Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت که مصوبه اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد پیشتر توسط کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر تهران تایید شد.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان ،محسن ‫پورسید‬آقایی در حاشیه صد و بیستمین جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به سرانجام اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد که اعضای شورا دریافت آن را غیرقانونی می‌دانند، اظهار کرد: اگر خودرویی در روز موافق ‫پلاکش‬ وارد محدوده زوج و فرد شود، می‌تواند بدون جریمه تردد کند و در صورت داشتن شرایط لازم وارد طرح ترافیک هم شود، اما با خودرو‌هایی که در روز مخالف وارد محدوده زوج و فرد می‌شوند، چه کنیم؟ آیا این خلاف است؟ اگر کسی می‌خواهد به صورت قانونی وارد محدوده شود چه کند؟ در گذشته شهروند قانون‌مداری که برخلاف روز موافق ‫پلاکش می‌خواست وارد محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک شود باید طرح ترافیک می‌خرید و فقط در روز موافق وارد می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اسم این را عوارض نگذارید، ‫عنوان کرد‬: کسی که می‌خواهد در روز مخالف وارد محدوده شود اگر نخواهد که قانون‌مدار باشد و طرح ترافیک نخرد، تکلیف چیست؟ باید بگذاریم این فرد برخلاف قانون عمل کند؟ قبلاً پیشنهاد داده بودیم که زوج و فرد را بردارند و تمامی خودرو‌هایی که می‌خواهند در این محدوده تردد کنند عوارض دهند که این مصوبه در فرمانداری لغو شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این‌که قرار بود از همه روز‌ها و نه صرفاً روز‌های مخالف پلاک عوارض اخذ شود، گفت: این ردیف حذف شد و به جای آن تبصره‌ای اضافه شد که هرکسی که موافق ‫پلاکش‬ وارد محدوده شود به صورت رایگان وارد شود و اگر در روز مخالف پلاک وارد شد باید عوارض طرح ترافیک بدهد که همه عوارض با ضریب طرح ترافیک محاسبه می‌شد.

پورسید آقایی اضافه کرد: حالا اگر کسی تخلف کرد و در روز مخالف آمد و عوارض هم نداد تکلیف چیست؟ در ماده هشت مصوبه شورا گفته شده است هر کسی که عوارض محدوده را پرداخت نکرد شهرداری می‌تواند آن را به حساب بدهی‌اش لحاظ کند و این بند اعلام کرده است که اخذ عوارض مانع جریمه پلیس نیست.

‫پورسید آقایی با بیان اینکه در تبصره پیش‌بینی شده است که اگر کسی مخالف است می‌تواند به کمیسیون ماده ۷۷ اعتراض کند، عنوان کرد: حرف اساسی ما این است که اگر کسی عوارض نداد باید با آن چه کرد، واقعاً پلیس جریمه می‌کند؟ چنانچه تا آذر ماه پلیس هیچ کس را جریمه نکرد و این رفتار پلیس نیز در چارچوب وظایف ما نیست و در اختیار مافوق آن‌ها است. ما باید بقیه شهروندان را هم ببینیم، آیا کسی که قانون‌مدار است با کسی که قانون را رعایت نمی‌کند یکی است؟ ‬

وی در پاسخ به این سوال که اعضای شورا می‌گویند این عمل قانونی نیست، توضیح داد: من از خودم حرفی نمی‌زنم و نمی‌گویم که این قانونی است یا نه؟ چرا که مصوبه شورا موجود است و دقت داشته باشید که همه اعضای شورا این مطلب را نمی‌گویند، بلکه یک عضو شورا بر این موضوع تاکید دارد و من یک ماه پیش به رییس شورا نامه نوشتم و او هم به کمیسیون حقوقی و نظارت ارجاع داد و در این زمینه جلسه‌ای برگزار شد و طبق صورت جلسه سخنان ما تایید شد. حالا اگر یک عضو شورا مصوبه کمیسیون حقوقی و نظارت را قبول ندارد، من نمی‌دانم چه کنم.

 انتهای پیام /

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران محدوده زوج و فرد دریافت عوارض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۵۳۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، چین امروز دوشنبه بحث انتقام‌جویی از آمریکا بابت قانونی کردن مصوبه‌ای را پیش کشید که به تقویت توان نظامی تایوان منجر می‌شود و به دنبال سلب مالکیت صاحب چینی شبکه اجتماعی تیک‌تاک است.

چهارشنبه گذشته، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، مصوبه بسته کمک‌های نظامی جدید کنگره را امضا کرد که بخش قابل‌توجهی از آن به اوکراین و رژیم صهیونیستی اختصاص داده‌ شده است.

هم‌زمان، وی لایحه جداگانه‌ای را هم امضا کرد که ضمیمه این مصوبه بود و شامل لغو مجوز تیک‌تاک در آمریکا در صورت امتناع مالک چینی از واگذاری حق مالکیت ظرف مدت ۹ ماه تا یک سال می‌شود.

در همین ارتباط، «لین جیان» (Lin Jian) سخنگوی وزارت خارجه چین، آمریکا را از اجرای بخش‌های منفی این مصوبه که به چین مربوط است، بر حذر داشت.

وی دراین‌باره گفت: اگر آمریکا در ادامه دادن به این مسیر سرسختی به خرج دهد، چین هم گام‌های قاطعانه و قدرتمندی را در راستای دفاع از امنیت و توسعه منافعش بر خواهد داشت.

 آمریکا به‌رغم عدم برخورداری از روابط دیپلماتیک با تایپه، اصلی‌ترین حامی نظامی تایوان است- جزیره‌ای خودمختار که پکن حق مالکیتش را خط قرمز خود می‌داند و بار‌ها به واشینگتن درباره تحریک جریان‌های جدایی‌طلب آن هشدار داده است.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • راهکار سخنگوی قوه قضاییه برای خروج دیدارهای مردمی از حالت تشریفاتی
  • مصوبه‌ای برای شفافیت درآمدهای نفتی و مصارف این حوزه
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • سازمان برنامه مکلف به نظارت برنحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • سازمان برنامه موظف به نظارت جدی بر نحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم
  • مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت
  • برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است