Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@14:40:57 GMT

تردد در گردنه های مهاباد بدون زنجیرچرخ ممکن نیست

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۵۹۹۷۷

تردد در گردنه های مهاباد بدون زنجیرچرخ ممکن نیست

مهاباد - ایرنا - مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای مهاباد گفت: تردد در گردنه های «زمزیران» در محور مهاباد - سردشت و «قره بلاغ» در محور مهاباد - بوکان به دلیل کولاک شدید بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست.

کریم عبدالله پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش برف و وزش باد باعث ایجاد کولاک در مناطق مرتفع و گردنه های این شهرستان شده و با وجود برف روبی و نمک پاشی، تردد خودروها در این محورها تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: پس از بارش برف از شب گذشته تاکنون 15 بار گردنه های «زمزیران» و «قره بلاغ» برف روبی شده و در این مدت در عملیات نمک پاشی بیش از 300 تُن شن و نمک مصرف شده است.
وی یادآور شد: هم اکنون ارتفاع برف در گردنه زمزیران 45 سانتی متر و در گردنه قره بلاغ 20 سانتی متر گزارش شده است و عوامل راهداری «کله گاوی» در گردنه زمزیران برای بازگشایی عرض مسیر درخواست یک دستگاه بولدزر کرده اند.
وی ادامه داد: رانندگان از سفرهای غیرضروری تا پایداری هوا در این محور اجتناب کنند و در صورت تردد به زنجیرچرخ و سایر تجهیزات زمستانی مجهز باشند.
عبدالله پور گفت: عوامل راهداری مهاباد در شبانه روز گذشته بیش از 20 دستگاه خودرو گرفتار در برف را در محور قره بلاغ نجات دادند.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مهاباد از رانندگان خواست هنگام تردد در این محورها ضمن استفاده از چراغ مه شکن، با احتیاط کامل حرکت کنند و قبل از سفر با شماره تلفن های 42224500، 422223600 و 2-42224501 راهداری مهاباد از وضعیت جاده های این شهرستان مطلع شوند.
وی با اشاره به حضور شبانه روزی راهداران در راهدارخانه های این شهرستان، افزود: چهار راهداری در روستاهای کیتکه (گردنه جواله ره شان)، کله گاوی ( گردنه زمزیران) و آفان در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه قره بلاغ (مسیر مهاباد - بوکان) به همراه راهدارخانه مرکزی در مهاباد فعال است.
به گزارش ایرنا، بر اثر ورود یک سامانه بارشی از روز پنجشنبه هفته گذشته به آذربایجان غربی، بارش برف و باران بیشتر مناطق استان را فرا گرفته است.
مهاباد دارای یکهزار کیلومتر راه شامل 235 کیلومتر راه اصلی و فرعی و 700 راه روستایی آسفالت و شوسه است.
3020/6185/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد راهداري تردد در گردنه ها مهاباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۵۹۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد روان در جاده‌های فارس


رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، گفت: بر اساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی، سامانه‌های تردد شمار و گشت‌های شعب راهداری سراسر استان، در حال حاضر همه جاده‌های استان باز و تردد در آنها به روال عادی در جریان است.
حمید احمدی گفت: هم‌اکنون شاهد بارش باران در مسیر‌های منتهی به شیراز، کوار، فیروزآباد، مرودشت، پاسارگاد، خرمبید، آباده، خسرو شیرین، بوانات، سروستان، استهبان، داراب، زرین دشت، هستیم.
وضعیت جوی در سایر محور‌های فارس ابری و نیمه ابری ست.

دیگر خبرها

  • گردنه تته پس از ۵ ماه بازگشایی شد
  • تردد در محورهای گلستان جریان دارد
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است 
  • بازگشایی گردنه تته پس از ۵ ماه + فیلم
  • تردد روان در جاده‌های فارس
  • همه جاده‌های گلستان باز است/تردد در محور توسکستان فقط با زنجیرچرخ
  • گردنه برف‌گیر و مرتفع کرمانشاه پس از ماه‌ها بازگشایی شد
  • بازگشایی گردنه تته در پاوه بعد از ۵ ماه
  • بازگشایی گردنه تته در پاوه بعد از ۵ ماه + تصویر
  • بازدید امام جمعه پاوه از عملیات برفروبی «گردنه ته‌ته»