Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی حسینی یزدی رئیس انجمن واردکنندگان کود و سم در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با تکذیب این موضوع که سموم چینی و هندی از کیفیت و کارایی لازم برخوردار نیست، اظهار کرد: با توجه به آنکه سموم وارداتی در بدو ورود به کشور توسط مسئولان سازمان حفظ نباتات رصد و پایش شده است، از این رو تعمیم دادن این مسئله که سموم چینی و هندی کارایی لازم را ندارد، درست نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ۲۲ درصد سموم مورد نیاز وارداتی است، افزود: همچنین ۷۸ درصد سموم که مواد اولیه آن از چین و هند تامین شده، در داخل کشور فرموله می‌شود.

بیشتر بخوانید: ۱۲۰۰ برند سموم کشاورزی به ثبت رسید

به گفته یزدی، ۷ الی ۸ درصد سموم وارداتی مربوط به سموم کم خطر و نسل جدید اروپایی است.

رئیس انجمن واردکنندگان سم و کود با اشاره به اینکه در ارتباط با سموم وارداتی مشکلی وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات سم، واردکنندگان مشکلی ندارند و تنها در شرایط فعلی تحریم امکان نقل و انتقال ارز در برخی مواقع به کمپانی‌های اروپایی وجود ندارد که با تدابیر اندیشیده شده توسط صراف این امر انجام خواهد شد.

وزارت جهاد کشاورزی رقیب اصلی بخش خصوصی در واردات کود است

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی رقیب اصلی بخش خصوصی در واردات کود است، افزود: واردات کود با ارز ۴۲۰۰ تومانی توسط وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌شود و تنها واردات با ارز نیمایی را به بخش خصوصی واگذار کرده اند.

حسینی در پایان تصریح کرد: براساس اصل ۴۴ قانون اساسی، شرکت‌های دولتی، سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها باید امورات را به بخش خصوصی محول کنند در حالیکه آن‌ها این کار را انجام نمی‌دهند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۰۱۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات گوشت گرم گوسفندی به استان یزد، همین هفته

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، شفیعی با اشاره به برنامه ریزی برای تامین گوشت در استان یزد، گفت: گوشت گرم و منجمد وارداتی امسال طی دو مرحله در استان توزبع شده است و در همین هفته هم گوشت گرم وارداتی وارد استان می‌شود.
وی ادامه داد: گوشت منجمد گوسفندی هم به میزان ۲۰ تن در این مرحله در شهرستان‌ها در حال توزیع است. 
شفیعی گفت: برنامه‌های مختلفی در سازمان جهاد کشاورزی برای ساماندهی بازار گوشت در برنامه داریم و افزایش ظرفیت دامی استان، راه اندازی واحد‌های راکد و نیمه فعال و افزایش ظرفیت مراتع از جمله این برنامه‌ها است. 
وی ادامه داد:قیمت مصوب گوشت گرم گوسفندی هر کیلو ۵۸۰ هزار تومان است و فروش بیشتر از این قیمت تخلف محسوب می‌شود.
سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان یزد، ادامه داد:با هر گونه تخلف و گران فروشی برخورد و پرونده متخلفان به تعزیرات حوکمتی ارجاع داده می‌شود.

دیگر خبرها

  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • انجام عمل جراحی تعبیه کاتتر صفاقی به روش لاپاراسکوپی در سنندج
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران
  • صادرات ۶.۲ میلیارد دلاری کشاورزی در ۱۴۰۲/ واردات گندم نصف شد
  • ظرفیت داخلی تولید لوکوموتیو برای پاسخ به نیاز کشور کافی است
  • واردات گوشت گرم گوسفندی به استان یزد، همین هفته
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید/ رانت ارزی به سود مردم یا وارداتچی ها؟