Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از زددی نت، دولت ژاپن که به دنبال ایمن سازی خدمات اینترنت اشیا در این کشور است، امیدوار است با انجام حملات هکری نقاط ضعف و قوت انواع محصولات متصل به این شبکه را دریابد و بتواند به راه حلی جامع برای تقویت امنیت دنیای مجازی دست یابد.

وظیفه انجام این حملات هکری بر عهده کارکنان موسسه ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات خواهد بود که تحت نظارت وزارت ارتباطات و امور داخلی فعالیت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارکنان این موسسه با استفاده از کلمات پیش فرض عبور و نیز کلمات متداول و پرطرفدار ژاپن تلاش می کنند به رایانه ها و دیگر محصولات متصل به اینترنت نفوذ کرده و کنترل آنها را در دست بگیرند.

بعد از انجام این حملات فهرستی از محصولات متصل به اینترنت که به علت استفاده از کلمات عبور ساده امنیت پایینی دارند تهیه می شود و این فهرست برای اقدامات بیشتر و اطلاع رسانی در اختیار مقامات مربوطه قرار می گیرد.

اجرای این طرح از ماه آینده آغاز می شود و در جریان آن بیش از ۲۰۰ میلیون ابزار و محصول متصل به اینترنت اشیا آزمایش می شوند. قرار است این طرح ابتدا با بررسی دوربین های تحت وب و روترها آغاز شود.

بررسی های دولت ژاپن نشان می دهد که در سال ۲۰۱۶ دو سوم حملات سایبری در این کشور با سواستفاده از ابزار و وسایل متصل به اینترنت اشیا صورت گرفته است.

ژاپن در سال ۲۰۲۰ میزبان المپیک تابستانی است و دولت این کشور بیم دارد که هکرها با حمله به شبکه های رایانه ای اختلالات جدی در زمینه برگزاری بازی های ورزشی به وجود آورند.

کد خبر 4525687

منبع: مهر

کلیدواژه: امنیت اطلاعات اینترنت اشیا ژاپن هکرها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۴۳۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارتباطات : جزایر سه‌گانهٔ خلیج فارس با موفقیت از طریق فیبر نوری به سرزمین اصلی متصل شدند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:خلیج فارس، دریایی استراتژیک و راهبردی در دنیای ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

به گزارش مهر، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه اجتماعی ویراستی گفت: خلیج فارس، دریایی استراتژیک و راهبردی در دنیای ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وی افزود: سال گذشته با همت متخصصین کشور و بادانش بومی، جزایر سه‌گانه همیشه ایرانی خلیج فارس از طریق فیبر نوری به سرزمین اصلی متصل شدند تا زیرساخت لازم برای ارائه ارتباطات پایدار و پرسرعت به هموطنان عزیز ساکن جزایر فراهم شود.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مشارکت چین و امارات برای راه اندازی خط کشتیرانی خاور دور - دریای سرخ
  • وزیر ارتباطات : جزایر سه‌گانهٔ خلیج فارس با موفقیت از طریق فیبر نوری به سرزمین اصلی متصل شدند
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
  • ۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است
  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • دستگیری عامل تیراندازی در گتوند
  • آخرین وضعیت بزرگراه شهید بروجردی در غرب تهران | این بزرگراه به آزادگان و آزادراه تهران- ساوه متصل خواهد شد
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • تحقق ۱۲۹ مصوبه از سفر اول دولت سیزدهم به خراسان رضوی