Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-02@02:43:18 GMT

لزوم راه‌اندازی وقف مشارکتی در آذربایجان غربی

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۹۲۱۰۶

لزوم راه‌اندازی وقف مشارکتی در آذربایجان غربی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر جوانبخت، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه در سال 88 میانگین وقف در کشور 200 مورد بود، اظهار کرد: پس از این آمار، آسیب‌شناسی صورت گرفت که چرا مردم آشنایی چندانی با حوزه وقف ندارند و یک اداره تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در ادارات اوقاف تشکیل شد و خوشبختانه اکنون میانگین کشوری وقف به 3 هزار مورد افزایش یافته و در استان نیز که پیش از این فقط 10 مورد وقف صورت می‌گرفت، اکنون طی سه سال اخیر بیش از 500 وقف جدید انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اینکه مشاوره وقف باید راه‌اندازی شود، خاطرنشان کرد: از جمله برکات مسابقات قرآنی کشوری در استان، این بود که یک زمین ملکی به ارزش 700 میلیون تومان را وقف نیت قرآنی کردند تا در راستای فعالیت‌های قرآنی هزینه شوند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به لزوم راه‌اندازی وقف مشارکتی در استان، تاکید کرد: وقف‌های مشارکتی نیاز به همت مسئولین دارد و ماحصل وقف‌های مشارکتی مردم نیز از طریق سامانه 7 میلیون تومان بوده که این میزان برای ایجاد وقف قرآنی کافی نبوده و باید وقف مشارکتی به جد در استان راه‌اندازی شود و همچنین لازم است که وقف‌های مشارکت قرآنی نیز بیشتر باشند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین جوانبخت با بیان اینکه اکنون موسسات جامع قرآنی در استان یک ساختمان مشخص ندارند، تصریح کرد: ایجاد ستاد خبری سازمان اوقاف نیز یکی دیگر از برکات مسابقات قرآن کشوری در استان بود که همین امر یک اقدام موثر در راستای ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف در استان بود و ستاد خبری ویژه فعالیت‌های قرآنی نیز باید راه‌اندازی شوند تا فقط در راستای قرآن تبلیغ کنند، چرا که اکنون آمار بالایی از نیت‌های عزاداری و کمک به نیازمندان در استان وجود دارد و نیاز است که اصحاب رسانه در راستای ترویج و تبلیغ اهمیت موقوفات قرآنی در استان اطلاع‌رسانی کنند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن وقف مشارکتی موقوفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۲۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش آموزان در دست معلمان امانت هستند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،صبح امروز، رقیه موسویان، مسئول جامعه زنان سپاه استان آذربایجان غربی به همراه ملائکه اسلام پرست، مدیر امور بانوان بسیج دانش آموزی استان با حضور در دبیرستان دخترانه فاطمیه ارومیه، ضمن تبریک روز معلم از زحمات این قشر با اهدای شاخه گل و هدایا تجلیل کردند. 

رقیه موسویان، مسئول جامعه زنان سپاه استان آذربایجان غربی، ضمن اشاره به نقش انسان ساز و تربیتی معلمان گفت: به برکت وجود نظام جمهوری اسلامی ایران، زنان ایرانی با الگو گیری از حضرت زهرا (س) توانسته اند به جایگاه رفیعی در بخشهای علمی، سیاسی و فرهنگی   اجتماعی دست پیدا کنند.

وی افزود: هیچ قله‌ای فتح‌شدنی نیست، مگر به دست توانای معلم و بی‌شک نقش و جایگاه معلم در جامعه، بی‌بدیل و بی‌نظیر است.

موسویان گفت: کودکان در دست معلمان امانت هستند و فکر دانش‌آموزان در دست ما امانت است و نسبت به فکر آن‌ها مسئولیت داریم.

ملائکه اسلام پرست، مدیر امور بانوان بسیج دانش آموزی استان آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت: دانش‌آموزان امانتی از سوی والدین هستند و ما امانت دار دانش‌آموزان در قبال والدین هستیم.

وی با بیان اینکه مسئولیت معلمان در قبال فکر و ذهن دانش‌آموزان مهم است، افزود: تاثیری که معلمان روی کودکان و نوجوانان دارند به مراتب بیشتر از خانواده ها است و دشمن در تلاش است که ماهیت دختران را تغییر دهد و این نیاز جهاد معلمان است.

دیگر خبرها

  • در زندگی قرآنی، گمراهی راه ندارد
  • دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • دانش آموزان در دست معلمان امانت هستند
  • نشست هیات مدیره شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • لزوم جذب سرمایه گذار برای اجرای طرح‌های راه وشهرسازی آذربایجان غربی
  • کارگران ستون فقرات تولید ملی و اقتصاد ایران اسلامی هستند
  • لزوم همکاری بیش از پیش بانک مسکن در اجرای طرح‌های نهضت ملی
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • راه‌اندازی قرارگاه جهش تولید در دستور کار
  • راه‌اندازی قرارگاه جهش تولید