Web Analytics Made Easy - Statcounter

رها دختر بچه یازده ساله اهل هلیلان شهرستان چرداول به عنوان قربانی پدیده کودک همسری با مداخله بهزیستی و دادستان ایلام تحت حمایت قانون قرار گرفت. آفتاب‌‌نیوز : مدیر کل بهزیستی ایلام روز یکشنبه در این خصوص به ایرنا گفت: بعد از مراجعه و بررسی موضوع توسط کارشناسان اورژانس اجتماعی و با حکم دادستان ایلام این دختر بچه از قید شوهر بزرگسال خارج و تحویل بهزیستی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زهرا همتی اظهار داشت: بعد از دستور دادستان استان ایلام مبنی بر بررسی ویژه وضعیت ازدواج رها کودک 11 ساله هلیلانی با مرد بزرگسال، این موضوع صبح امروز در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: پس از بررسی تیم کارشناسی اعزامی این اداره کل به منزل رها و شوهرش مشخص شد که صیغه ازدواج این کودک در خارج استان انجام شده است .
وی با ذکر اینکه رها متولد فروردین ماه سال 85است ادامه داد:نتیجه بررسی کارشناسان اعزامی که رها نیز ان را تاییدکرده نشان می دهد که این ازدواج بخاطر و به ازای بدهی پدر به مرد 44 ساله انجام شده هر چند شوهر رها این موضوع را انکار کرده است. 
مدیر کل بهزیستی ایلام گفت: بعد از گزارش تیم کارشناسی اعزامی به منزل رها و شوهرش دادستان ایلام با توجه به غیرقانونی بودن ازدواج کودکان کمتر از 13 سال حکم سلب سرپرستی این کودک را صادر کرد و رها در اختیار بهزیستی قرار گرفت.
وی گفت: رها اکنون به اداره کل بهزیستی ایلام تحویل و مورد حمایت قرار گرفته و پدرو شوهر رها نیز به علت این اقدام غیر قانونی تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: شهرستان چرداول ایلام ازدواج کودکان کودک همسری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۰۰۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم فرزندان مستقل بهزیستی در البرز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛  مدیر کل بهزیستی البرز در این مراسم با اشاره به این که در این مراسم ۱۹ نفر از فرزندان دختر و پسر خانه های کودک و نوجوان البرز زندگی مستقل خود را آغاز می کنند ، افزود مستقل شدن فرزندان و آغاز فرآیند جدید زندگی به معنای آن نیست که از چرخه حمایت سازمان بهزیستی خارج شده اند بلکه همچنان از تجارب کارشناسان و حمایت های سازمان بهره مند خواهند شد.

محمدی فلاح با آرزوی توفیق برای فرزندان در تمامی مراحل زندگی ، بر ضرورت ارتباط مستمر آنان با مربیان و کارشناسان بهزیستی تا رسیدن به استقلال و آینده ای همراه با آرامش و موفقیت تاکید کرد و افزود: این افراد که هم اکنون توانایی تامین سطح زندگی مناسب و ایجاد اشتغال را برای خود دارند و در کنار آن مورد حمایت بهزیستی قرار خواهند گرفت.

محمدی فلاح گفت: از مجموع ۱۹ فرزند مستقل بهزیستی که جشن رهسپاری ویژه آنان برگزار شد ۶ نفر دختر و ۱۳ نفر پسر بالای ۱۸ سال هستند.

گفتنی است در پایان این مراسم ، به رسم یادبود ، هدایایی از سوی بهزیستی و مراکز شبه خانواده به این افراد اهدا شد.

دیگر خبرها

  • فیلم| تلاش‌ها برای یافتن کودک پنج ساله غرق شده همچنان ادامه دارد
  • ماجرای غرق شدن پسر بچه ۷ ساله در اردوی ازمیغان تا بهشت
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • بررسی اهمیت «شغل» در برنامه «بیا وسط»
  • ماجرای جنجالی ازدواج رابعه اسکویی و مازیار لرستانی؛ سی سال رفاقت دود شد!
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • تکریم فرزندان مستقل بهزیستی در البرز
  • قاتل ایلامی متواری بعد از پنج ماه دستگیر شد
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی