Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

وزیر راه و شهرسازی گفت: از سه هفته پیش مشکلات اولیه پروژه قطار سریع السیر تهران – قم – اصفهان برطرف شده و مذاکراتی با فاینانسور و سرمایه‌گذار انجام شده تا هرچه زودتر گره مشکلات آن باز شود و این طرح با سرعت بیشتری به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر امروز خود به استان قم و افتتاح و بازدید از چند پروژه در حاشیه به بهره‌برداری رساندن پل سه راهی و نارچ در محور قم – نیزار در جمع خبرنگاران درخصوص این پروژه اظهار داشت: یکی از اولویت‌های مهمی که در وزارت راه و شهرسازی دنبال شده و مورد تاکید دولت محترم و شخص آقای رییس جمهور قرار دارد، بحث ایمن‌سازی راه‌ها و رفع نقاط پرحادثه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این پل که امروز به بهره‌برداری رسید یکی از آن نقاطی است که حوادث تلخ را تجربه کرده است و حالا به لطف خدا و تلاش همکاران به بهره‌برداری رسیده تا مردم در این مسیر از ایمنی خوب و با کیفیت بهره‌مند باشند.

محمد اسلامی در ادامه با تاکید بر توسعه حمل و نقل ریلی همسو با حمل و نقل جاده‌ای گفت: در کنار بحث ایمن‌سازی در جاده‌ها و توسعه حمل و نقل زمینی بحث توسعه شبکه حمل و نقل ریلی نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است. در این خصوص بحث قطارهای حومه‌ای از تهران به قم را داریم و دنبال آن هستیم تا با افزایش ظرفیت، تعداد قطارهایی که به جابه جایی مسافران مبادرت می‌کنند نیز بیشتر شود.

وی ادامه داد: این موضوع مستلزم این است که مزیت‌هایی را برای شرکت حمل و نقل ریلی ایجاد کنیم تا با جاذبه‌های بیشتر بهتر بتوانیم از آنها سرویس و خدمات بگیریم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در کنار بحث قطارهای حومه‌ای، از پروژه مهم قطار سریع‌السیر برقی تهران – قم – اصفهان هم بازدیدی داشتیم. این پروژه فاینانس خارجی دارد و در سال گذشته به واسطه برخی مشکلات دچار رکود شده بود.

وی تصریح کرد: با این حال از سه هفته گذشته مشکلات اولیه این پروژه برطرف شده و مذاکراتی را با فاینانسور و سرمایه‌گذار داشته‌ایم تا هرچه زودتر گره مشکلات آن باز شده و این طرح با سرعت بیشتری حرکت کرده تا به بهره برداری برسد.

محمد اسلامی درخصوص میزان پیشرفت پروژه قطار سریع السیر تهران – قم – اصفهان و زمان بهره برداری آن گفت: این پروژه حداقل ۳.۵ سال دیگر به کار پیوسته نیاز دارد تا بتوان آن را به سرانجام برسانیم. موضوع مهمی که در این پروژه وجود دارد تکمیل زیرساخت و اتصال شبکه برق است تا بتوان ناوگان ویژه‌ای که منحصر به همین مسیر است را از طریق سرمایه گذار در اختیار گرفته و سرویس برقرار شود.

وی ادامه داد: زمان ۳.۵ سال تنها برای تکمیل زیرساخت و ایجاد ایستگاه های این مسیر است و پروسه تهیه ناوگان ویژه این خط هم خودش زمان بر است. با این حال امیدواریم در همین زمان بندی این پروژه را اجرا و مقدمات بهره برداری آن فراهم شود.

اسلامی در پایان گفت: در بودجه ۹۸ برای این پروژه سهم دولت ۱۵ درصد و سهم فاینانسور ۸۵ درصد خواهد بود. سهم دولت که معادل ۱۵ هزار میلیارد تومان است و در بودجه پیش بینی شده برای ایجاد زیرساخت، تملک و آزادسازی مسیر و دربرگیرنده همان ۱۵ درصد است.

 

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: اصفهان راه و شهرسازی سرمایه قم مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۰۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری افغان ترانس در ۲۰۲۷

جسوربیک چوریف، معاون وزارت حمل‌ونقل ازبکستان اظهارداشت انتظار می‌رود پروژه راه‌آهن «افغان ترانس» تا پایان سال ۲۰۲۷ تکمیل شود.

چوریف در جریان سومین نشست سرمایه گذاری بین المللی تاشکند، گفت: «این پروژه به اتصال سه کشور ازبکستان، افغانستان و پاکستان کمک خواهد کرد. راه‌آهن نقش مهمی در ایجاد دهلیز ترانسپورتی اوراسیا ایفا خواهد کرد. در نتیجه کشورهای آسیای مرکزی به یک بندر اقیانوس هند دسترسی خواهند داشت.»

وی تصریح کرد: این راه‌آهن زمان انتقال کالا را از ۳۵ روز به ۵ روز و هزینه انتقال کالاها را حداقل ۴۰ درصد کاهش می‌دهد.

این درحالیست که امروز هیأت تجاری و اقتصادی ترکمنستان با هدف بررسی شرایط افزایش تجارت میان ترکمنستان و افغانستان وارد هرات شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دسترسی بزرگراه همت غرب تا خرداد سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره‌برداری از چمن مصنوعی پارک درخشان تا یک ماه آینده
  • پل صاحب روضات آماده بهره‌برداری است
  • پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال به بهره‌برداری رسید
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • فاجعه بزرگ در حمل و نقل ریلی استان یزد/ قطار سریع‌السیر یزد حذف شد
  • بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • بهره برداری افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • قطار سریع‌السیر یزد حذف شد
  • حذف دوباره قطار سریع السیر یزد