Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - با برگزاری مراسم جشن شکوهمند چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی جمهوری اسلامی ایران در کشور و سراسر جهان، در مصر نیز این مراسم به میزبانی 'ناصر کنعانی' رئیس دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در محل اقامتگاه وی (خانه ایران) در شهر قاهره برگزار شد.

به گزارش امروز (چهارشنبه) دفتر حفاظت منافع ایران در مصر، این مراسم با حضور چشمگیر سفراء و روسای نمایندگی هیات های دیپلماتیک و دفاتر سازمان های بین المللی و دیپلمات های خارجی مقیم قاهره، همچنین جمعی از شخصیت ها و نخبگان سیاسی، فرهنگی، دینی، اقتصادی و بازرگانان و مدیران بخش های دولتی و خصوصی، اساتید و دانشجویان زبان فارسی و جمعی از ایرانیان مقیم قاهره برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این مراسم باشکوه، 'خالد ثروت' معاون امور آسیایی وزارت خارجه مصر نیز به نمایندگی از دولت و مردم این کشور حضور داشت و وی فرارسیدن جشن روز ملی جمهوری اسلامی ایران را به دولت و مردم ایران و رئیس دفتر حفاظت منافع کشورمان در قاهره تبریک و تهنیت گفت.
در این مراسم با شکوه بعد از نواخته شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی مصر، ناصر کنعانی رئیس دفتر حفاظت منافع کشورمان در قاهره در سخنانی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران و شهدای انقلاب اسلامی، به تشریح دستاوردهای انقلاب و جمهوری اسلامی پرداخت و اظهار داشت: ملت ایران امروز 40 سالگی پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفته است. توسعه هدف مشترک دولت ها و معیار رتبه بندی جوامع در عرصه تعاملات و رقابت های بین المللی است. وی افزود: عملکرد نظام جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، منطبق با شاخص های بین المللی، گویای موفقیت شگفت انگیز در بسیاری از شاخص های توسعه است؛ جمهوری اسلامی ایران طی 40 سال گذشته با وجود موانع متعدد خارجی و داخلی و فشارها و توطئه های خارجی همانند موج حملات تروریستی، جنگ تحمیلی 8 ساله رژیم بعث صدام علیه ایران، تحریم های ظالمانه اقتصادی، براساس گزارش های مراکز معتبر جهانی و بین المللی در همه ابعاد توسعه، از پیشرفت های تحسین برانگیزی برخوردار شده و در رقابت های بین المللی در رتبه کشورهای با نرخ توسعه بالا قرار گرفته است.
'طبق گزارش سازمان ملل متحد، جایگاه ایران به لحاظ شاخص توسعه انسانی در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی پیوسته رو به افزایش بوده است؛ جایگاه اقتصاد ایران با 8 رتبه ارتقاء از جایگاه 26 در سال 1979(سال پیروزی انقلاب) به جایگاه 18 در سال 2017 در جهان بهبود یافته است. صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است که تا سال 2021 اقتصاد ایران به جایگاه 15 جهان ارتقاء خواهد یافت. وابستگی بودجه عمومی کشور به درآمدهای نفتی از حدود 73 درصد به حدود 28 درصد رسیده و صادرات غیرنفتی جایگزین نفت شده است. نرخ رشد در حوزه های آموزشی و علمی، بهداشت و سلامت، زیرساخت های اقتصادی و صنعتی، رفاه اجتماعی و توسعه انسانی در ایران منطبق با آمارهای معتبر بین المللی چشمگیر است و در برخی زمینه ها در طراز ده کشور اول دنیاست.'
رئیس دفتر حفاظت منافع کشورمان در قاهره با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی براساس مواضع اصولی و منطبق با اصول شناخته شده بین المللی، سیاست تعامل و همکاری را با تمامی کشورهای دنیا - به استثنای رژیم صهیونیستی که ایران آن را به رسمیت نمی شناسد- در پیش گرفته است، ادامه داد: هرچند در این زمینه با رویکرد خصمانه برخی کشورها و در رأس آنها آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب مواجه شده است، اما ملت ایران برای کسب استقلال و خارج شدن از زیر سلطه ابرقدرتها انقلاب کرد و بدیهی است که در مقابل فشار آمریکا تسلیم نخواهد شد و امروز ایران اسلامی یک عضو فعال و مؤثر در عرصه جهانی و سازمان های بین المللی و منطقه ای است.
کنعانی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با اعتقاد راسخ به اصول احترام متقابل و عدم مداخله در امور داخلی دیگران، بر ایجاد منطقه قوی، امن و توسعه یافته براساس مکانیزم همکاری درون منطقه ای و با حضور و مشارکت همه کشورهای موثر منطقه از جمله مصر تأکید دارد، افزود: جمهوری اسلامی ایران معتقد است که دستیابی به چنین منطقه ای در سایه همکاری مشترک و دوری از دخالت ها و فشارهای آمریکا امکان پذیر است.
رئیس دفتر حفاظت منافع ایران خاطر نشان کرد: مبتنی بر اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و نیز تأکید مکرر رهبری معظم انقلاب اسلامی و رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران، همسایگان مرزی و منطقه ای در اولویت سیاست خارجی برای توسعه روابط قرار دارند.
کنعانی همچنین ارتباط و پیوند تاریخی و تمدنی میان دو کشور ایران و مصر و نیز مواضع اصولی و مشترک دو کشور مبنی بر ضرورت حل و فصل مسالمت آمیز بحران ها و مشکلات جاری در منطقه و نیز مخالفت مشترک با افراطی گری و تروریسم و نیز اولویت اقتصاد و توسعه اقتصادی را زمینه ساز همکاری مشترک دو کشور در حوزه های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی دانست و اظهار داشت: اطمینان دارم که دو کشور دیر یا زود در مسیر توسعه روابط قرار خواهند گرفت؛ دو ملت ایران و مصر بسیار به یکدیگر نزدیک هستند و از درک و فهم مشترکی در بسیاری از زمینه های فکری، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی برخوردارند و ایران علاقمند به ثبات و امنیت و توسعه مصر است و در صورت شکل گیری اراده سیاسی در مصر برای همکاری مشترک، جمهوری اسلامی ایران با علاقمندی به آن پاسخ مثبت خواهد داد.
رئیس دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره در ادامه سخنرانی خود در این مراسم که جمع زیادی از نخبگان فرهنگی و دینی از جمله مشاور و نماینده دکتر احمد الطیب شیخ الازهر و برخی از علمای الازهر، همچنین علاقمندان به جمهوری اسلامی حضور داشتند، خاطر نشان کرد: عناصر تاریخی، تمدنی و دینی و علاقمندی وافر مردم دو کشور به پیامبران الهی و در رأس آنها پیامبر اسلام و عیسی مسیح (علیهما السلام) و نیز محبت عمیق دو ملت نسبت به اهل بیت پیامبر اسلام و مخالفت آنها با افراطی گری و همچنین سابقه تاریخی علمای دو کشور در راه اندازی نهضت تقریب بین مذاهب اسلامی را عوامل پیوند دهنده دو ملت ایران و مصر دانست و ابراز امیدواری کرد که این تلاش مشترک توسط علمای دو کشور و در رأس آن الازهر شریف و مراجع عظام و حوزه های علمیه ایرانی تداوم یابد.
در حاشیه این مراسم نمایشگاه عکس و مجموعه کتاب های نفیسی از تاریخ، فرهنگ و تمدن ایران و زبان و ادبیات فارسی و نیز کتاب های اساتید زبان فارسی دانشگاه های مصر با موضوع ایران و نیز دستاوردهای علمی و فناوری و جاذبه های تاریخی و گردشگری کشورمان برپا شده بود که با استقبال بسیار خوب شرکت کنندگان در این مراسم مواجه شد و مورد بازدید مهمانان جشن روز ملی کشورمان قرار گرفت.
خاورم*1275

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي چهلمين سالگرد انقلاب جشن مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۷۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)

وزیر کشور به استانداران سراسر کشور دستور داد تا برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره) در ۱۴ خرداد در تمامی شهرستان‌ها و روستاها اهتمام ویژه داشته باشند.

به گزارش ایسنا، نشست ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، عصر چهارشنبه به ریاست احمد وحیدی وزیر کشور و با حضور اعضای این ستاد در وزارت کشور برگزار شد.

وزیر کشور با ادای احترام به مقام شامخ حضرت امام خمینی(ره) اظهار کرد: ایشان یگانه دوران معاصر و انسان بزرگی هستند که همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت عظیم ایشان است.

وحیدی ضمن بررسی تکالیف دستگاه‌های مربوطه و ابلاغ اقدامات مورد نیاز، بر انتشار افکار و اندیشه‌های امام راحل(ره) تاکید کرد و افزود: باید ابعاد مختلف شخصیت والای حضرت امام(ره) برای کودکان، نوجوانان و جوانان با شیوه‌های نوین و ابتکاری تبیین شود.

وی تصریح کرد: این اقدام نباید به یک روز در سال محدود شود بلکه دستگاه‌های تبلیغاتی و همچنین رسانه‌ها برنامه‌ریزی مداومی در این زمینه داشته باشند.

وزیر کشور همچنین به استانداران، فرمانداران و بخشداران دستور داد تا بزرگداشت امام راحل(ره) را در همه شهرستان‌ها و روستاها با شکوه هرچه بیشتر برگزار کنند.

وحیدی ادامه داد: ۱۴ خرداد روزی است که باید انعکاس عمومی داشته باشد و محدود به تهران نشود.

در ادامه، محمد علی انصاری سرپرست حرم حضرت امام خمینی(ره) اظهار کرد: بزرگداشت امام خمینی(ره) یک دستاورد معنوی، سیاسی، انقلابی و دینی است که در مجامع داخلی و بین‌المللی برگزار می شود.

وی با تاکید بر اهمیت این بزرگداشت، با بیان اینکه «هرساله شخصیت، آرمان‌ها، افکار و اندیشه‌های بلند امام(ره) توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی بازخوانی می‌شود»، عنوان کرد: بزرگترین دستاورد این مراسم این است که رهبر معظم انقلاب، مسیر امام(ره) را به دیگران می‌نمایاند.

سرپرست حرم امام خمینی(ره) افزود: دستاورد بزرگ این اجتماع مردمی این است، مفسر واقعی اندیشه های امام، نقشه راه را ترسیم می‌کنند.

انصاری پیام اجتماع بزرگ مردم در این مراسم را اعلام وحدت و انسجام حول محور امام و ولایت برشمرد و اضافه کرد: مردم میثاق خود با امام راحل(ره) و بیعت خود را با رهبر معظم انقلاب تجدید می‌کنند و اقتدار نیروهای نظامی، انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی به رخ جهان کشیده می‌شود.

وی تاکید بر تداوم بی وقفه راه امام(ره) را سومین دستاورد مراسم بزرگداشت بنیانگذار انقلاب اسلامی برشمرد و یادآور شد: سالگرد ارتحال امام(ره) احیای این شعار است که راه امام با پیروی از ولایت زنده است.

سرپرست حرم امام خمینی(ره) با تقدیر از وزیر کشور که پرچمدار این راه و حرکت بوده است، تصریح کرد: سالگرد بزرگداشت امام(ره) میراث معنوی است که هرچه پررنگ‌تر، قوی‌تر، مردمی‌تر، انقلابی‌تر و وحدت‌بخش‌تر باشد، ثمرات و دستاوردهای بیشتری برای تقویت راه و آرمان‌های امام(ره) و حمایت قاطع از ولایت دارد.

در این نشست، دستگاه‌های مختلف درباره مسئولیت‌های محوله و اقداماتی که باید برای تسهیل حضور زایران امام خمینی(ره) در ۱۴ خرداد به عمل آورند، بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • برگزاری آیین نخستین سالگرد شهید غیرت، حمیدرضا الداغی در سبزوار
  • برگزاری این سفر در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا
  • برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شکست آمریکا در صحرای طبس
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • خاندوزی: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌های کشور است
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ترکیه