Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@22:07:19 GMT

نباید از برخی اختلافات سیاسی تلقی "خیانت" شود

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۱۰۴۹

نایب رییس کمیسیون اجتماعی گفت: ما نباید با اختلافات برخورد ریشه‌ای به طوری که به کلی از بین بروند داشته باشیم. از این نوع اختلاف نباید تلقی خیانت و این گونه مسائل را داشت. تلقی خیانت از اختلافات راه به جایی نمی‌برد. ناطقان: محمدرضا بادامچی در مورد تغییر رویکرد جریان‌های سیاسی برای کنارگذاشتن اختلافات جناحی و اولویت قرار دادن منافع ملی کشور در آغاز ورود به دهه پنجم انقلاب اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص اقتصادی که هم‌اکنون در آن قرار داریم اگر ما منافع ملی را لحاظ نکنیم و هر کسی سرگرم کار خودش باشد متأسفانه پیامدهای خوبی را نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما باید از منفعت‌های شخصی موجود گذر کنیم تا به یک نقطه اشتراک تصمیم‌گیری و اجرایی برسیم.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی در پاسخ به این پرسش که آیا اختلافات جناحی به نوعی خیانت به کشور و ملت نیست؟ گفت: اختلافات در سطحی بسیار خوب است. اصلاً اگر اختلافات وجود نداشته باشد، رشدی به وجود نمی‌آید. منتها اختلافات باید ناشی از تجربه، بینش و آگاهی باشد. ما نباید با اختلافات برخورد ریشه‌ای به طوری که به کلی از بین بروند داشته باشیم. از این نوع اختلاف نباید تلقی خیانت و این گونه مسائل را داشت. تلقی خیانت از اختلافات راه به جایی نمی‌برد. ولی نباید این نکته را فراموش کرد که باید برای یکسری از مسائل اشتراک مساعی وجود داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ما متأسفانه از اتحادی که بعضی کشورها با هم دارند، خیلی عقب هستیم. دلیل هم این است که به احزاب اجازه رشد داده نشده، حاکمیت هم کمکی برای به وجود آمدن احزاب قوی نمی‌کند. اگر شرایط فعالیت احزاب به صورت مطلوب باشد، آنهایی که در ساحت تصمیم‌گیری سیاسی هستند اطلاعات سیاسی کافی از رشد و اختلاف به دست می‌آورند. اگر این فعالیت‌ها ذیل مکاتب سیاسی باشند من فکر نمی‌کنم که اختلافات ماهوی داشته باشیم.

این عضو فراکسیون امید مجلس در مورد نقش ریش سفیدان جریانات سیاسی در همکاری بیشتر این جریانات گفت: هر جایی که یک تحول اساسی به وجود آمده است، تشکل‌ها، ریش‌سفیدان جریانات سیاسی و حتی حاکمیت سردمدار آن بوده و همکاری کرده‌اند تا سایر افراد راه خود را پیدا کرده و ادامه دهند. اگر این ریش سفیدان بی‌توجه باشند کسی به احزاب و تشکل‌ها علاقه‌ای نشان نمی‌دهد. چون در صورت عدم حمایت آنها، هزینه‌ فعالیت سیاسی بالا رفته و افراد سعی می‌کنند با هزینه‌ کم وارد جریانات سیاسی شوند. این محافظه کاری نمی‌تواند برای جامعه رشد ایجاد کند. در جوامعی که رشد یافته این تشکل‌ها با حمایت افراد آگاه و ریش سفید رشد کرده و نهادینه می‌شود.

بادامچی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر ریش سفیدان هر یک از جریانات سیاسی چه کسانی هستند؟ گفت: به نظر من ریش سفید؛ آن کسی است که دلش برای جامعه بیشتر می‌سوزد، تحولات دنیا و جریانات اقتصادی را بهتر می‌فهمد و نیازهای جامعه‌ امروز ما را بهتر می‌شناسد. تشکل‌ها نیز جای رشد پیدا نمی‌کنند مگر اینکه مکتبی وجود داشته باشد که به دانش سیاست گره خورده باشد. چنانچه تشکل‌ها این نوع باشند به محل آموزشی برای افراد تبدیل می‌شود. این مسئله در کشور ما غریب است لذا توسعه عقب می‌افتد. اگر این تشکل‌ها را داشتیم پس از چهل سال می‌توانستیم عملکرد بهتری داشته باشیم. منبع: ایسنا برچسب ها: نماینده مرم تهران ، اختلافات ، ریشه ای

منبع: ناطقان

کلیدواژه: اختلافات ریشه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۱۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلافات ملکی در تالش منجر به قتل شد

فرمانده انتظامی تالش از وقوع یک فقره قتل در این شهرستان خبر داد و گفت: قاتل ۳۴ ساله در کمتر از پنج ساعت در حین فرار به یکی از استان‌های همجوار شناسایی و دستگیر شد.

به گزاری خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، محمد رستمی در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر یک مورد درگیری منجر به قتل با سلاح گرم در یکی از ییلاقات شهرستان تالش پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مأموران پلیس آگاهی بلافاصله به محل مورد نظر اعزام شدند، افزود: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد قاتل به علت اختلافات ملکی با استفاده از سلاح شکاری اقدام به شلیک به سمت مقتول کرده و وی را به قتل رسانده است.

فرمانده انتظامی تالش خاطرنشان کرد: با سرعت عمل پلیس قاتل در کمتر از پنج ساعت در حین فرار به یکی از استان‌های همجوار شناسایی و دستگیر و از وی یک قبضه سلاح شکاری کشف شد.

رستمی با اشاره به اینکه قاتل ۳۴ ساله برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد، تصریح کرد: نظم و امنیت خط قرمز پلیس است و افرادی که بخواهند آن را خدشه‌دار کنند با برخورد مقتدرانه و قانونی پلیس مواجه خواهند شد.

کد خبر 747962

دیگر خبرها

  • چرا نسل کشی و جنایات جنگی صهیونیست‌ها، جرم تلقی نمی‌شود؟ + فیلم
  • انتقاد تند یک امام جمعه از واگذاری تیم استقلال به هلدینگ خلیج فارس /چرا سرمایه این هلدینگ خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود /این خیانت است
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم
  • اختلافات ملکی در تالش منجر به قتل شد
  • شورای روابط اسلامی‌-آمریکایی: بایدن به روح ملت خیانت کرد
  • فعالیت روانشناسان بدون پروانه اشتغال حرفه‌ای تخلف تلقی می‌شود + فیلم
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • یک حقوقدان: دستفروشی جرم نیست، بلکه صرفاً رفتاری غیرمجاز محسوب می شود