Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شادا، فرهاد دژپسند تصریح کرد: مجوزهای تایید شده از سوی هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار باید توسط مرکز ملی پایش و بهبود محیط کسب و کار اطلاع رسانی و اعلام شود، معنای دیگرش این است که، سایر مجوزها قانونی نیست.

دژپسند با تاکید بر اینکه اکنون شرایط به گونه‌ای است که باید چندین برابر گذشته کار کنیم و با بهره گیری از تمام ظرفیت‌های قانونی و ساز و کار‌های اجرایی شروع کسب و کار‌ها را تسهیل کرده و هزینه‌های آن را به حداقل برسانیم، افزود: انتظار هیات از همه دستگاه‌ها این است که با تمام توان مصوبات هیات را عملیاتی کرده و به معنای واقعی شرایط صدور مجوز‌ها را تسهیل کنند نه اینکه با نگاه صرفا اداری و بدون آنکه تغییری در فضای واقعی رخ دهد به اجرای دستوری مصوبات اکتفا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین بنا به پیشنهاد اعضاء، دوره زمانی برگزاری جلسات هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار را برای تسریع در امور، از دوره یکماهه به دو هفته یکبار، کاهش داد.

در ادامه، معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد و دبیر هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت مجوز‌های پیشخوان خدمات دولت و مجوز‌های کشور، خلاصه اقدامات صورت گرفته توسط هیات مقررات زدایی در حوزه بررسی و تصویب مجوزها، دلایل عدم تحقق اهداف قانونی و پیشنهادات دبیرخانه این هیات، آخرین وضعیت مجوز‌های ثبت شده در پایگاه اطلاع رسانی ثبت مجوز‌ها را تشریح کرد.

گفتنی است، اصلاح بند (۷) مصوبه هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار در خصوص تعیین دستگاه اصلی صدور مجوز خدمات مسافرتی، ساحتی، جهانگردی زیارتی، تعیین مرجع صدور مجوز پروانه بهره برداری پرورش ماهی در دریا، میزان اجرای مصوبه هیات مقررات زدایی در خصوص مجوز‌های وزارت جهاد کشاورزی و نیز بررسی نحوه تسهیل تبادل اطلاعات مربوط به درخواست و احکام ورشکستگی، از دیگر موضوعات مورد بررسی در بیست و پنجمین جلسه هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار بود که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط پیشنهادات به رای گذاشته و تصویب شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر اقتصاد کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۶۲۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار جمال سلمانی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در راستای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا وارز با اولویت واپایش انبارها، محل دپو کالای قاچاق و برخورد با خودروهای شوتی در سطح استان مقادیر قابل توجهی کالای اساسی کشف شد.

وی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی با هماهنگی دستگاه قضایی یک انبار بزرگ کالای اساسی که فاقد مجوز قانونی بود را کشف کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: با تلاش کارکنان انتظامی ۹ دستگاه خودرو موسوم به شوتی که حامل کالاهای فاقد مجوز قانونی بودند را شناسایی، توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه در این راستا ۱۰ متهم دستگیر شد بیان کرد: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

سردار سلمانی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی کالاهای مکشوفه را ۴۸ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال اعلام کردند، تصریح کرد: هموطنان می‌توانند اخبار واطلاعات خود درخصوص قاچاق کالا، احتکار، اختلاس و دیگر جرایم و مفاسد اقتصادی با شماره ۰۹۶۳۰۰ درمیان بگذارید.

کد خبر 6090263

دیگر خبرها

  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • آنچه در پی صدور مجوز اکتشاف معدن سرچهان رخ می‌دهد
  • ابلاغ مقررات تسهیل صدور پروانه تولید فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل
  • تسهیل در صدور پروانه شرکت های داروسازی
  • حذف موازی کاری از صنعت داروسازی/ تسهیل در صدور پروانه و تولید
  • حذف موازی کاری از مسیر صنعت داروسازی/تسهیل در صدور پروانه و تولید
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر