Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: انتقال آب دریای خزر به سمنان از طریق زیست‌محیطی منعی ندارد و امکان‌پذیر است. ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آستارا، عیسی کلانتری صبح امروز در حاشیه افتتاح ساختمان مرکزی اکوپارک این شهرستان اظهار داشت: در مورد انتقال آب دریای خزر به سمنان تاکنون وزارت نیرو از سازمان حفاظت محیط زیست تقاضایی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه از نظر سازمان حفاظت محیط  زیست این طرح اشکال و ایرادی ندارد تصریح کرد: با رعایت تمام جوانب زیست محیطی اجرای طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان امکان‌پذیر است.

واکنش نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس به انتقال آب خزرسمنان| طرح انتقال آب خزر از طریق سند توسعه آب تسهیل می‌شودوعده رئیس جمهور از خزر تا قله شاهوار؛ ‌انتقال آب خزر توجیه اقتصادی ‌ندارد
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه آب آشامیدنی کشور باید به نحوی تامین شود گفت: به‌عنوان مثال در استان گیلان ما می‌توانیم از 40 درصد آب تجدیدپذیر استفاده کنیم اما این عدد هم اکنون 20 درصد است.

کلانتری با اشاره به آخرین وضعیت احیای دریاچه ارومیه خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ما برای تراز اکولوژیکی این دریاچه سال 1404 بود که  با توجه به محدودیت بودجه‌ای در سال 1407 این دریاچه به این تراز خواهد رسید.

معاون رئیس جمهور با اشاره به آخرین وضعیت بازداشت‌شدگان حوزه محیط زیست کشور افزود: در مورد بازداشتی‌های محیط زیست وزاری مربوطه پیگیر بودند و دیگر کاری از دست دولت ساخته نیست.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: با توجه به اینکه وزیر اطلاعات اذعان داشت که این بازداشت‌شدگان جاسوس نیستند امیدوارم محاکمه آنها عادلانه باشد.

انهتای پیام/ح

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۱۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین، علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در گفتگو با همشهری درباره آخرین وضعیت حقابه ایران از افغانستان اظهار داشت: سازمان حفاظت از محیط زیست با همکاری آقای قمی، سفیر ایران در افغانستان، مرتبا درحال پیگیری حقابه ایران از رود هیرمند هستند. پیگیری این حقابه را جدای از بحث های معاهدات درحال پیگیری هستیم.

وی ادامه داد: دولت طالبان به ما قول داده بود تا همتای آنان در سطح رئیس محیط زیست به ایران بیاید و حقابه را پیگیری کنیم. روندها و مسائل منطقه ای اجازه نداد سفر مقام افغانستانی به کشورمان انجام شود. از سوی دیگر مقامات طالبان ادعا میکردند که منابع آبی و مقدار بارش ها در کشورشان به اندازه ای نیست که توان رهاسازی آب به سمت کشور را داشته باشند. البته مردم افغانستان نیز در این زمینه مطالباتی دارند که امیدواریم در نهایت با رایزنی های موثر، حقابه ایران به سمت کشور رهاسازی شود.

کد خبر 846653 برچسب‌ها خبر ویژه افغانستان طالبان سازمان حفاظت محیط زیست رود هيرمند

دیگر خبرها

  • حذف کیسه‌های پلاستیکی در ایران | آب دریای خزر باز هم عقب‌نشینی کرد
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • توضیحات سلاجقه درباره موضوع حذف کیسه‌های پلاستیکی
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • تجهیز محیط بانان با به‌روزترین فناوری‌های دنیا
  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد
  • نظارت بر ٣ هزار و ١٨٦ درخواست انتقال پسماند صنعتی و ویژه در کشور