Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- نشستن وزير امور خارجه دولت مستعفي يمن در کنار نخست‌وزير رژيم صهيونيستي در نشست ورشو، موجي از واکنش هاي اعتراض افکار را بهمراه داشت.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا،حضور «خالد اليماني» وزير امور خارجه دولت مستعفي يمن به رياست «منصور هادي» در نشست ورشو، آن هم در کنار «بنيامين نتانياهو» نخست‌وزير رژيم صهيونيستي اعتراض يمني‌ها را در پي داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 يمني‌ها در شبکه‌هاي اجتماعي نشستن اليماني در کنار نتانياهو را تلاش براي عادي‌سازي روايط با رژيم صهيونيستي توسط دولت مستعفي يمن که مورد حمايت سعودي است، قلمداد و آن را محکوم کردند.
برخي وزير خارجه دولت مستعفي يمن را به دليل اين اقدامش، «خالد الصهيوني» خواندند و گفتند که او هيچ نسبتي با يمن و يماني (اشاره به فاميلي او) ندارد.
گفته شده به هنگام شروع سخنراني نتانياهو در نشست ورشو، ميکروفون مقابل او از کار افتاده و وزير خارجه دولت مستعفي سريعا ميکروفون خود را در اختيار او گذاشته است و اين کار باعث خنده نخست وزير صهيونيست شده و گفته، همکاري از همينجا آغاز شده است.
بنيامين نتانياهو بعد از اين نشست در توييتي به همراه تصويري که او را در کنار خالد اليماني نشان مي‌دهد، به عبري نوشته است: «در حال ساختن تاريخيم».
برخي از کاربران نيز اين اقدام وزير خارجه دولت مستعفي را مصداق واقعي سخنان رهبران انصار الله و دولت نجات ملي يمن دانستند که از آغاز حمله ائتلاف سعودي به اين کشور مي‌گفتند رژيم صهيونيستي به همراه آمريکا به دولت مستعفي و رياض در اين جنگ کمک مي‌کند.
همزمان با اعتراض يمني‌ها به اقدام وزير امور خارجه دولت مستعفي در نشست ورشو، کاربران جهان عرب هم به حضور شخصيت‌هاي سياسي و مقامات کشورشان در اين نشست با هشتگ «عادي‌سازي خيانت است»، مخالفت خود با هرگونه تلاش براي عادي‌سازي روابط کشورهاي عربي با رژيم تل‌آويو را اعلام کردند.

ديدار و گفتگوي «پمپئو» با خالد اليماني
وزير امور خارجه آمريکا در ديدار با وزير خارجه دولت مستعفي يمن در حاشيه کنفرانس ورشو بر لزوم پيشبرد فرآيند سياسي ميان گروههاي معارض يمن تأکيد کرد.
به گزارش اسپوتنيک، «رابرت پالادينو» معاون سخنگوي وزارت خارجه آمريکا روز پنج شنبه در يک اطلاعيه خبري اعلام کرد که «مايک پمپئو» وزير خارجه آمريکا در ديدار با «خالد اليماني» بر لزوم پيشبرد فرآيند سياسي ميان دولت مستعفي يمن و انصارالله در اين کشور تأکيد کرد.
در اين اطلاعيه خبري آمده است: «وزير [مايک پمپئو] بر لزوم اجراي دقيق مفاد توافقات منعقده در سوئد ميان دولت [مستعفي] جمهوري يمن و حوثي ها و تداوم همکاري با مارتين گريفيتس، نماينده ويژه سازمان ملل [در امور يمن] براي پيشبرد فرايند سياسي تأکيد کرد».
پالادينو در ادامه با اشاره به ديدار پمپئو و خالد اليماني در حاشيه کنفرانس ورشو، اعلام کرد که دو طرف در اين ديدار پيرامون تلاشها براي کمک به رفعِ بحران انساني موجود در يمن (!) با يکديگر گفتگو کردند.

انتقاد تند محمد علي الحوثي از حضور خالد اليماني در نشست ورشو
محمد علي الحوثي رئيس کميته عالي انقلاب يمن گفت: کساني که با شتاب براي فروختن مسائل اساسي (کشور) با هر هدف و بهانه اي تلاش مي کنند امکان ندارد مورد اقبال مردمي قرار گيرند.
به گزارش شبکه المسيره؛ محمد علي الحوثي تاکيد کرد تصويري که در آن مزدور يمني (خالد اليماني وزير امور خارجه دولت مستعفي يمن) بين پمپئو وزير امور خارجه آمريکا و نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي ديده شد حاکي از ارتباط نزديک مزدوران با امريکا و اسرائيل بود.

خالد اليماني جرم و خيانت کرد
عضو شوراي سياسي انصارالله يمن گفت: طبق قانون اساسي يمن هر گونه تعامل و ارتباط با اسرائيل جرم و خيانت تلقي مي شود.
به گزارش شبکه المسيره، `عبدالوهاب المحبشي` عضو شوراي سياسي انصارالله يمن گفت: ما نشست ورشو را که تشکيلات خودگران و همه گروه هاي فلسطيني آن را تحريم کردند و به جاي آن، دشمنان فلسطين در آن حضور يافتند محکوم مي کنيم. متجاوزان به يمن امروز همان مزدوران آمريکا و اسرائيل هستند.
عضو شوراي سياسي انصارالله يمن تاکيد کرد: اينکه اسرائيل و امريکا در نشست ورشو «خالد اليماني» وزير امور خارجه دولت مستعفي يمن را تکريم کردند عاشق چشم و ابروي وي نبودند بلکه اين تکريم نشان از اين دارد که امريکا و اسرائيل توجه ويژه اي به يمن دارند.
عبدالوهاب المحبشي تاکيد کرد خالد اليماني به دليل اينکه در نشست ورشو خود را با عنوان جعلي وزير امور خارجه يمن معرفي کرده است بايد تحت پيگرد قضايي قرار گيرد. طبق قانون اساسي يمن هر گونه تعامل و ارتباط با اسرائيل جرم و خيانت تلقي مي شود.

واکنش انصارالله
دفتر سياسي جنبش انصار الله يمن اعلام کرد: حضور «خالد اليماني» وزير امور خارجه دولت مستعفي يمن در نشست ورشو جزئي از توطئه صهيونيستي- آمريکايي ضد مردم منطقه است.
به گزارش شبکه تلويزيوني المسيره؛ دفتر سياسي جنبش انصار الله يمن اعلام کرد: ما تلاش هاي دولت هاي مزدور براي عادي سازي مجرمانه روابط با رژيم صهيونيستي را نمي پذيريم. حضور «خالد اليماني» وزير امور خارجه دولت مستعفي يمن در نشست ورشو جزئي از توطئه صهيونيستي- آمريکايي برضد مردم منطقه است.
دفتر سياسي جنبش انصار الله يمن تاکيد کرد: نشستن «خالد اليماني» وزير امور خارجه دولت مستعفي يمن در نشست ورشو کنار نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيست نشان دهنده اوج انحطاط و مزدوري است. مشارکت دولت مستعفي يمن در نشست ورشو به نمايندگي از مردم يمن نبود بلکه نشان از بي توجهي دولت مستعفي يمن به مبادي و اصول مردم اين کشور است.
دفتر سياسي جنبش انصار الله يمن تاکيد کرد: قرار گرفتن متجاوزان به يمن با نخست وزير رژيم صهيونيستي در يک صف نشان از رسوايي آشکار ائتلاف متجاوزان به يمن داشت. ائتلاف متجاوز که شعار دفاع از ناسيونالسيم عربي را سر مي دهند در واقع خطري براي همه ملت هاي عربي به شمار مي روند.
دفتر سياسي انصار الله يمن اعلام کرد: مردم يمن همواره همچون گذشته در آينده نيز به مساله فلسطين پايبند خواهد بود و تحت هيچ شرايطي از آن کوتاه نخواهد آمد.
دفتر سياسي انصار الله يمن افزود: تجاوز تحميلي 4 ساله به يمن که با هدف مشروعيت بخشي به دولت مستعفي يمن صورت گرفت بار ديگر نشان داد که تجاوز به يمن تجاوزي آمريکايي اسرائيلي است که با هدف افزايش سيطره جغرافيايي و تسلط بر مردم يمن صورت گرفت.

دولت نجات ملي يمن: حضور خالد اليماني در نشست ورشو نشان دهنده انحطاط مزدوران است
به گزارش  شبکه المسيره يمن؛ سخنگوي دولت نجات ملي يمن گفت: حضور خالد اليماني (وزير امور خارجه دولت مستعفي يمن) در نشست ورشو و در کنار بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي لکه ننگي است که نشان دهنده انحطاط و پستي مزدوران است.
سخنگوي دولت نجات ملي يمن تاکيد کرد مشارکت دولت رئيس جمهور مستعفي و فراري يمن عبد ربه منصور هادي در نشست ورشو به نمايندگي از مردم مقاوم يمن که حامي مساله فلسطين هستند، نبوده است.
سخنگوي دولت نجات ملي يمن، شرکت در نشست ورشو و عادي سازي علني رابطه مجرمانه با رژيم غاصب صهيونيستي را خطرناک توصيف کرد.
همچنين تشکيلات مردمي "الناصري" يمن در بيانيه اي اعلام کرد: ما اقدام خالد اليماني مزدور خائن يمني در عادي سازي رابطه با دشمن اسرائيلي در نشست شوم ورشو را محکوم مي کنيم.
تشکيلات الناصري تاکيد کرد اين اقدام خالد اليماني (وزير امور خارجه دولت مستعفي يمن) خيانت به وطن است و نشان دهنده ائتلاف شر و ننگيني است که براي نابودي يمن تلاش مي کند.
تشکيلات الناصري از همه مردم، احزاب و قبايل يمني خواست که اين اقدام خالد اليماني عامل صهيونيست ها را محکوم کنند.
تشکيلات مردمي الناصري تاکيد کرد: دشمن صهيونيستي همچون گذشته دشمن اول ملت هاي عربي و اسلامي به شمار مي رود.
شوراي همبستگي قبيله اي يمن نيز اعلام کرد حضورخالد اليماني خائن يمني در کنار بنيامين نتانياهو در نشست ورشو يک اقدام توطئه آميز ديگر در حق مردم يمن بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: يمن نشست ورشو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۱۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه امروز درباره سفرش به گامبیا برای شرکت در نشست سران سازمان همکاری اسلامی و رایزنی‌اش با همتای مصری گفت که تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل ‌کشی در غزه جدی‌تر شده است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که بامداد امروز (شنبه)  ۱۵ اردیبهشت ماه برای شرکت در پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی در رأس هیأتی وارد بانجول پایتخت گامبیا شد، در این باره عنوان کرد: به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان‌ همکاری اسلامی به گامبیا در غرب قاره آفریقا سفر کردم. ‌شعار این دوره از اجلاس «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفت‌وگو‌ درباره توسعه پایدار» است. 

 

 

‌وی در این باره در شبکه اجتماعی اکس نوشت: در بانجول علاوه بر سخنرانی و تبیین مواضع کشورمان در نشست عالی، با دیگر وزرای خارجه و مقامات کشورهای اسلامی بر مباحث توسعه پایدار کشورهای اسلامی، بررسی چالش‌های جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در غزه تمرکز داریم. 

️ وزیر خارجه اضافه کرد: توسعه روابط با کشورهای قاره آفریقا با بهره‌گیری از ظرفیت دیپلماسی چندجانبه از دیگر اولویت‌های این سفر است.

دیگر خبرها

  • واکنش عجیب طراح برنامه اقتصادی رییسی به وضعیت هزینه‌کرد دولت/ جبراییلی هم به شادی بی‌دلیل خبرگزاری دولت اعتراض کرد
  • به دانشجویان خیانت شد/ اعتراضات صلح‌آمیز را با باتوم سرکوب کردند
  • سودان: چاد از طریق امارات به واکنش سریع کمک می‌کند
  • سناریوی خودکشی قتل از آب درآمد/ همدستی خیانت‌آمیز زن جوان با مرد همکار
  • سناریوی خودکشی قتل از آب درآمد | همدستی خیانت‌آمیز زن جوان با مرد همکار
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه در نشست گامبیا
  • تاکید عربستان بر آتش‌ بس فوری در غزه
  • تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی