Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، رجبی استاد دانشگاه در همایش همیاران مشاور که در تالار فرهنگ تهران برگزار شد به موضوع آسیب‌های اجتماعی و عواملی که نوجوانان را تهدید می‌کند اشاره و اظهار کرد: مهمترین موضوعی که باید در مواجه با کودکان و نوجوانان در مدرسه به آن توجه داشته باشیم حسن نیت معلم با دانش‌آموزان است و باید به گونه‌ای باشد که دانش‌آموز احساس نکند معلم از حضور وی آزرده خاطر می‌شود و در چنین شرایطی می‌توان از بروز آسیب‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی به نشانه‌های بروز ناهنجاری‌ها در دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: هر نشانه‌ای که به آن اشاره می‌شود به عنوان اختلال یا ناراحتی برای دانش‌آموزان نباید تلقی شود بلکه به این معنا است تا دقیق‌تر دانش آموزان را بشناسیم و به آن‌ها کمک کنیم.

رجبی با اشاره به اینکه معلمان با توجه به شرایط دانش‌آموزانی که تغییرات حالات خلق و خوی آن‌ها می‌تواند از بروز آسیب‌های اجتماعی در این دوره جلوگیری کند اظهار کرد: تغییرات خلقی همچون اضطراب، افسردگی، خستگی بیش از حد، علاقه کم نسبت به تحصیل، نشانگان جسمی همچون شکایت از دل درد و سردرد از جمله مواردی است که اگر حادتر شود مشکل ساز می‌شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه مشاوران می‌توانند از طریق دعوت دانش‌آموزان و مصاحبه با آن‌ها نشانه‌های افسردگی را شناسایی کنند؛ بیان کرد: در موضوع اختلالات اضطرابی مشاوران باید توجه لازم را داشته باشند و از جمله نشانه‌های این اختلال غش،‌تپش قلب و گریه است همچنین سر جلسه امتحان به حدی برگه دانش‌آموز از پاک کردن زیادی نامرتب است که امکان خواندن آن به سادگی وجود ندارد همچنین دانش‌آموزان در کلاس درس تمایل دارند تا همواره جلوی کلاس بنشینند و در کلاس باز باشد.

رجبی ادامه داد: بیش فعالی و لجبازی هم از دیگر اختلالات رفتاری هستند که نیازمند ارجاع فوری به مراجع ذیربط می‌شوند و اصلی‌ترین علامت آن پرخاشگری و تهاجم است که معلم و خانواده نمی‌توانند آن را کنترل کنند و به سایر دانش‌آموزان لطمه می‌زند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه افت شدید عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: چنانچه دانش‌آموز انگیزه لازم برای درس خواندن نداشته باشد، باید این شرایط به طور جدی مورد توجه قرار بگیرد. تخلیه هیجان با رفتارهای آسیب رسان وی به موضوع خودزنی در دوره نوجوانی هم اشاره و اظهار کرد: این رفتار‌های آسیب‌رسان نوعی تخلیه هیجانی محسوب می‌شود همچنین گاهی افراد برای آنکه بین دوستان خود تنها نباشد دست به چنین رفتار‌هایی می‌زند.

رجبی با اشاره به اینکه طبق آمار‌ها معمولا افرادی که رفتار‌های آسیب‌رسان دارند، ۷۰ درصد احتمال اقدام به خودکشی در آن‌ها وجود دارد، گفت: کاهش یا افزایش زمان خواب، بی‌ارزشی نسبت به اطراف و ناامیدی از جمله مواردیست که باید در موضوع خودکشی به آن توجه جدی شود و نیازمند ارجاع فوری است.

این استاد دانشگاه به موضوع خودکشی دانش‌آموزان اشاره و اظهار کرد: خودکشی فقط به قشر خاصی محدود نمی‌شود و تمام افراد ممکن است درگیر آن باشند، وقتی فرد با دردی غیرقابل تحمل مواجه می‌شود، انگیزه خودکشی در وی ایجاد شده که علت در بررسی‌های انجام شده و سال‌ها قبل برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه مشاوران باید ارزیابی خطر داشته باشند تا دانش‌آموزان در معرض خطر خودکشی از این شرایط دور کنند، گفت: دانش‌آموزان کمال‌گرای منفی به شدت در معرض خطر خودکشی قرار دارند و مشاوران مدارس باید با کل بخش‌های مدرسه هماهنگ باشند و رازداری را به دانش‌آموزان طوری القاء کنند که دانش‌آموزان احساس امنیت کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش فرهنگیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۶۰۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی از رنج دانش آموزان مازندرانی

دانش آموزان منطقه بند پی شرقی بابل مازندران با عبور از رودخانه پرخروش و مخاطرات فراوان به مدرسه می‌روند.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079164 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • معلمان هویت دینی و ملی را برای دانش‌آموزان تبیین کنند
  • کلاس‌های تخریبی دانش‌آموزان و معلمان را عذاب می‌دهد
  • معلمان به نقش خود در هویت سازی دانش آموزان توجه کنند
  • معلمان به نقش خود در هویت سازی دانش آموز دانش آموزان توجه کنند
  • توجه به دغدغه‌های فرهنگیان مورد تاکید جدی است
  • روایتی از رنج دانش آموزان مازندرانی
  • هشدار درباره افت درسی و ترک تحصیل دانش‌آموزان
  • شیوه واکنش به نشانه‌های هشدار دهنده خودکشی
  • چطور به نشانه‌ های هشدار دهنده خودکشی واکنش نشان دهیم؟
  • دانش آموزان چه انتظاری از معلمان دارند؟