Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیخی گفت: توجه به داشته ها و استعدادهای درونی و باور مردم با سلب امید از بیگانه مهمترین مسئله در رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالمجید شیخی کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با راه آرمان اظهار داشت: برای دستیابی و محقق شدن فرمایشات مقام معظم رهبری که با نام گام دوم منتشر شد برای رسیدن به راهبردها یکسری راهکارها عملی لازم است که اقدامات ایجابی و سلبی را شامل می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگاه به سفره و قطع امید از بیگانه مهمترین راهکار حل مسئله فوق است.

وی ادامه داد: سیاست های اقتصادی عملا منطبق با راهکارهای اقتصاد مقاومتی و مطابق 24 بند اقتصاد مقاومتی تعریف شده اند و ضمن توجه به داشته ها استعداد درونی و توجه و باور مسئله ای که پیامبر اکرم فرمودند : اگر علم در ثریا باشد رجال فارس به آن دست می یابند باور و اعتقاد به استعداد نهفته در وجود مردم است.

شیخی در خصوص راهکارهای ایجابی افزود: راهکارهای ایجابی باید یا اهداف برقراری حاکمیت جهانی امام مهدی (عج) منجی عالم بشریت دنبال شود.

کارشناس مسائل اقتصادی بیان کرد: اقدامات در حوزه اقتصادی باید متوجه تقویت تولید داخلی و با میدان دادن به جوانان زمینه رشد و استعدادهای جوانان محقق شود؛ که عملا اشتغال، تولید، رفاه اجتماعی، ازدواج، رونق و دوام خانواده را به دنبال دارد و این قوام و دوام خانواده بزهکاری های اجتماعی را به حداقل می‌رساند.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری افزود: سیاستهای اقتصادی مقاومتی زمانی محقق می‌شود که در مسیر گام دوم قرار گیرد. اقدامات سلبی ، ترد سیاست های غلطی که  قوه مجریه  دنبال میکند بایستی ازمعاهدات بین المللی  ازجمله FATF، سند 2030 و برجام که جز اتلاف زمان، هزینه، عزت ، آبرو  مملکت  و  سلب امید نتیجه ای  نخواهد داشت.

شیخی گفت: سلب امید از بیگانه اولین قدم سلبی است و تجدید نظر اساسی درسیاست های  تجارت داخلی و خارجی در کنار آن حائز اهمیت است و سرمایه گذاری بر اساس اولویت بندی روی منابع منطقه صورت گیرد روی الگو مصرف و حذف کالاهای خارجی و مصرف رژیم سالم کار شود.

کارشناس مسائل اقتصادی افزود: در اصلاح سیاست های تجاری روی دو طرف عرضه و تولید تشویق به تولید و ممنوعیت واردات کار شود. تشویق به استفاده از کالاهای داخلی که منجر به رونق مصرف کالاهای داخلی و رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی در حداقل زمان ممکن به اهداف اقتصاد مقاومتی ممکن میشود.

وی ابراز کرد:حساسیت بیشتر قوه قضائیه به جرم  و سنگین شدن تنبیه و جریمه ها تا کسی متعرض حقوق بیت المال نشود؛ نمایندگان با نظارت بر روی اجرای قوانین و بازخواست مطالبات مردم روی اصلاح قوانین گذشته  و روی روش تولید، محیط زیست و امنیت غذایی تاکید و زمینه واردات و محصولات تراریخته و آلوده  که بخش عمده از طریق علوفه و خوراک دام و طیور در سفره مردم را فراهم نکنند.

شیخی در پایان خاطر نشان کرد: اگر جسم مردم در حد اعتدالی که طب اسلامی فرموده قرار نگیرد روح نا سالم در مسیر هدایت و مطالب حق قرار نمی‌گیرد؛ مسئولین بهداشت روی سلامت غذا متمرکز شوند .

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۴۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 

رونق تولید موضوعی است که در سال های اخیر بیشتر مورد توجه سیاست گذاران کلان و مسئولان اقتصادی کشور قرار گرفته و سال ۱۴۰۳ نیز شعار جهش تولید با مشارکت مردم انتخاب شده است اما نقش بورس در این زمینه چیست؟

به گزارش ایسنا، کارشناسان اقتصادی بازار سرمایه را یکی از ابزارهای مناسب برای اجرای سیاست رونق تولید عنوان می‌کنند، اما آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید در کشور شود؟ برخی معتقدند که بورس به واسطه بازار ثانویه امکان جذب نقدینگی جدیدی ندارد و بنابراین نمیتواند به شرکت ها کمک کند و  آنچه در بورس اتفاق می افتد، نوسانات متعدد است.

برزو حق شناس در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه بازار سرمایه یکی از مولفه‌های اقتصادی هر کشوری است، گفت: در  واقع رونق تولید نیز یکی از سیاست‌های کلان کشور در حوزه اقتصاد  محسوب می‌شود که بورس جزئی از آن و یکی از ابزارهای اجرای این سیاست کلان محسوب می‌شود. 
وی با اشاره به اینکه بورس نمی‌تواند به تنهایی باعث رونق تولید شود، یادآور شد: اگر سیاست های دیگر کشور در کنار بورس به کمک رونق تولید بیاید در آن زمان است که رونق تولید شکل می گیرد. 
وی در بخش دیگری از صحبت های خود به تفاوت بازارهای اولیه و ثانویه پرداخت و ادامه داد: اینکه بورس بازار ثانویه است تعریف درستی است،  اما اگر به درستی مدیریت نشود باعث اختلال در بازار اولیه می شود.
به گفته حق شناس، بازار اولیه به شرکت‌ها کمک می‌کند تا تامین مالی شوند و بتوانند عرضه اولیه خود را برای سرمایه گذاران به نمایش بگذارند، اما در کنار بازار اولیه اگر بازار ثانویه یعنی بورس فعالیت بانشاطی نداشته باشد نمی توان انتظار داشت که بازار اولیه هم رونق پیدا کرده و با استقبال سرمایه گذاران رو به رو شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترکیب جمعیتی از چالش های البرز است/ تردد نیروی کار استان به تهران
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای جلب مشارکت مردم و تحقق شعار سال
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • بانوان صنعتگر در تحقق شعار نقش آفرینی کنند
  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان برگزار می‌شود
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است