Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده سابق بویراحمد و دنا گفت: پیوستن به FATF خودتحریمی بوده و اگر ما این لوایح را تصویب کنیم، ۱۸۷ نفر، نهاد و سازمان کشور را باید تحریم کنیم.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشجویان دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در اعتراض به تصویب fatf در مسجد حضرت اباالفضل (ع) واقع در گلستان ۵ شهر یاسوج تحصن کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم ستار هدایت خواه نماینده سابق بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت حماسه مردم در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و قدردانی از حضور باشکوه در راهیپمایی ۲۲ بهمن ماه گفت: به شما قشر جوان، که به مسائل کشور توجه دارید تبریک می‌گویم، این نشان دهنده رشد و تعالی جوانان است.   هدایتخواه همچنین ضمن تسلیت شهادت جمعی از پاسداران سپاه انقلاب بیان کرد: رهبران الهی نظام جمهوری اسلامی دغدغه رشد جوانان کشور را داشته و درصددهستند آن‌ها در سرنوشت کشور و همچنین مناطق بین المللی اثر گذار باشند، در همین ارتباط رهبر انقلاب پیامی را مبنی بر گام دوم انقلاب خطاب به جوانان بیان فرمودند که محقق کننده حکومت جهانی موعود به وسیله شما جوانان باشد.
نماینده سابق بویراحمد و دنا مطرح کرد: وقتی حرف شما جوانان حق خواهانه باشد، نباید از عده کم خود ولو اگر یک نفر باشید، بترسید و باید محور اصلی کار شما تشکیل حلقه‌های فکری برای تبیین و روشن گری و طراحی برنامه‌ها و عملیات اجرایی جهت پیاده سازی فرموده‌های رهبری و گام دو انقلاب باشد.

وی گفت: بعد از جنگ جهانی حکومت‌های استعماری تلاش داشتند که نهاد‌های سلطه را تاسیس کنند و به دنبال آن‌ها مجموعه از معاهدات و کنوانسیون‌ها و با نوع نگاه و جهان بینی آن‌ها طراحی شد و کشور‌هایی که بدون دقت به عضویت آن معاهدات درآمده اسیر کشورها سلطه گر خواهند شد یکی از این معاهده‌ها و نهاد‌ها fatf است.

هدایت خواه تصریح کرد: در سال ۹۴ آقای طیب نیا اعلام به عضویت درآمدن به این معاهده می‌کند و دولت برخلاف اصل ۷۷ قانون اساسی بدون تصویب مجلس شورای اسلامی ۳۷ بند از بند از لوایح fatf را به اجرا درآورد. اما برای اجرا ۳ بند دیگر آن حتما باید به تصویب مجلس می‌رسید. در این رابطه رهبر انقلاب نسبت به این معاهده موضع گیری داشته و فرمودند: به کنوانسیون‌هایی که در اتاق فکر غربی‌ها پخت و پز می‌شود و ندانید انتهای آن‌ها چه خواهد شد ورود نکنید.

نماینده سابق بویراحمد و دنا اظهار کرد: همانطور که برای همه‌ ملت روشن شد که در جریانات اتفاق افتاده نظیر برجام و مشکلات اقتصادی که با آن روبه رو هستیم عده‌ای خائن و جاسوس و غرب گرا دخیل بودند در این لوایح هم همان جریان خیانت دخیل است.

وی بیان کرد: پیوستن به این معاهدات خودتحریمی بوده و اگر ما این لوایح را تصویب کنیم، ۱۸۷ نفر، نهاد و سازمان کشور از جمله وزارت دفاع، وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران، سردار سلیمانی و... که آمریکا در لیست سیاه قرار داده است توسط بانک‌های کشور باید تحریم شوند.

هدایت خواه تاکید مرد: وقتی سناتور امریکایی می‌گوید ما رفتیم و قراردادی با ایران امضا کردیم که سردار سلیمانی را دستگیر کنیم و به آمریما بیاوریم، همین است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: دولت و مجلس شرایط را به گونه‌ای جلو برده که چه لوایح این معاهده تصویب شود یا نشود هزینه‌هایی برای کشور ایجاد می کند، بر همین اساس تقصیر‌ها را متوجه شخص رهبری می‌کنند، مقام معظم رهبری در پاسخ به ادعا‌های دولتمردان درصورت پیوستن به این معاهده مشکلات حل خواهد شد و تضمین می کنید، اما نامه‌ای توسط جهانگیری نوشته می‌شود که بیان می شود خیر تضمین نمی‌کنیم.

وی در ادامه افزود:  ماجرا‌های موجود در بازار نظیر گرانی گوشت از طرفی با بالارفتن قیمت‌ها آیا دولت نمی تواند آن‌ها را کنترل کند، می گویند این مسائل نتیجه عدم عضویت به لوایح FATF بوده است و در صورت پیوستن به آن معاهده مانند برجام اگر مشکلات حل نشد می گویند تصمیم نظام بود.

هدایت خواه افزود: در تاجیکستان ما گوشت گرم را بیست سنت می خریم، به دلار جهانگری که نه به دلار ۲۰ هزار تومنی روحانی هم حسابش کنیم می شود کیلویی ۱۰ هزار تومان، روی هر کیلو مقداری هم برای نور چشمی‌ها و عزیز دردانه‌های دولت کنار بگذاریم فوقش در بازار کیلویی ۱۵-۲۰ هزار تومان باید بفروش برسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۳۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ممنوعیت تیک تاک را در سنا تصویب کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اکنون لایحه مذکور به رییس جمهور ارسال می شود تا آن را امضا کند.

در پی نگرانی ها درباره امکان دسترسی چین به داده های شهروندان آمریکایی یا نظارت بر آنها از طریق تیک تاک، لایحه مذکور روز شنبه در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد. این در حالی است که پیش از آن و چهارشنبه هفته گذشته بایدن اعلام کرده بود چنین لایحه ای را امضا می کند تا به قانون تبدیل شود.

سناتور مارک روبیو عضو کمیته اطلاعات سنا در این باره می گوید: ما سال ها به حزب کمونیست چین اجازه دادیم کنترل یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های آمریکا را در اختیار داشته باشند، این یک کوته نظری خطرناک است. قانون جدید مالک چینی اپ را وادار می کند آن را بفروشد. چنین اقدامی برای آمریکا مناسب است.

این قانون به بایت دنس ۲۷۰ روز مهلت می دهد تا تیک تاک را رها کند.

تیک تاک که مدعی است هیچ گونه اطلاعاتی را با دولت چین به اشتراک نگذاشته، معتقد است قانون جدید به ممنوعیتی منجر می شود که آزادی بیان کاربران آمریکایی را نقض می کند.

در سال ۲۰۲۰ میلادی تلاش دونالد ترامپ رییس جمهور وقت آمریکا برای مسدودسازی تیک تاک و پیامرسان وی چت در این کشور با ممانعت دادگاه ها روبرو شد. اما قانون جدید احتمالا به دولت بایدن اجازه می دهد در صورتیکه بایت دنس تیک تاک را رها نکند، اپ را مسدود سازد. چنین اقدامی ابزارهایی را برای ممنوعیت یا فروش اپ های خارجی در اختیار کاخ سفید قرار می دهد.

کد خبر 6087153

دیگر خبرها

  • انتقاد تند اتاق اصناف به تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ خودتحریمی بزرگ در کمین ایران
  • تکرار حمایت های دولت از گشت ارشاد /تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد
  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • دولت آماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: دولت آماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • دولت سیزدهم اماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم
  • سنای آمریکا لایحه محدودیت «تیک تاک» را تصویب کرد
  • تصویب ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا
  • آمریکا ممنوعیت تیک تاک را در سنا تصویب کرد