط» باعث حذف این بازیکن مصری شد. شمشیربازی مصری در جدول ۱۶ نفره مقابل علی پاکدامن صاحب برتری شده بود.

در جدول رده بندی نهایی شمشیربازان شرکت کننده در جایزه بزرگ سئول، بعد از بازادزده و السیسی، شمشیربازان گرجستانی در جایگاه مشترک سوم قرار گرفتند. در این جدول، علی پاکدامن نهم است، محمد رهبری در جایگاه ۳۴ قرار گرفته است. محمد فتوحی رده ۸۶ را در اختیار گرفت و فرزاد باهر ارسباران هم در جایگاه ۱۰۱ ایستاد.

کد خبر 6097987

دیگر خبرها

  • ۲۵ چایخانه رضوی در استان بوشهر اجرا می‌شود
  • شکست شمشیرباز اول جهان در فینال مسابقات جایزه بزرگ سئول
  • نیروی جوان کیفیت جمعیت هر کشور را معرفی می‌کند
  • هدف از تکریم سرآمدان علمی و فرهنگی الگوسازی برای نسل جوان است
  • واکنش معاون فرهنگی وزارت ارشاد به تحریف شخصیت حسن صباح در «حشاشین» + فیلم
  • فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی
  • کشف جسد جوان غرق شده پس از ۶ روز در خوزستان
  • جایزه نوبل ادبی باید به فردوسی تعلق می‌گرفت
  • «جایزه روزبه» به منتخبان مسابقه پارس آرا اعطا می‌شود
  • معرفی افراد برتر مسابقات آزاد دارت کارگران کشور