Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت در نشست خبری دستاورد‌های انقلاب اسلامی که در وزارت بهداشت برگزار شد، با بیان اینکه پرستاری به بلندای بشریت است، گفت: هیچ پیشرفتی در جهان نتوانسته جایگزین پرستاری شود و پرستاری حرفه‌ای عاطفی و فقط پرستار می‌تواند جایگزین پرستاری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در جوامع دینی و غیردینی پرستاری را مقدس می‌دانند و از نظر علما و عرفان گفته‌های بسیاری در مورد پرستاران داریم؛ بنابر فرموده رهبر کبیر انقلاب «پرستاری از عبادات تراز اول است» و بنابر فرمایش مقام معظم رهبری بی توجهی به پرستاران بی توجهی به سلامت جامعه است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: ما در چهلمین سالگرد انقلاب هستیم و پرستاری در حوزه‌های مختلف پیشرفت‌های بسیاری داشته است.

وی اظهار کرد: ١٩۴ دانشکده پرستاری داریم که ١٠٩ دانشکده دولتی و ٨۵ دانشکده آزاد هستند، اکنون ۴۵ هزار دانشجوی پرستاری داریم و ١١ هزار دانشجو هر سال فارغ التحصیل می‌شوند؛ همچنین ١١ رشته پرستاری و ٢ هزار عضو هیئت‌علمی داریم.

حضرتی گفت: از نظر پژوهشی ١۶ هزار مرکز تحقیقات پرستاری داریم که به صورت شبکه ملی هستند؛ ٣٩ مجله پرستاری داریم که ٨ مجله انگلیسی زبان هستند و نمایه بین المللی دارند و ۶ انجمن علمی و ٢۵ درصد در تولید علم نقش داشتیم.

وی افزود: ١٨٠ هزار پرستار در مراکز دولتی خصوصی و خیریه داریم، در حوزه پرستاری پیشرفت چشمگیری داشتیم و ٧۵ درصد نیرو‌های ما بهیار و کمک بهیار بودند و لیسانس کم داشتیم.

در  ٣٠ سال آینده  با سونامی سالمندی رو به رو می‌شویم

معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه باتوجه به رشد جمعیت سالمند با سونامی سالمندی در ٣٠ سال آینده مواجه خواهیم بود، گفت: جامعه سالمند بیمار نیست، اما نیاز به مراقبت دارد و به همین دلیل اکنون به پرستاری جامعه نگر توجه ویژه داریم.

حضرتی با تاکید بر اینکه مهمترین مشکل ما در حوزه پرستاری کمبود پرستار است، گفت: با کمبود شدید پرستار مواجه هستیم و نرخ پرستار به تخت ٠.٧٣ بوده و میانگین جهانی پرستار به تخت ١.٨ است که تا ١۴٠۴ امیدواریم به استاندارد جهانی برسیم.

وی ادامه داد: کمبود پرستار موجب افزایش حجم کار و اضافه کاری اجباری شده است و عدم اجرای قانون بازنشستگی زودتر از موعد به دلیل کمبود پرستار موجب شده است که دانشگاه‌ها نتوانند خواسته پرستاران را برآورده کنند و این مسئله به مردم آسیب می‌زند.

وی اظهار کرد: دکتر نمکی در روز پرستاری قول جذب  ١٩ هزار پرستار را به ما دادند و امیدواریم این قول محقق شوند.

در حال تکمیل/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۰۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران

آخوندی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: این تصور در عموم مردم ایجاد شده که مدیریت بحران بانک ماشین آلات و تجهیزات و دارای منبع اعتباری گسترده است، اما در اصل بودجه در داخل اعتبارات دستگاه‌ها پیش‌بینی می‌شود و همه دستگاه‌ها باید طبق وظایف ذاتی خودشان عمل کنند. 

او افزود: طی ۱۰ سال گذشته هیچ اعتباری در زمینه پیشگیری و آمادگی ستاد‌های مدیریت بحران به ما اختصاص داده نشده است و در اولویت بندی اعتبارات نقص داریم، زیرا اعتقاد ما این است که باید اعتبار پیشگیری بیشتر از اعتبار بازسازی باشد. 

آخوندی بیان کرد: به طور مثال برای بهسازی ماشین آلات سنگین عمرانی در مرحله اول ۷۰۰ میلیارد تومان و در مرحله دوم هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا آنها را به روز کنیم. 

بیشتر بخوانید

 سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی خراسان جنوبی را مسدود کرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: نیروی انسانی و نیروی تخصصی آموزش دیده در بحث اجرای حوزه مدیریت بحران کم داریم و اجازه جذب نیرو در برخی از موارد را هم نداریم؛ به طور مثال در استان کمبود نیروی آتش نشانی داریم و با بازنشسته شدن نیرو‌ها به صورت جدی با مشکل کمبود نیرو مواجه خواهیم شد. 

او عنوان کرد: مورد دیگری که از آن گلایه‌مندیم این است که توجه به هشدار‌ها و جدی گرفتن آنها هنوز فرهنگ سازی نشده و این یک مشکل هم میان مردم و هم برخی مسئولینی است که می‌بایست در حوزه اجرایی و عملیاتی کاری انجام دهند. 

آخوندی به سیلاب اخیر در استان اشاره و تصریح کرد: بعد از سیل، تیم‌های ارزیاب از دستگاه‌های مختلف به مناطق هدف رفته و در قالب فرم‌هایی برآورد خسارت انجام می‌دهند که این برآورد‌ها در پله نهایی به استانداری رسیده و جمع‌بندی می‌شود؛ در مرحله بعدی از هیئت دولت پیگیری و متناسب با بودجه بخشی از آن به استان اختصاص داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • نگران آینده پزشکی ایران هستم/ بحران پرستاری سراغ پزشکی خواهد آمد
  • غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است
  • تماس منافقین برای تخلیه اطلاعاتی پرستار بیمارستان محل حضور شهید سلیمانی‌ | بشنوید
  • حل معضل کمبود پزشک زن در کشور اولویت مسئولان نیست
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • حقوق کدام یک از ایثارگران در سال ۱۴۰۳ افزایش داشت؟
  • کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور
  • ۹۰۰۰ کمبود ماما در مقابل ۳۰۰ مجوز استخدام
  • کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست