Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اراک - ايرنا - معاون هماهنگي امور عمراني استانداري مرکزي گفت: يکهزار و 173 روستاي اين استان از نعمت برق برخوردار هستند.

«مهدي زنديه وکيلي» روز يکشنبه در گفت و گو با ايرنا، افزود: پيش از پيروزي انقلاب شکوهمند اسلامي تنها 42 روستاي استان مرکزي از نعمت برق برخوردار بود.
وي ادامه داد: مجموع مشترکان برق استان مرکزي پيش از پيروزي انقلاب اسلامي 57 هزار و 308 مورد بود در صورتي که اين مهم به 714 هزار و 318 مشترک رسيده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون هماهنگي امور عمراني استانداري مرکزي بيان کرد: پيش از پيروزي انقلاب اسلامي هيچ کدام از روستاهاي استان مرکزي از نعمت گاز برخوردار نبودند در صورتي که اکنون 100 درصد شهرها و 98 درصد روستاهاي استان مرکزي از نعمت گاز بهره مند هستند و بيش از 540 هزار مشترک مسکوني و تجاري از اين نعمت استفاده مي کنند.
زنديه وکيلي اظهار داشت: گازرساني به 34 شهر و 977 روستا به خط انتقالي بيش از 10 هزار کيلومتر و 285 هزار انشعاب، برگ زريني از برنامه هاي توسعه اي و عمراني انقلاب شکوهمند اسلامي در استان مرکزي است.
وي ادامه داد: پيش از پيروزي انقلاب اسلامي 15 شهر استان مرکزي تحت پوشش آب شرب بودو اکنون 34 شهر استان تحت پوشش آب آشاميدني قرار دارند.
معاون هماهنگي امور عمراني استانداري مرکزي بيان کرد: پيش از پيروزي انقلاب اسلامي 50 روستاي استان مرکزي داراي آب لوله کشي بودند و اکنون 833 روستا از يکهزار و 604 روستاي اين استان از آب لوله کشي استفاده مي کنند.
زنديه وکيلي ادامه داد: ساخت سه سد کمال صالح، الغدير و 15 خرداد با حجم 583 ميليون متر مکعب، ساخت يکهزار و 191 واحد مسکوني محرومين و اقشار کم درآمد، اجراي طرح مسکن مهر با 9 هزار و 300 واحد مسکوني، مقاوم سازي 38 هزار واحد مسکوني و تعمير 102 هزار و 652 واحد مسکن روستايي از مهمترين دستاوردهاي نظام اسلامي در استان مرکزي است.
وي افزود: ساخت و بهره برداري از 209 کيلومتر آزادراه، 432 کيلومتر بزرگراه، 300 کيلومتر راه فرعي و سه هزار و 800 کيلومتر جاده روستايي نيز از ديگر دستاوردهاي نظام مقدس جمهوري اسلامي در استان مرکزي است.
استان مرکزي 12 شهرستان و يک ميليون 440 هزار نفر جمعيت دارد.
3017/6013
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۳۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ بانک مرکزی براساس نص صریح قانون نرخ ارز نیما را اصلاح کند‌

تین نیوز

۱۰ انجمن بزرگ تولیدی کشور در نامه به رهبر معظم انقلاب درخواست کردند:  بانک مرکزی براساس نص صریح قانون نرخ ارز نیما را اصلاح کند‌.

به گزارش تین نیوز، ۱۰ انجمن بزرگ تولیدی کشور در نامه ای به رهبر معظم انقلاب از سیاست های بانک مرکزی در حوزه سرکوب نرخ ارز صادرات و انتشار گواهی سپرده ۳۰ درصدی انتقاد کردند و خواستار واقعی‌ سازی نرخ ارز در سامانه نیما مبتنی بر نرخ شناور مدیریت شده نص صریح قانون شدند.

انجمن های مس، فولاد، پتروشیمی، پالایش نفت، سنگ آهن، پلیمر، آلومینیوم، سرب و روی، نساجی و صنعت کفش ایران این نامه را به رهبری نوشته اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بازگشایی جاده ارتباطی روستای گو بخش مرکزی نیکشهر
  • هشدار مدیریت بحران استانداری مرکزی
  • سابقه جمع‌آوری اطلاعات صهیونیست‌ها از ایران + فیلم
  • ◄ بانک مرکزی براساس نص صریح قانون نرخ ارز نیما را اصلاح کند‌
  • اصفهان برخوردار از تفکر پایداری است/ کلنگ دفتر شورای استان را به زمین خواهیم زد
  • آسفالت ۶۰ کیلومتر از محور روستای جوزستان به معدن
  • عملیات «وعده صادق» پیروزی بر سیستم پدافندی دشمنان بود
  • ۴۳ روستای محروم خراسان رضوی از آب پایدار برخوردار شدند
  • طرح جهاد آبرسانی برای ۱۹۸ روستای استان مرکزی
  • تأمین آب کامل شهر توپ آغاج بیجار با اجرای ۴ کیلومتر خط انتقال آب