Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور در پیامی شهادت تعدادی از حافظان مرزهای میهن در حمله تروریستی شب گذشته در استان سیستان و بلوچستان را تسلیت گفته و خواستار اهتمام جدی دولت پاکستان بر پیگیری و حل و فصل نهایی حضور این تروریست ها در خاک این کشور شد.

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، عبدالرضا رحمانی فصلی وزیر کشور در پیامی شهادت تعدادی از حافظان مرزهای میهن در حمله تروریستی شب گذشته در استان سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در متن پیام رحمانی فضلی وزیر کشور آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَی نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ

به کسانی که جنگ بر آنان تحمیل گردیده ، اجازه جهاد داده شده است چرا که مورد ستم قرار گرفته اند و خدا بر یاری آنها تواناست.

شهادت فرزندان و دلاورمردان حافظ امنیت و آرامش و رفاه مردم به دست مزدوران سنگدل و ناتوان موجب اندوه و تاثر ملت ظفرمند و قهرمان ایران اسلامی شده است. این جنایت، واکنشی عصبی و بزدلانه به حماسه حضور شکوهمند مردم غیور ایران در گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود که قطعا خون شهیدان عزیزانمان این شجره طیبه را تنومندتر از گذشته خواهد کرد. همزمانی این حمله تروریستی با برگزاری نشست ورشو نشان داد دولتمردان آمریکایی هیچ اعتقاد و التزامی به موازین بین المللی و حقوق بشر نداشته و با همراهی رژیم منفور صهیونیستی با ایجاد اناامنی و اختلاف افکنی به دنبال استعماری به مراتب بدتر از استثمار قرون گذشته در منطقه هستند.

عوامل دشمنان عزت و عظمت و پیشرفت ایران اسلامی نه تنها جان هموطنانمان را مورد تعرض وحشیانه قرار داده اند بلکه شکست اصلی آنها از عزم ایران در توسعه همه جانبه و پایدار مناطق مرزی میهن اسلامیمان ناشی می شود، آن دژخیمان ددمنش توسعه و پیشرفت کشور به ویژه در مناطق مرزی و استان قهرمان پرور و مملو از منابع و استعدادهای مترقی سیستان و بلوچستان را مغایر با مقاصد شوم خود می دانند و با اقدامات تروریستی و غیر انسانی قصد دارند مانع پیشرفت و توسعه همه جانبه منطقه شوند اما مردم ایران مصمم هستند با اقتدار و قدرت این حبابهای بی هویت را از سطح اقیانوس اراده و باور و ایمان خود بزداید و خون این شهیدان سند پیشرفت و توسعه منطقه خواهد بود.

اینجانب ضمن تسلیت این حادثه دلخراش به محضر فرمانده کل قوا مقام معظم رهبری و خانواده سرافراز شهدای پرافتخار، بر مسئولیت کشورهای همسایه که پناهگاه و مامن این تروریست های اهریمن صفت شده اند تاکید کرده و خواستار اهتمام جدی دولت پاکستان بر پیگیری و حل و فصل نهایی حضور این تروریست ها در خاک این کشور هستم.

جمهوری اسلامی ایران در طول تاریخ با صلابت خود اثبات کرده است که طبق موازین بین المللی و قواعد منطقی در حفظ منافع ملی و مصالح مردم خویش لحظه ای درنگ نخواهد کرد.

عبدالرضا رحمانی فضلی
 وزیر کشور و رئیس شورای امنیت کشور

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: پاکستان حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان منافع ملی وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۰۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر خارجه و گروه دوستی پارلمانی ترکیه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ وزیر امورخارجه کشورمان در این ملاقات با ابراز خرسندی از دیدار با نمایندگان مردم شریف و مسلمان ترکیه اظهار داشت: ملت ترکیه جایگاه و سهم شایسته‌ای در گسترش تمدن و فرهنگ اسلامی و اشاعه اخلاق و ارزش‌های انسانی داشته اند و امروز هم در حمایت از ملت مظلوم فلسطین نقش موثر دارند.

آقای امیرعبداللهیان جایگاه ترکیه در سیاست همسایگی ایران را ویژه دانست و نقش آفرینی ایران و ترکیه به عنوان دو کشور قدرتمند در ایجاد ثبات پایدار در منطقه غرب آسیا را کلیدی ارزیابی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تمجید از نقش گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور در ارتقای مناسبات دوجانبه، تقویت دیپلماسی پارلمانی و تعاملات مستمر نمایندگان مجالس دو کشور را در پیشبرد دیپلماسی رسمی حائز اهمیت توصیف کرد.

آقای امیرعبداللهیان با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور اسلامی ایران به ترکیه و توافقات صورت گرفته در هشتمین نشست شورای عالی همکاری‌های دو کشور، روند مناسبات در حوزه‌های مختلف را رو به رشد ارزیابی نمود و اظهار داشت: اراده روسای جمهور دو کشور گسترش مناسبات بویژه در بعد اقتصادی در راستای منافع مشترک دو ملت است.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به همکاری‌های نزدیک جمهوری اسلامی ایران با ترکیه در بحران غزه، تصمیم رییس جمهور ترکیه در قطع مناسبات تجاری با رژیم صهیونیستی را اقدامی موثر و ارزشمند عنوان نمود.

کایهان ترکمن اوغلو، رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه و ایران نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران و تقدیر از حسن میزبانی کشورمان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره یاور مظلومان بوده و در تحولات اخیر غزه و فلسطین شاهد حمایت موثر دولت و ملت ایران از مردم مظلوم فلسطین هستیم و این رویکرد از نظر ما درخور تقدیر و تشکر است.

وی در ادامه حمله تروریستی رژیم اسراییل به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را قویا محکوم نمود و تاکید کرد برای کاهش تنش در منطقه توقف نسل کشی در غزه ضروری است.

آقای کایهان در ادامه با اشاره به روند روبه رشد مناسبات اقتصادی و تجاری دوجانبه و توافقات انجام شده در نشست اخیر روسای جمهور دوکشور در آنکارا، بر حمایت پارلمان ترکیه از ارتقای مناسبات دو کشور، رفع موانع موجود و تسریع در اجرای توافقات مشترک تاکید کرد.

در این دیدار آقایان متین ارگون، دوغان بکین، بنیامین بزگیک و خانم زحل کاراکوچ دورا اعضای گروه دوستی پارلمانی دو کشور و آقای عادل نجف زاده، رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه نیز حضور داشت

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر خارجه و گروه دوستی پارلمانی ترکیه
  • بیش از ۸۰ درصد نیاز ناوگان دریایی در داخل تأمین می شود
  • پاکستان به امر و نهی آمریکا درباره ایران دست رد زد
  • نه وزیر خارجه پاکستان به امر و نهی آمریکا درباره روابط با ایران
  • کشتیرانی: تحقق توسعه دریامحور فرمانده واحد می‌خواهد
  • بیش از ۸۰ درصد نیاز ناوگان دریایی در داخل تأمین می‌شود
  • امیر حیدری: هیچ‌کس قادر به تهدید جمهوری اسلامی و منافع ملی کشور نیست
  • اقلیم کردستان: روابط تاریخی ما را به ایران پیوند داده است
  • اطلاعیه سپاه پاسداران درباره شهدای حمله تروریستی اسرائیل
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند