Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرنا- گچساران- معاون اقامه نماز اداره کل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش گفت: به منظور تشویق دانش آموزان به اقامه نماز ،سالانه برای 250 هزار دانش آموز پسر در کشور جشن تکلیف برگزار می شود.

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام و المسلمین حسن اسکندریان روز پنجشنبه در جشن بزرگ تکلیف دانش آموزان پسر عشایر جنوب کشور در گچساران افزود: هشت میلیون و 500 هزار دانش آموز دختر از سال 74 تاکنون در جشن تکلیف شرکت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: جشن تکلیف دانش آموزان در راستای اهداف نظام تعلیم و تربیت، اجرایی نمودن منویات مقام معظم رهبری و توسعه و تعمیق فرهنگ اقامه نماز برگزار می‌شود.
اسکندریان گفت: هم اکنون بهترین راهکار مقابله با آسیب های اجتماعی روی آوردن به اقامه نماز است.
وی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، فعالیت‌های خوبی در زمینه اشاعه فرهنگ اقامه نماز در بین دانش آموزان انجام ‌شده است.
اسکندریان اظهار داشت: اغلب با اولویت دانش آموزان دختر جشن تکلیف در مدارس بر گزار می شد که وازرت آموزش و پرورش در چند سال اخیر با هدف تشویق دانش آموزان به این فریضه الهی در بخش پسران اقدام کرده است.
وی خطاب به دانش‌آموزان عشایر گفت: جشن عبادت آغاز مسئولیت‌پذیری است و شما باید سفیران شایسته نماز برای خانواده‌ها و اقوام خود باشید.
اسکندریان اظهار داشت: شهید حسین فهمیده اسطوره دهه 40 و شهید احمد حجتی اسطوره امروز است.
وی گفت: جوانان سرمایه های فردای جامعه هستند که باید برای پرورش بهینه آنها تلاش شود.
مدیر کل آموزش و پرورش کل کهگیلویه و بویراحمد در این آیین افزود: جشن تکلیف دانش آموزان در قالب دوره آموزشی به مدت چهار روز و در راستای اهداف نظام تعلیم و تربیت، اجرایی نمودن منویات مقام معظم رهبری و توسعه و تعمیق فرهنگ اقامه نماز در گچساران برپا شد.
هادی زارع پور بیان کرد: دانش آموزان بزرگترین سرمایه کشور محسوب می شوند و وظیفه تعلیم و تربیت آنان به لحاظ رشد آموزشی و پرورشی بر عهده آموزش و پرورش است.
وی گفت: در این برنامه بیش از 455 تن از دانش آموز پسر مکلف دوره متوسطه اول عشایر استان‌های اصفهان، چهارمحال بختیاری، خوزستان، کرمان، کهگیلویه و بویر احمد، یزد و فارس حضور دارند.
زارع پور تصریح کرد: در کنار برنامه جشن تکلیف دانش آموزان، کارگاه‌های آموزشی با عناوین تولد معنوی، بهار بندگی، صحت قرائت نماز، احکام، آشنایی با تقلید و مرجعیت، نشاط و شادابی، نجوم و قبله شناسی و فرهنگ تشکر برای دانش آموزان شرکت کننده برگزار خواهد شد.
جشن بزرگ تکلیف 455 دانش‌آموز عشایر کشور با حضور معاون اقامه نماز اداره کل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش ، نماینده ولی فقه در کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در گچساران آغاز بکار کرد.
بیش از سه هزار و 600 دانش آموز عشایری در کهگیلویه و بویراحمد مشغول به علم آموزی هستند که از این تعداد 91 پسر امسال به سن تکلیف رسیده اند.
2082/8143/1662

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي كشور گچساران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۱۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است

سید جمال وزیری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه امسال در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم امتحانات دانش آموزان به صورت نهایی است، تاکید کرد: مجموعه آموزش و پرورش تدابیر و تمهیدات لازم را برای برگزاری امتحانات نهایی در سراسر استان اندیشیده‌اند.

وی با بیان اینکه در زمینه کیفیت بخشی جلسات متعددی با دانش آموزان و اولیای دانش آموزان و هم با همکاران فرهنگی ما برگزار شده است، افزود: اطلاع رسانی لازم به خانواده‌ها در زمینه کیفیت و کمیت امتحانات نهایی در سال جاری صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: امسال همچنین کتاب راه نهایی شامل پننج سال سوالات امتحانات نهایی از سوی آموزش و پرورش جمع آوری و تدوین شده و به تعداد ۱۱ هزار جلد در اختیار دانش آموزان استان قرار گرفته است.

وزیری با بیان اینکه در زمینه تجهیزات امکانات و زیرساخت‌ها نیز اقدامات خوبی در سراسر استان سمنان صورت گرفته تا شاهد برگزاری هر چه بهتر امتحانات نهایی باشیم، گفت: ۵۰ حوزه امتحانی میزبان دانش آموزان برای این امتحانات خواهند بود.

وی با بیان اینکه تلاش شده بهترین امکانات و شرایط برای دانش آموزان فراهم کنیم زیرا آزمون‌ها در خرداد ماه برگزار خواهد شد و نیاز به امکانات سرمایشی و تهویه وجود دارد، افزود: شورای آموزش و پرورش استان دستور تهیه کمبودهای حوزه‌های امتحانی نهایی دانش آموزان را صادر کرده تا این آزمون‌ها به بهترین نحو برگزار شود.

کد خبر 6088305

دیگر خبرها

  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • برگزاری مراسم جشن تكليف دانش آموزان دختر در شهر نسر  
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • چالش دانش‌آموزان مسلمان برای اقامه نماز در مدرسه‌ای در لندن
  • جشن فرشته‌ها با حضور ۱۳۱۰ دانش‌آموز دختر همدانی