Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-26@00:43:26 GMT

اورست، پروژه امنیتی ویژه مایکروسافت

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۲۱۸۱

اورست، پروژه امنیتی ویژه مایکروسافت

ایتنا- پروژه اورست که در سال 2016 میلادی با همکاری محققان مایکروسافت، اینریا، دانشگاه کارنگی ملون و دانشگاه ادین برگ کلید خورد، در حال کار بر روی پشتوانه ارتباطی تائید شده و امنی است که پروتکل امنیتی HTTPS را بهبود ببخشد. پروژه اورست که در سال 2016 میلادی با همکاری محققان مایکروسافت، اینریا، دانشگاه کارنگی ملون و دانشگاه ادین برگ کلید خورد، در حال کار بر روی پشتوانه ارتباطی تائید شده و امنی است که پروتکل امنیتی HTTPS را بهبود ببخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cdrinfo، پروژه اورست پشتوانه‌های نرم‌افزاری امنی را تولید می‌کند تا مطمئن شود که برای مثال، پیامی که با استفاده از اینترنت به بانک خودتان ارسال می‌کنید از دست‌کاری مصون بوده و فقط توسط موسسه مالی موردنظر شما خوانده شود.
پروژه اورست نرم‌افزاری را تولید می‌کند که این تضمین را به‌عنوان یک قاعده برای کدهای به‌کاررفته در پروتکل‌های ارتباطی امن در مرورگرها و سرورها، به کار می‌برد.
 
 
 
 
امنیت ارتباطات اینترنتی به انواع الگوریتم‌های رمزنگاری و پروتکل‌ها وابسته است که البته بیشترین الگوریتم‌های مورداستفاده در میان آن‌ها در زیرگروه پروتکل TLS قرار می‌گیرد.
TLS از طریق HTTPS، ایمیل، ویس اور آی پی، پیام‌رسانی فوری و... برای وب گردی امن مورد استفاده قرار می‌گیرد. متأسفانه  TLS و دیگر پروتکل‌ها در طی تاریخ 25 ساله خود بارها مورد هجوم قرارگرفته‌اند.
 
به‌ این‌ ترتیب پروژه اورست که از دل پروژه‌های تحقیقاتی دیگر مایکروسافت نظیر Ironclad، miTLS و F* زاده شده است، باهدف توسعه و استقرار کاشته‌ای متن‌باز، تائید شده و کارآمد برای TLS و پروتکل‌های مرتبط به وجود آمده است.

جاناتان پروتزنکو به‌عنوان یکی از محققان تیم اورست دراین‌باره بیان کرد که :« اورست ارتباط محکمی را میان تحقیقات صنعتی و دانشگاهی برقرار می‌کند.»
 
پروژه اورست هنوز در میانه راه پنج‌ساله خود قرار دارد و اجزای تائید شده آن در حال جایگزینی زیرساخت‌های حال حاضر هستند. برای مثال HACL* library اورست برای موزیلا فایرفاکس، وی‌پی‌ان WireGuard و بلاک چین Tezos ابتکارهای رمزنگاری تائید شده فراهم می‌کند.
با این‌ حال کد اورست در حال حاضر به‌صورت متن‌باز است و به‌صورت عمومی در GitHub توسعه پیدا می‌کند.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: مایکروسافت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۲۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح پرورش مرغ بومی ویژه زنان روستایی در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   انتخابات تسهیلگران زن روستایی در روستای آفان توسط کارشناس زنان روستایی اداره آموزش و ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد و با همکاری مرکز جهاد کشاورزی منگور شرقی و شورای روستا برگزار شد.

در این جلسه بعد از توضیحات لازم در خصوص تسهیلگری و وظایف تسهیلگر در همه عرصه ها بالاخص در پروژه پرورش مرغ بومی با رای گیری از بین حاضرین دو نفر به عنوان تسهیلگران اصلی و علی البدل به عنوان رابط برای ادامه همکاری های لازم در پروژه مذکور انتخاب شدند.

در پایان این جلسه نیز ۲۰ نفر داوطلب از بین زنان روستایی علاقمند که تجربه پرورش طیور را داشتند جهت اجرای این طرح انتخاب شدند.

  

دیگر خبرها

  • پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد
  • اختصاص هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه ۳ اراک
  • اجرای ٢٠ پروژه عمرانی-زیرساختی منطقه ویژه لامرد در سال ١۴٠٢
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • تنش‌های آبی در دیلم رفع شود
  • تائید ۶ کاندیدا برای حضور در انتخابات فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • آغاز طرح پرورش مرغ بومی ویژه زنان روستایی در مهاباد
  • رونمایی از کوچک‌ترین مدل هوش مصنوعی مایکروسافت
  • چرا باید حتما از پروتکل TLS (SSL سابق) استفاده کنیم؟
  • رونمایی از هوش مصنوعی مایکروسافت برای انجام کارهای ساده