Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان - ایرنا - مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: دومین پد اضطراری بالگرد حوزه درمان استان در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و ایام‌الله فجر، در بیمارستان 9 دی منظریه خمینی‌شهر افتتاح شد.

'پد'، اصطلاحی است که برای محل استقرار و نشست و برخاست بالگرد روی ساختمان های بلندمرتبه به کار برده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر غفور راستین روز سه‌شنبه در حاشیه مراسم افتتاح این پد در جمع خبرنگاران افزود: این پد با900 مترمربع مساحت و صرف یکهزار و500 میلیون ریال هزینه احداث شده است.
وی یادآور شد: پد بیمارستان 9 دی منظریه خمینی‌شهر، دومین پد بالگرد اورژانس 115 استان بعد از بیمارستان الزهرا در اصفهان است.
وی تصریح کرد: امروز نخستین بار در کشور، مانور نمادین آمادگی برای انتقال بیماران ناشی از آنفولانزای پرندگان از طریق بالگرد در بیمارستان 9 دی خمینی‌شهر اجرا شد.
راستین با اشاره به اجرای این مانور در راستای حفظ آمادگی در مقابل حملات میکروبیولوژی، شیمایی و هسته‌ای گفت: در مانور امروز عملیات پیشگیری، فرود، انتقال، درمان و انتقال بیماران واگیردار آزمایش شد.
مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: از این‌ پس بیماران دارای وضعیت حاد از طریق ناوگان هوائی به بیمارستان ‌9 دی منظریه منتقل می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه حوزه بهداشت و درمانی آمادگی ارائه خدمات به مصدومان حوادث غیرمترقبه و پدافند غیرعامل، بیماری‌های واگیر و حملات شیمایی و هسته‌ای را دارد، گفت: راه‌اندازی پد بیمارستان 9 دی منظریه کمک زیادی به ارتقاء سطح کیفی خدمات درمانی استان اصفهان و شهرستان خمینی‌شهر می‌کند.
راستین ادامه داد: تدابیر لازم برای تشکیل گروه‌های پیش بیمارستانی و گروه بیمارستانی و درمانی بصورت مشارکتی اورژانس 115 با حوزه درمان با ناوگان هوائی استان اصفهان پیش‌بینی ‌شده است.
وی تأکید کرد: در حال حاضر در مجموع60 گروه در حال آموزش هستند تا در مواقع موردنیاز بتوانند حوادث غیرمترقبه و پدافند غیرعامل در حوزه میکروبیولوژی و شیمیائی را پوشش دهند.
راستین افزود: پایگاه اورژانس هوایی متشکل از یک فروند بالگرد 412 و دو تکنسین فوریت های پزشکی بصورت 24ساعته و در زمان نیاز به پرواز امدادی، آماده خدمت رسانی هستند.
شهرستان خمینی شهر در 12 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
6027/7145

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي چهل سالگي انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۴۱۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسؤولان اصفهان عزمی جدی برای ساماندهی منطقه جوی‌آباد ندارند

حجت‌الاسلام محمد تقی نقدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به چالش‌های منطقه جوی آباد اظهار کرد: حجم و تعداد ساخت سازهای غیرمجاز منطقه جوی‌آباد باعث شده تا در منطقه چارچوب‌های اصول شهرسازی رعایت نشود.

وی با تاکید بر اینکه حل این مشکل نیاز به عزم جدی مسؤولان استان دارد، گفت: در جلسه‌ای مشترک با شهردار خمینی شهر ساماندهی جدی این منطقه در دستور کار قرار گرفت.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه‌ای مشترک با شهردار خمینی شهر ساماندهی جدی این منطقه در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: به دنبال ساخت و سازهای غیر مجاز در این منطقه مشکلات متعدد اجتماعی برای شهرستان به وجود آمده است.

حجت‌الاسلام نقدعلی با تاکید براینکه باید این وضعیت نا به سامان اصلاح شود، گفت: به علت عدم ساماندهی در گذشته امروز منطقه جوی آباد به کلونی معتادان متجاهر غیربومی تبدیل شده است.

وی گفت: با ساماندهی این منطقه علاوه بر پیشرفت و توسعه شهری چالش‌های اجتماعی منطقه رفع می‌شود.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص آخرین وضعیت زندان خمینی شهر نیز تصریح کرد: خروج زندان خمینی‌شهر به خارج از شهر در دستور قوه قضایه قرار گرفت است.

کد خبر 6089798

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • مسؤولان اصفهان عزمی جدی برای ساماندهی منطقه جوی‌آباد ندارند
  • بهره برداری از دومین باشگاه کوهنوردی در زرند
  • بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد
  • اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی
  • افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب
  • بهره‌مندی بیش از ۶۰۰ نفر در مانور تیم‌های درمان اضطراری هلال احمر