Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@23:55:35 GMT

حرکت جوانمردانه بازیکن حریف ایران که الگوی جهانی شد +فیلم

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۲۱۱۱۹

حرکت جوانمردانه بازیکن حریف ایران که الگوی جهانی شد +فیلم

‍‍‍‍‍‍

در بازی دوستانه میان ایران و دانمارک یک حرکت جوانمردانه صورت گرفت و الگوی بسیاری از دیدارها در آینده شد.

به گزارش مشرق، در ورزش گاهی پیش می‌آید که دو تیم و بازیکنان رقابت و تنش را فراموش می‌کنند و به جنبه انسانی و جوانمردانه آن فکر می‌کنند.

مثال‌های زیادی در فوتبال وجود داشته که بازیکنان به معنای واقعی کلمه بازی جوانمردانه را رعایت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این موارد در دیدار دوستانه ایران و دانمارک رخ داد؛ جایی که علیرضا نیکبخت بازیکن ایران صدای سوت تماشاگر را تشخیص نداد و فکر کرد داور سوت پایان را زده است و به همین خاطر توپ را در محوطه ۱۸ قدم با دست گرفت که داور بلافاصله نقطه پنالتی را نشان داد.

اما مورتن ویهورست با مشورت سرمربی خود تصمیم گرفت تا این پنالتی را از عمد به بیرون بزند و این حرکت جوانمردانه دانمارکی‌ها با تشویق تماشاگران روبه‌رو و به عنوان یکی از حرکت‌های جوانمردانه سال انتخاب شد. آن حرکت بعدها در چند بازی دیگر در رده باشگاهی و ملی نیز تکرار شد و نوعی پیشگام در بازی جوانمردانه بود.

تیم‌های دانمارک و ایران سال ۲۰۰۳ در دیداری دوستانه در کپنهاگ به مصاف هم رفتند و تیم پرقدرت آن روزهای اروپا در حضور بازیکنان اصلی خود با نتیجه صفر بر صفر برابر ایران متوقف شد. هادی طباطبایی دروازه بان ایران در ان دیدار با درخشش زیادش لقب «شیر کپنهاک» را به خود اختصاص داد.

فیلم این حرکت جوانمردانه را در زیر ببینید:

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4 دانلود

منبع: مشرق

کلیدواژه: بودجه 98 جام ملت های آسیا تحولات ونزوئلا جشنواره فجر بازی جوانمردانه تیم ملی ایران تیم ملی دانمارک حرکت جوانمردانه خاطره تصویری علیرضا نیکبخت واحدی فیرپلی فیلم ورزشی هادی طباطبایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۲۱۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدعباسی: بزرگ‌ترین رؤیایم بازی در فینال جام جهانی فوتسال است

بازیکن تیم ملی فوتسال گفت: یکی از بزرگ‌ترین آرزوها و رؤیاهای من بازی در فینال جام جهانی است؛ مطمئن باشید تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که این مهم رقم بخورد.

سید احمد عباسی در گفت و گو با ایسنا درباره قهرمانی ایران در جام ملت‌های فوتسال آسیا، اظهار کرد: مسابقات در سطح بالایی برگزار شد البته ما بازی‌ها را خوب شروع نکردیم اما خیلی عالی این رقابت‌ها را به پایان رساندیم. پله پله پیش رفتیم و بهتر شدیم و توانستیم به فینال برسیم و تیم تایلند را مقابل ۱۲ هزار هوادار خود شکست دهیم.

وی ادامه داد: به تایلند اصلاً فرصت ندادیم در بازی فینال سر خود را بالا نگه دارد و این تیم را در فینال با اختلاف سه گل شکست دادیم. کار بزرگی انجام دادیم زیرا فوتسال آسیا واقعاً پیشرفت کرده است.

این بازیکن تیم ملی فوتسال ایران خاطرنشان کرد: جام جهانی فوتسال بسیار نزدیک است و امیدوارم حمایت‌ها از تیم ملی بیشتر شود و مسئولان فکری کنند.

او درباره آقای گلی خود در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، عنوان کرد: آقای گلی ام را به خانواده‌ام تقدیم می‌کنم که در دوران ورزشیم بسیار از من حمایت داشتند و هر جایی که من می‌خواستم کم بیاورم کنارم بودند. مدال و جام قهرمانی  این دوره از رقابت‌ها را نیز به مردم عزیزمان تقدیم کردم.

وی درباره جام جهانی فوتسال، گفت: تلاشمان را می‌کنیم که روی سکو برویم البته تلاش من حضور در بازی فینال است و یکی از بزرگترین آرزوها و رویای من بازی در فینال جام جهانی است. مطمئن باشید تمام تلاشمان را می‌کنیم که این مهم رقم بخورد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احمدعباسی: بزرگ‌ترین رؤیایم بازی در فینال جام جهانی فوتسال است
  • اصولی: بازی‌های دوستانه باعث شکل گیری شاکله تیم ملی فوتسال شد/ قرارداد شمسایی تمدید خواهد شد
  • انتظارات بازیکنان تیم ملی فوتسال ایران برای حضور در جام جهانی
  • آقاپور: می‌توانیم به فینال جام جهانی فوتسال برسیم
  • حسن‌زاده، کاپیتان تیم ملی فوتسال: می‌خواهیم در جام جهانی تیم‌ها را سورپرایز کنیم
  • قطعی: بارسلونا پایان فصل در کره جنوبی
  • بوکایو ساکا: کریستیانو رونالدو الگوی من و بسیاری از بازیکنان دنیای فوتبال است
  • توصیه بازیکن باتجربه پیکان به هم‌بازیان جوانش
  • اتفاق جالب بعد از حذف پرسپولیس در اراک؛ بازیکن حریف برای سرخ‌ها آرزوی موفقیت کرد
  • ماتا: رشفورد در یورو احیا می‌شود