Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@20:36:42 GMT

زنان در پيش بيني رفتار همسر موفق ترند

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۶۱۸۴۴

زنان در پيش بيني رفتار همسر موفق ترند

خبرگزاري آريا -

در واقع زن و شوهرها از يکديگر توقع دارند که طرف مقابلشان در موقعيت‌هاي مختلف و بر اساس کمترين نشانه‌ها پيش بيني کند چه رفتار و حرکتي بايد انجام دهد. اما...
يکي از دلايل اختلافات زناشويي و در کل روابط عميق و صميمي، مشکل در پيش بيني است. در واقع زماني که دو نفر با هم صميمي مي‌شوند امکان پيش بيني بر اساس خاطرات مشترک، درد و دل، هم کلام شدن و حضور در موقعيت‌هاي مختلف و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. افزايش مي‌يابد. اما بعد از اندک زماني پيش‌بيني به عنوان يکي از قوت‌هاي رابطه تبديل به يک انتظار و توقع مي‌شود.
در واقع زن و شوهرها از يکديگر توقع دارند که طرف مقابلشان در موقعيت‌هاي مختلف و بر اساس کمترين نشانه‌ها پيش بيني کند چه رفتار و حرکتي بايد انجام دهد. اما آيا ممکن است؟
جواب بله و خير به اين سوال به ميزان شناخت دو نفر از يکديگر وابسته است. اما آيا ذهن و هوشياري ما هميشه يکسان است؟
جواب اين سوال حتماً خير است.
حال دو سوال بالا را با اين سوال ترکيب کنيد «چرا اول زندگي خوب مي‌فهمد بايد چه کند اما الان بلد نيست؟"
در واقع ريشه اين موضوع در مکانيزم‌هاي ذهن است. يعني در ابتداي زندگي بنا به تعامل مبهم دو طرف، ذهن زوجين درگير پيش‌بيني براي شناخت موضع خود است براي همين سعي مي‌کنند پيش‌بيني کنند که چه بايد بکنند يا طرف مقابلشان چه فکري مي‌کند.
اما وقتي چندي از زندگي مي‌گذرد و افراد به هم عادت مي‌کنند ذهن از حالت حساسيت به حالت خوگيري تغيير شکل مي‌دهد؛ چرا که تعامل با همسر از حالت نامشخص به حالت مشخص تغيير شکل مي‌يابد و ذهن بر روابط حاکم مي‌شود. در واقع ذهن وقتي با موضوعي جديد و حساس روبرو مي‌شود بر روي آن سرمايه گذاري مي‌کند اما چون ذهن اقتصادي عمل مي‌کند براي تخصيص هشياري به مسائل ديگر نسبت به موضوعاتي که موضع و حالتشان مشخص و تکراري مي‌شود، خوگيري پيدا مي‌کند.
با يک مثال بهتر متوجه موضوع مي شويد؛ روز اولي که گوشي خريديد را به ياد بياوريد. مدام در حال چرخ زدن در قسمت‌هاي مختلف آن هستيد. انگار تا همه جاي آن را نبينيد آرام نمي‌گيريد. در همين زمان يک هفته بعد، دو هفته بعد و يکسال بعد را در نظر بگيريد. از گوشي دلرباي يکسال پيش چه مانده است؟
اما سوال ديگري که مطرح است موضوع تجربه است. يعني مگر غير اين است که زوجين در مورد خواسته‌هاي هم تجربه پيدا مي‌کنند و قدرت پيش بيني آن‌ها افزايش مي‌يابد اما چرا باز در پيش‌بيني مشکل پيدا مي‌کنند؟
در بسياري از موارد قدرت پيش‌بيني افزايش اما تمرکز کاهش مي‌يابد و واکنش زوجين به هم از حالت اکتشافي به حالت کليشه‌اي تغيير شکل مي‌دهد.
در واقع وقتي زندگي زناشويي ادامه مي‌يابد درگيري‌هاي ذهني افزايش مي‌يابد و ذهني که تا پيش از اين درگيري کمي داشت بيشتر درگير مي‌شود در نتيجه ميزان توجه و هشياري کاهش مي‌يايبد. اين از سويي است که سازمان ذهن سازماني شناختي هيجاني است بدين معني که عناصر هيجاني عملکرد آن را به شدت تحت تاثير قرار مي دهد.
براي مثال وقتي همسرتان ده روز ديگر يک چک سنگين دارد توقع نداشته باشيد که حافظه اش مانند قبل کار کند و به شما و خانه و زندگي مانند گذشته اهميت بدهد و خواسته‌هاي شما را پيش‌بيني کند.
از سويي زن و شوهرها به موازات تغييرات حرکت نمي‌کنند و زماني را براي کشف جديد يکديگر اختصاص نمي‌دهند و در موقعيت‌هاي مختلف و جديد به تجربيات گذشته خود متوسل مي‌شوند.
چرا زنان بيشتر انتظار دارند همسرشان خواسته‌هاي آنان را پيش‌بيني کند؟
دليل آن تعامل کلامي پيچيده‌تر زنان به نسبت مردان است. اگرچه مردان در طول تاريخ در شعر و هنر سردمدار استفاده از تلميح و کنايه و صور خيال بوده‌اند اما از پيچيدگي‌هاي کلامي به معناي زنانه آن بسيار کم استفاده کرده‌اند.
براي مثال هيچ شاعر مردي وقتي از کنار نيمکتي مي‌گذرد و مي‌خواهد به همسرش بگويد روي نيمکت بنشينيم نمي‌گويد«چقدر رنگ نيمکت قشنگ است» اما زنان از اين پيچيدگي‌ها براي انتقال پيام بسيار استفاده مي‌کنند.

از سويي زنان بنا به نقش جنسيتي خود نسبت به کلام‌هاي بدني، نشانه‌هاي صورت و صوت حساس هستند اما مردها به اين نشانه ها توجه نمي‌کنند. در نتيجه قدرت پيش‌بيني کلامي و احساسي زنان قوي‌تر از مردان است و از سويي زنان از شيوه‌هاي غير مستقيم براي ابراز خواسته‌هاي خود بيشتر استفاده مي‌کنند در نتيجه به نظر مي‌آيد زنان بيشتر انتظار دارند که همسرشان پيش‌بين بهتري باشد.
منبع :bornanews.ir


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۱۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیک‌نیک خانواده سیلوا در تمرین استقلال (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، رافائل سیلوا مدافع برزیلی استقلال که در نیم فصل دوم و با حل مشکلات گذشته پیرامون عدم دریافت مطالباتش به جمع شاگردان نکونام اضافه شده بود، چند هفته ای است که به دلیل مصدومیت و دوری از شرایط تمرین، نتوانسته برای تیمش به میدان برود.

در تمرین امروز استقلال که با حضور هواداران برگزار شد، همسر و فرزندان رافائل سیلوا نیز خود را به محل تمرین تیم رسانده و با نشستن روی سکوهای کمپ مرحوم حجازی، نظاره گر تمرین امروز آبی ها بودند.

خانواده سیلوا که از محبوبیت خاصی نیز میان هواداران برخوردار هستند، از سوی تماشاگران حاضر در کمپ حجازی مورد تشویق قرار گرفتند که با واکنش همسر مدافع برزیلی نیز همراه بود.

سیلوا نیز در حاشیه تمرین امروز، به صورت انفرادی به نرم دوی دور زمین پرداخت ولی پس از هجوم تعداد زیادی از هواداران استقلال به درون زمین، مجبور به قطع زودتر از موعد تمرینات انفرادی اش شد.

دیگر خبرها

  • ببینید | ویدیویی پربازدید از انگلیسی صحبت کردن جمیله علم‌الهدی همسر ابراهیم رئیسی
  • نتیجه‌ای‌که قابل پیش‌بینی بود
  • سِمت دقیق همسر رئیسی مشخص شد
  • سمت دقیق همسر رئیسی مشخص شد
  • واکنش دانشگاه علوم خانواده دانشگاه تهران به انتقادات از همکاری با همسر سید ابراهیم رئیسی: جمیله علم الهدی فقط برای هیات جذب اساتید دانشکده تازه تاسیس «علوم خانواده» انتخاب شده، نه کارگروه هیات جذب کل اساتید دانشگاه تهران
  • عکسی قدیمی از سیدمحمد خاتمی در کنار همسر و فرزند عطاء الله مهاجرانی
  • پیک‌نیک خانواده سیلوا در تمرین استقلال (عکس)
  • توضیح دانشگاه تهران درباره پست جدید همسر ابراهیم رئیسی
  • توضیح دانشگاه تهران درباره انتخاب همسر ابراهیم رئیسی به‌عنوان عضو هیات جذب دانشکده علوم خانواده
  • (عکس) حمایت بازیکن استقلال از زنان پرسپولیسی