Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@05:10:00 GMT

اعزام 112 زائر اولی از موقوفات سیف‌الدوله به کربلا

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۹۸۴۵۶

اعزام 112 زائر اولی از موقوفات سیف‌الدوله به کربلا

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر گفت: پس از 100 سال برای اولین بار 112 زائر اولی از موقوفات سیف‌الدوله به کربلا اعزام شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  نافع، پژمان جعفری بعد از ظهر امروز در حاشیه اعزام 112 نفر زائر اولی به کربلای معلی از موقوفه سیف‌الدوله در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از 100 سال برای اولین بار نیت این واقف بزرگ ملایری اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به نیت سیف‌الدوله در دستگیری و پوشاندن زائران نیازمند به کربلا گفت: پس از بازخوانی وقفنامه و تشکیل جلسات تخصصی با مدیرکل اوقاف استان این اعزام برنامه‌ریزی شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر گفت: این افراد کسانی هستند که تا کنون به  کربلا مشرف نشده‌اند و از طرق مختلف شناسایی ‌شده‌اند.

وی هزینه این اعزام را 240 میلیون تومان اعلام و اضافه کرد: برای هر نفر 2 میلیون و 150 هزار تومان هزینه شده و هزینه‌ گذرنامه‌های آنان را نیز اوقاف متقبل شده است.

جعفری گفت: این افراد در سه کاروان به همراه دو روحانی و سه مسئول کاروان و به مدت یک هفته به کربلای معلی، نجف و کاظمین اعزام می‌شوند.

وی به برگزاری مراسم‌های مخصوص شهادت حضرت زهرا(س) سوگواری یاس نبوی در نقاط مختلف شهرستان ملایر و امامزاده‌های شاخص اشاره و تصریح کرد: در ایام دهه فجر و در راستای موقوفات حاج رضا اسماعیلی به 487 دانش‌آموز یتیم کمک ‌هزینه تحصیلی اهدا شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر گفت: به مناسب چهلمین بهار انقلاب روشنایی، 40 مسجد در سراسر شهرستان از موقوفات حاج اسماعیل رضایی تأمین شد.

وی به پخش گلبانگ الله‌اکبر از مساجد شهرستان در شب پیروزی انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: یک کاروان زیارتی نیز از موقوفه حاج مهدی‌خان ازندریانی هفته‌های آینده به کربلای معلی اعزام می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۸۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بیش از ۳میلیون زائر از یادمان‌های شهدا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، یونس عزیزی اظهار کرد: اعزام اقشار مختلف مردم به مناطق عملیاتی غرب و جنوب هر ساله با افتتاحیه اردو‌های راهیان نور که همزمان با سالروز عملیات بازی‌دراز است آغاز می‌شود. وی افزود: بر همین اساس سال گذشته ۴۴ هزار و ۴۵۴ نفر در سالروز عملیات بازی‌دراز در این مراسم شرکت و به ارتفاعات سرپل‌ذهاب صعود کردند که نسبت به سال‌های گذشته با استقبال مردم مواجه شد. دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه تصریح کرد: طی سال گذشته و پس از افتتاحیه اردو‌های راهیان نور بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته اعزام اقشار مختلف مردم به مناطق عملیاتی شمال غرب، غرب و جنوب صورت گرفت که طی آن ۸۶ هزار و ۷۰۹ نفر به اردو‌های راهیان نور اعزام شدند. وی ادامه داد: با توجه به آمار‌های سال گذشته ۱۴۱ هزار و ۹۵۵ نفر روز اعزام به مناطق عملیاتی را در قالب اردو‌های راهیان نور انجام شد و طی این مدت ۲۸۸ هزار و ۳۹۹ نفر در مراکز اقامتی استان کرمانشاه اسکان یافتند. عزیزی خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه هشت زیارتگاه دفاع مقدس دارد که شامل یادمان مرصاد، شهدای پاوه، شهید بهشتی، مطلع‌الفجر، شیرودی، ابوذر و… است که در مجموع ۳ میلیون و ۳۳۴ هزار و ۸۲۰ نفر از این یادمان‌ها به صورت کاروانی و شخصی بازدید کردند. وی افزود: یادمان شهدای مرصاد در صدر پر بازدیدترین یادمان‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه قرار دارد. دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه اضافه کرد: امسال نیز در سالروز عملیات بازی‌دراز پیش‌بینی می‌شود که ۴۵ هزار نفر در این مراسم طی روز‌های ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت‌ماه شرکت کنند که یادواره شهید شیرودی و شهدای بازی‌دراز عصر روز ۱۳ اردیبهشت‌ماه و صعود به ارتفاعات بازی‌دراز صبح روز ۱۴ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • اعزام  زائر از هرمزگان به حج عمره
  • اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • ۱۲۷۰ زائر زنجانی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • اعزام ۸۵ زائر حج عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می‌کنیم
  • بازدید بیش از ۳میلیون زائر از یادمان‌های شهدا