Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر سه‌شنبه در دیدار اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان قم با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باید آموزش‌های عملی لازم را ببینند هرچند که در گذشته این موضوع صورت می‌گرفت، گفت: در زمینه آبیاری‌های تحت فشار ۲۰۰ میلیون یورو، آبخیزداری تحت فشار ۱۵۰ میلیون یورو و در زمینه کنترل ریزگرد‌ها حدودا ۵۰ میلیون یورو با اذن از مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی در لابحه بودجه ۹۸ برداشت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس قوه مقننه  با تأکید بر اینکه به کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی اعلام می‌کنم در خصوص لایحه هوای پاک پیگیری لازم را انجام دهند، عنوان کرد: باید در خصوص اجرای سیستم‌های گلخانه‌ای در استان قم خیز بلندی برداشته شود و لازم است تا بخش خصوصی را وارد اجرای طرح‌ها کنید، این استان به دلیل کمبود بارندگی راهی جز کشت گلخانه‌ای ندارد.

وی با اشاره به اینکه اگر قانون به درستی اجرا شود می‌توان ۱۰ هزار میلیارد در نظر گرفته شده برای ایجاد اشتغال در حاشیه روستا‌ها را در لایحه بودجه ۹۸ تمدید کرد، ادامه داد: ارزیابی دقیقی که مشخص کنند چه میزان از تسهیلات در نظر گرفته شده محقق شده است.

گفتنی است اعضای نظام مهندسی کشاورزی قم در این نشست مسائلی را در خصوص عدم اجرای لایحه هوای پاک، لزوم کشت گلخانه‌ای، وضعیت دامداری‌های استان و میزان کاهش بارندگی‌ها مطرح کردند.

رشد چند برابری تسهیلات بهزیستی و کمیته امداد در بودجه

رئیس قوه مقننه همچنین در دیدار اکبر میرشکار، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم با بیان اینکه باید به مسئله اشتغال توجه ویژه‌ای داشته باشید، گفت: تسهیلات در نظر گرفته شده برای کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در لایحه بودجه سال ۹۸ رشد چند برابری داشته است.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات در نظر گرفته شده برای کمیته امداد امام خمینی (ره) جهت اشتغالزایی فعال شود برای کشور بسیار مفید واقع می‌شود، ادامه داد: با ایجاد اشتغال مددجویان کمیته امداد زندگی با کرامتی پیدا می‌کنند و از سرباری خارج می‌شوند.

لاریجانی با تأکید بر اینکه ابتکارات ایجاد شده در درگاه خداوند نیز ارزشمند هستند، خاطرنشان کرد: موضوع اشتغال باید جدی گرفته شود، دوای درد کشور اشتغال محرومین است که با توجه به افزایش اعتبارات صورت گرفته در لایحه بودجه دست مسئولین کمیته امداد امام خمینی (ره) برای ایجاد شغل بازتر می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم نیز در این دیدار با بیان اینکه درآمد خانواده‌های تحت پوشش از پرورش و صادرات پرنده‌های تزئینی حدودا ۳ تا ۴ میلیون تومان در ماه است، گفت: درآمد‌های مردمی کمیته امداد استان قم در سال جاری حدود ۳۵ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته شاهد رشد ۳۰ درصدی هستیم.

میرشکار با اشاره به اینکه برای اولین بار موضوع برون سپاری در کمیته امداد امام خمینی (ره) انجام شده است، ادامه داد: با انجام برون سپاری مددجویان به جای اینکه تحت پوشش کمیته امداد قرار بگیرد به پایگاه‌های موجود مراجعه می‌کند و این موضوع باعث شده تا احساس فقر کاهش پیدا کند، به دنبال مردمی کردن اقدامات کمیته امداد امام خمینی (ره) هستیم.

دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم با لاریحانی

سید جواد هاشمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم نیز عصر سه‌شنبه با رئیس مجلس شورای اسلامی که به استان قم سفر کرده دیدار کرد.

گفتنی است در این دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در خصوص حوزه مسئولیت خود در زمینه درخواست‌های خانواده شهدا و پیگیری مطالبات آن‌ها گزارشی را ارائه کرد.

لازم به ذکر است لاریجانی نیز در این دیدار به مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قول‌هایی در خصوص پیگیری مطالبات خانواده‌های شهدا و مطالبات آن‌ها داد.

دیدار امام جمعه شهر کهک با دکتر لاریحانی

حجت الاسلام سید حسن میرمونی امام جمعه شهر کهک نیز با لاریجانی دیدار کرد.

گفتنی است در این دیدار امام جمعه شهر کهک در خصوص مراحل اجرایی مدرسه علیمه پردیسان گزارشی را ارائه و از دکتر لاریجانی برای ادامه روند اجرا و ساخت این مدرسه درخواست کمک کرد.

لازم به ذکر است رئیس مجلس سورای اسلامی نیز در این دیدار در خصوص روند اجرا و نحوه کمک به ساخت این مدرسه مسائلی را مطرح کرد.

انتهای پیام/الف

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علی لاریجانی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۳۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد

به گزارش قدس خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره)، رضا سلم آبادی در مراسم واگذاری ۳۳۸۶۳ واحد مسکونی به مددجویان در کل کشور که به صورت وبیناری با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: ۳۳ هزار و ۸۶۳ واحد مسکن مددجویی امروز در کشور افتتاح که از این تعداد، ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی مربوط به خراسان رضوی است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی گفت: این واحدها از مجموع تفاهم نامه با سپاه و بنیاد علوی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و روستاهای استان ساخته شده است.

وی افزود: برابر تفاهم انجام شده در سال ۱۴۰۱، طی دو سال تعداد ۶۰۰۰ واحد مسکن مددجویی در استان خراسان رضوی ساخته می‌شود.

سلم آبادی تصریح کرد: سال گذشته ۱۹۰۰ واحد مسکن مددجویی و امروز ۲۱۰۵ واحد مسکن تحویل مددجویان شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی با بیان اینکه حدود ۲۰۰۰ واحد مسکن مددجویی بر اساس تفاهم نامه باید احداث و تحویل مددجویان شود، گفت: تلاش می‌شود این واحدها در زمستان سال جاری به بهره برداری برسد.

وی افزود: برای ساخت این واحدهای مسکونی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان بلاعوض توسط کمیته امداد، ۵۰ میلیون تومان تسهیلات صندوق امداد ولایت و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات بنیاد مسکن به مددجویان پرداخت شده است.

سلم آبادی تصریح کرد: برخی از این واحدها با مشارکت خیرین ساخته و تحویل مددجویان شده است.

دیگر خبرها

  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • تایلند در خانه تاجیکستان را شکست دا د و راهی فینال شد
  • بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد