Web Analytics Made Easy - Statcounter

هرموند آراطونیان جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون هیچ چالشی برای من پیش نیامده که ناشی از اقلیت و دین من باشد، به گونه ای که در بهترین مدارس شیراز تحصیل کرده و از بهترین دانشگاه های کشور نیز فارغ التحصیل و مشغول کار شدم.
وی اظهار داشت: در خصوص خرید ملک هم هیچ مشکلی برای پیروان ادیان الهی در شیراز وجود ندارد و برای این کار تنها از ما کارت ملی می خواهند و هیچ تفاوتی با سایر شهروندان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آراطونیان گفت: هر زمان شهروندان دیگر در مراودات اجتماعی از اسم و فامیل من دانسته‌اند که جز اقلیتهای دینی هستم بیشتر مورد توجه و لطف آنها قرار گرفته‌ و کارم نیز تسهیل شده است.
او به تبلیغات سوء در خصوص وضعیت نامناسب پیروان اقلیتهای دینی در ایران توسط رسانه های خارجی پرداخت و تاکید کرد: این گونه اظهارات بیشتر به شیطنت شباهت دارد؛ بیان این مسائل خلاف واقع همانگونه که تاکنون به نتیجه ای نرسیده در آینده نیز دستاوردی برای آنها نخواهد داشت.

**رابطه نزدیک امام خمینی(ره) و اسقف اعظم ارامنه
رئیس هیات نمایندگان کلیسای ارامنه شیراز در ادامه گفت: در زمان انقلاب ارامنه در جهت آگاه‌سازی هم‌کیشان خود و دانشجویان نقش بسزا و فعالی ایفا کرده و تلاش‌های بسیار برای به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی انجام دادند و همچنین بعد از آن نیز با غیرت در جبهه‌های جنگ با عراق حضور یافتند چون این کار را وظیفه ملی و میهنی خود می‌دانستند.
او اظهار داشت: رابطه نزدیکی بین امام خمینی(ره) و اسقف اعظم ارامنه وجود داشت و در پی آن همیشه هم‌سویی با اکثریت ملت ایران نیز موضوع مهمی بوده که مورد توجه قرار داشته است و با وجود مشکلات اقتصادی، ارامنه حضور پررنگی در کنار دیگر اقشار ملت داشته اند.
آراطونیان ادامه داد: ارامنه شیراز هیچ زمان خود را اقلیت فرض نکرده اند، خوشبختانه از سوی اکثریت جامعه نیز این نگاه به ما تحمیل نشده است به گونه‌ای که اکنون هیچ تفاوتی بین خودمان و سایر شهروندان شیرازی نمی‌بینیم.

** آزادی عمل در برگزاری آیین های مذهبی اقلیت‌ها
رئیس هیات نمایندگان کلیسای ارامنه شیراز اظهار داشت: ارامنه شیرازی مراسم مذهبی خود را در قالب یک چارچوب خاص برگزار می‌کند و در این باره نیز تاکنون دچار هیچ نوع صدمه و آسیبی نیز نشده‌اند.
وی ادامه داد: قرار نیست برگزاری مراسم ارامنه بازتابی در جامعه داشته باشد و البته این روند از لحاظی نیز به نفع ما است،اما این آزادی برای برگزاری مراسم ها و فرهنگ ارمنی و ایرانی که داریم وجود دارد.

**انقلاب در مسیر کمال
آراطونیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه انقلاب یک رویداد ثابت نیست و در طول دوران گذشته رفته رفته پخته تر شده است،گفت: شاید ایراداتی در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی در خصوص وضعیت اقلیتهای دینی وجود داشت اما اکنون وضعیت بهتر شده و پیروان ادیان توحیدی در خصوص برگزاری مراسم های مذهبی آزادی کامل دارند و حتی در بسیاری موارد اگر برای برگزاری آیین های مذهبی خود از ارگان‌هایی نظیر نیروی انتظامی کمک بخواهیم این درخواست سریعا پاسخ داده می شود.
وی اظهار داشت: در حال حاضر مراسم اصلی ارامنه آئین غسل تعمید و عید پاک است که در شیراز با آزادی کامل در کلیسا و یا محل انجمن ارامنه برگزار می‌شود.
رئیس هیات نمایندگان کلیسای ارامنه شیراز با اشاره به کم بودن جمعیت ارامنه این شهر در پایان افزود: کم بودن جمعیت ارامنه شیراز باعث شده که روحانی در این شهر مستقر نباشد و برای مراسم مهم کشیش از اصفهان به شیراز می‌آید.
9873/ 2027
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 پیروزی انقلاب اسلامی تبلیغات دین فارغ التحصیل مشکلات اقتصادی جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۷۶۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد

قائم‌مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در پیامی در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت: یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، علی رمضانی، قائم‌مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در پیامی در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت:

«علیرغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت حضور اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی شد و یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.»

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • باهنر: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد /ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیئت علمی لغو شد
  • ارزش صادرات فرش ماشینی به ۲۸۰ میلیون دلار رسید
  • لغو محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی لغو شد
  • پاداش هیات کشتی خوزستان به مدال آوران آسیایی
  • دیدنی های امروز؛ از سالگرد نسل کشی ارامنه تا اعتراضات دانشجویی در آمریکا