Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@06:48:34 GMT

یکهزار شبکه خادمیاری رضوی در کشور ایجاد شد

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۹۹۲۵۸

یکهزار شبکه خادمیاری رضوی در کشور ایجاد شد

مشهد- ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی گفت: در راستای محرومیت زدایی و توسعه مفهوم خدمت، خادم و مخدوم، یکهزار شبکه خادمیاری رضوی در کشور ایجاد شده و بسیاری از خدمات در دورترین و محروم ترین نقاط کشور توسط خادمیاران در حال انجام است.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در مراسم افتتاح چند پروژه محرومیت زدایی و اشتغالزایی در کشور که به صورت ویدئوکنفرانس در مرکز همایش ها و نمایشگاه های آستان قدس رضوی برگزار شد، افزود: در راستای سیاست های منشور هفت گانه رهبر معظم انقلاب، موضوع تسهیل زیارت در اولویت امور قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: هم اکنون بستر لازم برای انجام زیارت مطلوب توسط زائران فراهم شده و در این راستا در همه شهرستان های کشور نمایندگی آستان قدس رضوی راه اندازی شده است که انجام همه وظایف این آستان مقدس را بر عهده دارند.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: با کمک خادمیاران رضوی اقداماتی در راستای اشتغالزایی و محرومیت زدایی در اقصی نقاط کشور در حال اجراست که از جمله آنها پروژه های کشت و صنعت به منظور ایجاد شغل پایدار برای کشاورزان، ایجاد مجتمع های چند منظوره فرهنگی - خدماتی - درمانی، لایروبی قنوات در نقاط مختلف و عملیات آبخیزداری است.
وی افزود: در شهر زابل در نقطه ای که امکان کشت نبود، 200 هکتار از اراضی زیر کشت قرار گرفت و به ساکنین آن منطقه که قصد ترک محل زندگی خود را داشتند، چندین راس دام سبک داده شد تا با ایجاد فرصت اشتغال، امنیت نقطه صفر مرزی نیز با نگه داشتن ساکنین حفظ شود.
وی اظهار داشت: راه اندازی مجتمع های چندمنظوره در شهرهایی مانند کرمان و بجنورد به دلیل خدمت رسانی به مردم می باشد که امروز ساخت آنها آغاز شده و طی چند سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
تولیت آستان قدس رضوی همچنین از آغاز ساخت 100 میقات الرضا (ع) در مسیرهای منتهی به مشهد مقدس خبر داد و گفت: فعالیت ها و ساخت و سازهای خوبی به نام حضرت امام رضا (ع) در کشور انجام می شود اما مهمتر از آن ساخت تاسیسات و نگهداری از آنهاست که در این حوزه ضعف های بسیار در کشور وجود دارد.
دستیار معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی نیز در این مراسم گفت: این معاونت در راستای محرومیت زدایی چندین طرح شامل دامپروری نیمه صنعتی در کلات با سه هزار راس دام، دامداری 200 راسی در سیستان و بلوچستان، طرحهای اشتغالزایی در استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی و ساخت 100 واحد مسکونی در سرخس را اجرا کرده است.
محسن مسعودیان راد افزود: اجرای طرح تعذیه مادران باردار، طرح توزیع تغذیه رایگان بین دانش آموزان 708 مدرسه در مناطق محروم، توزیع 800 سری جهیزیه، اجرای طرحهای آبخیزداری، مرمت و لایروبی 630 رشته قنات در نقاط خارج از خراسان رضوی، لایروبی 100 رشته قنات در خراسان رضوی و افزایش 580 لیتر در ثانیه به دبی آب و ایجاد 35 کیلومتر کانال آبرسانی در 14 روستای خوشاب از دیگر اقدامات معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی است.
در این مراسم از طرح ‌های دامداری نیمه صنعتی در زاوین کلات، 25 جایگاه دام در مناطق محروم سیستان و بلوچستان، طرح اشتغال در سرخس و طرح اشتغال چاه رول در خواف رونمایی شد.
همچنین طرح ‌های کشت و صنعت و دامپروری مکانیزه در شهرستان زابل به بهره برداری رسید و عملیات عمرانی مجموعه چند منظوره در کرمان با مساحت بیش از چهار هزار متر مربع و اعتبار بیش از 120 میلیارد ریال شامل بخش ‌های درمانی، فرهنگی، ورزشی، اداری، خدمات رفاهی و نمایشگاهی و عملیات عمرانی مجتمع چند منظوره در شهرستان بجنورد با مساحت پنج هزار مترمربع و زیربنای چهار هزار مترمربع با اعتبار 120 میلیارد ریال آغاز شد.
همچنین ساخت منازل محرومین سرخس، طرح ‌های اشتغالزایی سایر استان ‌ها، اجرای طرح تغذیه مادران باردار و کودکان زیر 6 سال در استان های خراسان شمالی، خراسان جنوبی و خراسان رضوی از دیگر طرح‌ های رونمایی شده در این مراسم بود.
7489 / 6053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي خادمياران رضوي مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۹۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم

به گزارش قدس آنلاین؛  حجت الاسلام و المسلمین جلیل علی نژاد روز یکشنبه در شورای اداری خوزستان اظهار کرد: توجه استاندار خوزستان به مسائل فرهنگی بسیار ستودنی بوده و امیدوارم که بتوانیم در مسیر تحکیم معارف و برکات اهل بیت (ع) گام برداریم.

وی با بیان اینکه خوزستان و اهواز دروازه تشیع است افزود: مردم ایران با ورود امام رضا (ع) به مذهب تشیع روی آورده و به برکت ایشان هر ساله میلیون ها زائر حسینی عازم کربلا می شوند.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان خوزستان گفت: به همت آستان قدس رضوی در ایام کرونا، سیل، بازسازی مساکن و اشتغال اقدامات موثری انجام شد و این روند همچنان در حال انجام است.

وی با اشاره به پرداخت ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی از سوی آستان قدس رضوی به استان خوزستان بیان کرد: با تزریق این اعتبار و به کمک سپاه و استانداری در شعیبیه خوزستان کارهای خوبی صدرت گرفت تا حدی که مهاجرت معکوس از شوشتر به این منطقه صورت گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین علی نژاد افزود: کانون های خوزستان در مسائل آموزشی اقدامات موثری انجام داده همچنین در اهدای جهیزیه به خوبی عمل کردند.

وی به جشن های زیر سایه خورشید در نقاط مختلف استان اشاره کرد و افزود: بنا نداریم که این جشن ها به صورت دولتی انجام شود بلکه جلوه مردمی بودن آن بسیار مهم است. هر جا مردم را وارد صحنه کردیم پیروز میدان بودیم و این روند باید ادامه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • یادگارهایی از «خلیج‌فارس» در آستان مبارک رضوی
  • اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم
  • تجهیز چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به پنل خورشیدی
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • شرحی بر قدیمی‌ترین فهرست‌نامه‌های کتابخانه آستان قدس رضوی/خدمتی به گذشته، امروز و آینده
  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی
  • ۷۰ هزار نفر از موزه‌های حرم مطهر رضوی دیدن کردند
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • «گزیده نفایس مطبوعات ایران»، پیش روی مخاطبان در کتابخانه مرکزی رضوی