Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@04:23:34 GMT

کشف گور دسته جمعی چند هزار نفره در رقه سوریه

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۵۹۷۷

کشف گور دسته جمعی چند هزار نفره در رقه سوریه

تهران-ایرنا- نیروهای دمکراتیک کرد سوریه یک گور دسته جمعی را در روستای «الفخیخه» در حومه استان رقه در شرق این کشور کشف کردند که احتمال می رود در بردارنده 2 هزار جسد باشد که بیشتر آنها در حملات هوایی ائتلاف بین المللی به سرکردگی امریکا کشته شده اند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، پایگاه داماس پست اعلام کرد که منابعی در میان نیروهای دمکراتیک کرد گزارش دادند که این قبر شامل دو قسمت است و انتظار می رود که دستکم دربرگیرنده 2 هزار جسد باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون 170 جسد از این قبر خارج شده است.
براساس این گزارش برآورد شده که قسمت جنوبی این قبر که کار روی آن شروع شده در بردانده اجساد بیشتر یعنی 100 تا 1500 جسد باشد که متعلق به غیر نظامیان سوری است که در شرایط مختلف جان باخته اند.
در این گزارش آمده که کار روی قسمت شمالی این گور به دلیل وجود شمار زیادی از مین ها در اطراف آن هنوز آغاز نشده است.
نیروهای دمکراتیک کرد پیش از این گزارش دادند که در عملیات های مختلف بیش از 2 هزار و 500 جسد را از گورهای دسته جمعی در داخل شهر رقه مربوط به سال 2017 را خارج کرده اند که بیشتر آنها در حملات هوایی ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا در شهر رقه در این سال در جریان علمیات ضد داعش کشته شده اند.
امریکا با هدف مبارزه با داعش به صورت غیرقانونی وارد سوریه شد و اکنون به جنایات علیه مردم این کشور اقدام می کند و دولت سوریه نیز بارها خواستار اقدام شورای امنیت سازمان ملل شده درخواستی که همیشه با سکوت آن مواجه شده است.
براساس این گزارش پیش بینی شده که شمار قربانیان حملات ائتلاف بین المللی در رقه که در گورهای دسته جمعی کشف می شوند به 8 هزار نفر برسد.
اهالی شهر رقه گزارش داده اند که شمار زیادی از اجساد زیر آوار ساختمان هایی مدفون هستند که در حملات هوایی ائتلاف بین المللی ویران و تخریب شده اند اما انحصار عملیات حفاری این گورها توسط نیروهای دمکراتیک کرد و گروه های وابسته به آن مانع به دست آمدن آمار درستی از شمار مفقودیان و کشته شدگان در بازه زمانی عملیات ائتلاف بین المللی در پشتیبانی از نیروهای دمکراتیک کرد در رقه در میان ماه های مه تا سپتامبر (اردیبهشت تا شهریور ماه) 2017 می شود.
شهر رقه در سال ۲۰۱۴ به دست داعش افتاد و مرکز اصلی داعش به‌ شمار می‌رفت. نیروهای دمکراتیک سوریه از نوامبر ۲۰۱۶ عملیات نظامی با پشتیبانی آمریکا برای خارج کردن این شهر از کنترل داعش را شروع کرده و طی ۴ مرحله توانستند بر تعدادی از روستاها و شهرک‌های آن مسلط شوند.
ترامپ از دو ماه پیش موضوع خروج نیروهای امریکا از سوریه را مطرح کرده است که اکنون این موضوع به یکی از اختلافات میان مقام های کاخ سفید و وزارت دفاع امریکا تبدیل شده است.
خاورم**9366*1436*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سوريه رقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۵۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکرهای یافته‌شده در گورهای جمعی غزه آثار شکنجه داشتند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، کارشناسان سازمان ملل متحد در گزارشی به ابعاد هولناکی از جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه اشاره کردند.

کارشناسان سازمان ملل متحد اعلام کردند: روی پیکرهایی که در گورهای دسته‌جمعی دو بیمارستان ناصر و شفا در برهه اخیر پیدا شدند، علائم شکنجه پدیدار شده است. همچنین برخی موارد احتمالیِ زنده‌به‌گورشدن افراد نیز دیده شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: نسبت به گزارش‌های پیاپی از تعرض جنسی و خشونت علیه زنان، دختران و بانوان اسیر نزد نیروهای اسرائیلی ابراز انزجار می‌کنیم.

کارشناسان سازمان ملل متحد بیان کردند: کابینه اسرائیل در موارد پیاپی در اجرای تحقیقات مستقل، سالم و کارآمد در خصوص جنایت‌های اعلام‌شده ناکام بوده و شکست خورده است.

در ادامه این گزارش ذکر شده است: ما نسبت به هدف قراردادن زنان از سوی اسرائیل با چنین حملات وحشیانه، کورکورانه و نامتناسبی، احساس وحشت می‌کنیم.

این کارشناسان تاکید کردند: روزانه بیش از ۱۸۳ زن بدون هرگونه ماده مُسَکنی زایمان می‌کنند. این در حالی است که صدها نوزاد نیز به دلیل کمبود برق برای راه‌اندازی دستگاه انکوباتور نوزاد (دستگاه نگهداری از نوزادان نارس) جان خود را از دست می‌دهند.

کد خبر 6098694

دیگر خبرها

  • ماجرای دعوای هوشنگ ابتهاج با رهبر حزب توده
  • محسن رضایی در جلسه شورای مرکزی شورای وحدت
  • شهرسازی و رویکردهای جدید علمی
  • پیکرهای یافته‌شده در گورهای جمعی غزه آثار شکنجه داشتند
  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • شلیک ۷۰ راکت از لبنان به جولان اشغالی سوریه
  • عوامل درگیری دسته جمعی در تویسرکان دستگیر شدند
  • درخواست الجزایر از شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه
  • شورای امنیت درباره غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • (تصاویر) مرگ دسته جمعی ماهی‌ها بر اثر گرمای سوزان