Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-08@19:21:25 GMT

سهام آسیایی اندکی رشد کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۱۴۲۸۳

سهام آسیایی اندکی رشد کرد

 

 به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، روز سه‌شنبه سهام آسیایی اندکی رشد کرد چرا که سرمایه‌گذاران امیدوار هستند دور جدید مذاکرات تجاری چین و آمریکا بتواند منجر به حل اختلافاتی شود که رشد اقتصادی جهان و درآمد شرکت‌ها را کاهش داده است.

 آن‌چه حال‌وهوای بازارها را بهتر کرد این بود که قانون‌گذاران آمریکا به توافق تایید نشده‌ای در مورد بودجه امنیت مرزی دست یافتند که احتمالا می‌تواند از یک تعطیلی دیگر دولت که قرار است از شنبه آغاز شود، جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص ای‌مینی اس‌اندپی۵۰۰ آمریکا در ساعات معاملات آسیایی ۰.۵ درصد رشد کرد.

 گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن توانست ۰.۳ درصد بالا بیاید.

 شاخص کامپوزیت شانگهای ۰.۶ درصد رشد کرد، شاخص کوسپی کره‌جنوبی ۰.۴ درصد بالا آمد و سهام استرالیا ۰.۴ درصد به ارزش خود افزود.

 نیکی ژاپن پس از تعطیلی بازارهای ژاپن در روز دوشنبه، ۲ درصد جهش کرد. تضعیف نرخ ین به رشد سهام کمک کرد.

 مقامات چین و آمریکا ابراز امیدواری کرده‌اند که در دور جدید مذاکرات تجاری که از روز دوشنبه در پکن آغاز شده است، مواضع طرفین به هم نزدیک‌تر شده و اختلافاتی که منجر به شکل‌گیری جنگ تجاری چندین ماهه بین دو کشور شده است کاهش یابد.

 پکن و واشنگتن در تلاش هستند تا بتوانند قبل از ضرب‌الاجل ۱ مارچ ترامپ، به توافقی تجاری دست پیدا کنند. در ۱ مارچ قرار است تعرفه‌های واردات ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد افزایش داده شود.

 در بازار ارز، شاخص دلار در برابر ارزهای مهم جهان به بالاترین سطح خود در ۳ ماه اخیر رسید و رقم ۹۷.۱۲۳ را ثبت کرد.

 در برابر ین ژاپن هم دلار به بالاترین سطح ۶ هفته‌ای ۱۱۰.۵۵ ین، رسید.  در مقابل، یورو به کمترین نرخ ۲.۵ ماهه ۱.۱۲۶۷ دلار، رسید.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: دلار چین تعطیلی دولت امریکا تعرفه واردات گمرک بورس بازار سهام ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۴۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ |برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۴۰ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۲۹ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز دوشنبه پس از بالا رفتن قیمت نفت خام عربستان برای فروش به اکثر مناطق و همچنین کمرنگ شدن دورنمای آتش‌بس در غزه افزایش یافت. بدین ترتیب ترس از گسترش جنگ رژیم صهیونیستی و حماس در منطقه نفت‌خیز خاورمیانه تشدید شده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 33 سنت معادل 0.40 درصد افزایش به 83 دلار و 29 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 36 سنت معادل 0.46 درصد افزایش 78 دلار و 47 سنت معامله می‌شود.
عربستان قیمت رسمی فروش نفت خام خود به آسیا، شمال غرب اروپا و منطقه مدیترانه را در ماه ژوئن افزایش داده که حاکی از افزایش تقاضا در این مناطق در فصل تابستان است.

مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شدعربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد

هر دوی این شاخص‌های نفتی بیشترین کاهش قیمت هفتگی طی سه ماه گذشته را در هفته گذشته تجربه کردند. نفت برنت بیش از 7 درصد و نفت آمریکا 6.8 درصد از ارزش خود را طی یک هفته گذشته از دست داد. انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و به تعویق افتادن احتمالی زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور از دلایل کاهش قیمت نفت بود.
آغاز دوباره مذاکرات برای آتش بس در غزه هم تاثیر مخاطرات ژئوپلیتیکی در افزایش قیمت نفت را کاهش داده بود.
اما دورنمای رسیدن به یک قرارداد آتش‌بس کمرنگ شده است. حماس خواستار پایان جنگ در ازای آزادسازی گروگان‌ها شده و بنجامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی این درخواست را رد کرده است.
از طرف دیگر، شرکت‌های انرژی آمریکا تعداد چاه‌های فعال نفت و گاز خود را برای دومین هفته پیاپی کاهش داده‌اند. تعداد چاه‌های نفت آمریکا تا 499 حلقه پایین آمده که بیشترین کاهش هفتگی از نوامبر 2023 را نشان می‌دهد.
انتهای پیام/1

دیگر خبرها

  • چرا دلار آمریکا باعث هرج و مرج در سراسر آسیا می‌شود؟
  • چرا دلار آمریکا باعث هرج و مرج در سراسر آسیا می شود؟
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳/ نوشداروی دلسردی سهامداران چیست؟
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ |برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد