Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@22:07:22 GMT

ایمنی در خانه تکانی

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۱۸۴۵

ایمنی در خانه تکانی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس اعلام کرد: از جا به جایی لوازم و اثاثیه سنگین منزل به صورت فردی اجتناب کنید، در این امور می‌توانید از کارگران حرفه‌ای یا کار گروهی بهره بگیرید تا دچار دیسک کمر و عوارض ناشی از آن نشوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در زمان پاک کردن شیشه‌ها و پنجره‌های منزل از رفتن بر روی نرده‌ها جدا خودداری کنید، در زمان استفاده از نردبان یا چهار پایه از پایداری آن کاملا مطمئن باشید و از چهار پایه‌های استاندارد و نردبان دو طرفه استفاده کنید.

به هنگام نظافت لوازم برقی (کلید، پریز، لوستر) ابتدا اتصال وسیله‌ی برقی را قطع، سپس به جای شست و شو، این لوازم را با ابزار مناسب پاک کنید و مانع برق گرفتگی شوید.

در جا به جایی لوازم خانگی گازی، اتصالات مربوط به گاز را توسط آب و صابون کنترل کنید و از عدم نشتی آن‌ها مطمئن و شیلنگ‌های فرسوده را تعویض کنید.

از ریختن مواد قابل اشتعال در چاه‌های فاضلاب، دستشویی و توالت جدا خودداری شود، زیرا این کار احتمال انفجار و آتش سوزی را بسیار بالا برده و باعث سرایت آلودگی به منابع آب و خاک نیز می‌شود.

از نگهداری مواد شیمیایی در ظرف‌های غذا خودداری کنید.

هنگام استفاده از مواد شوینده حتما از ماسک و تهویه‌ی مناسب استفاده کنید.

از مخلوط کردن مواد شوینده‌ی مختلف (پودر‌های شست و شو، سفید کننده، جرم گیر) اکیدا خودداری کنید، زیرا این کار علاوه بر آلودگی سفره آب‌های زیر زمینی موجب آزاد شدن بخارات سمی از جمله گاز کلر شده که به چشم، ریه و پوست تان آسیب‌های جبران ناپذیری می‌زند.
انتهای پیام/م

توصیه‌های ایمنی برای خانه تکانی عید نوروز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اورژانس حوادث نوروز 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۱۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی برای خودداری از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها

قطره از بارش‌ پراکنده باران در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: بیشترین بارش‌ها برای شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فارسان، لردگان، خانمیرزا و فلارد پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید

هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری در خصوص فعالیت سامانه بارشی

کارشناس هواشناسی چهارمحال و بختیاری از عشایر و کوهنوردان خواست: از اتراق در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • هشدار هواشناسی برای خودداری از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • قتل مدیر عامل شرکت پخش لوازم آرایشی با ۳۷ ضربه چاقو
  • خودداری از اتراق در اطرف رودخانه‌ها و مسیل‌ ها
  • خودداری از اتراق در اطرف رودخانه‌ها و مسیل‌ها
  • آتش سوزی دو انبار کالا در شهر ری
  • سردار هداوند خبرداد: کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد در اشتهارد
  • درخواست استاندار جدید لرستان برای خودداری از نصب بنر تبریک