Web Analytics Made Easy - Statcounter

منشی گفت: پیگیری این امر بر اساس منویات مقام معظم رهبری و دغدغه هایی ایشان در اجرای اقتصاد مقاومتی بوده است و بر همین اساس تلاش کردیم تا از پتانسیل‌های داخلی نهایت بهره برداری را داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از ستاد خبری دومین نمایشگاه بین المللی جایگاه های سوخت و صنایع وابسته، «علی منشی» در مراسم رونمایی از پوستر دومین نمایشگاه تخصصی بین المللی جایگاه داران و صنایع وابسته اظهار داشت: در دومین سال متوالی نمایشگاه جایگاه‌های سوخت و صنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آن هم در دوم تا پنجم اسفند ماه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل مرکز مطالعات و برنامه ریزی جایگاه های سوخت کشور ضمن تأکید بر این نکته که صنف جایگاه داری سوخت در کشور بسیار مهم و اساسی بوده و بنزین هم از اهمیت فوق استراتژیک و بالایی برخوردار است، یادآوری کرد: حدود هفت هزار جایگاه عرضه سوخت در کشور وجود دارد که بازار کار گسترده ای را برای صنایع مرتبط با آنها ایجاد می کند.

 

وی افزود: 70 شغل و حرفه با صنعت جایگاه های عرضه سوخت مرتبط است و فرصت های سرمایه گذاری در این صنعت از ساخت جایگاه تا تامین تجهیزات مختلف را شامل می شود.

 

منشی با بیان اینکه برخی تجهیزات جایگاه های عرضه سوخت از فناوری پایینی برخوردار بوده و به سرمایه گذاری کمی نیاز دارند، خاطرنشان کرد: این موضوع، جذابیت سرمایه گذاری در این صنعت را افزایش می دهد؛ بیش از 75 درصد جایگاه های عرضه سوخت عمر بیش از 35 سال دارد و به نوسازی، تعمیر و تعویض تجهیزات نیازمند است.

 

وی همچنین تصریح کرد: دوربین مداربسته، سیستم‌های اطفاء حریق، کف، کامپوزیت، شیلنگ، پمپ و نازل تنها بخشی از صنایع وابسته به جایگاه های سوخت است که فرصت های خوبی برای سرمایه گذاری فراهم می کند.

 

این مقام مسئول همچنین بیان داشت: حدود 90 درصد تجهیزات جایگاه های عرضه سوخت اعم از بنزین، گازوییل و گاز داخلی سازی شده که امکان صادرات آنها به کشورهای همسایه فراهم است.

 

مدیرعامل مرکز مطالعات و برنامه ریزی جایگاه های سوخت کشور با تاکید بر اینکه صنایع وابسته به جایگاه‌های‌ سوخت از بدو تأسیس حامی تولید داخل و خود اتکایی در استفاده از قطعات ملی بوده‌اند، عنوان کرد: پیگیری این امر بر اساس منویات مقام معظم رهبری و دغدغه های ایشان در اجرای اقتصاد مقاومتی بوده است و بر همین اساس تلاش کردیم تا از پتانسیل‌های داخلی نهایت بهره برداری را داشته باشیم.

 

منشی در ادامه از پیوندی که بین دانشگاه‌ها و مراکز دانش بنیان علمی کشور با موضوع جایگاه‌های سوخت و صنایع وابسته ایجاد شده خبر داد و یادآوری کرد: با ده‌ها انجمن وابسته به حوزه جایگاه داری که با دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی جایگاه‌های سوخت کشور مرتبط هستند از طریق تفاهم نامه هایی که با دانشگاه های مختلف کشور از قبیل دانشگاه صنعتی شریف، جهاد دانشگاهی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، دانشکده فنی دانشگاه تهران و بسیاری از سازمان های علمی و مطالعاتی کشورمان منعقد کرده‌ایم، همکاری‌های خوبی داریم که خروجی های بسیار خوبی در این صنعت داشته است.

 

وی به توانمندی مجموعه های دانش بنیان کشور و ظرفیت‌ها در حوزه جایگاه های سوخت کشور هم اشاره کرده و خاطرنشان کرد: می‌کوشیم با استفاده از پتانسیل‌های آنان و بدون اتکا به منابع دولتی و ظرفیت هزاران شاغل در جایگاه های سوخت، از اتکا صرف درآمدی به پول بنزین خارج شده و درآمد جایگاه‌ داران را افزایش دهیم.

 

مدیرعامل مرکز مطالعات و برنامه ریزی جایگاه های سوخت کشور ضمن بیان اینکه بنا داریم در دومین نمایشگاه جایگاه‌های سوخت و صنایع وابسته تهران از چندین طرح در این خصوص رونمایی کنیم بیان داشت: بخشی از دغدغه‌هایی که حاکمیت برای ارائه خدمت به مردم نظیر اندازه گیری دقیق فرآورده در جایگاه‌های سوخت دارد ما را بر آن داشت تا حداکثر استفاده از موضوعات علمی و فناوری را داشته باشیم.

 

منشی از رونمایی از برخی دستاوردها در نمایشگاه اسفند خبر داد و گفت: در این نمایشگاه از چند محصول جدید را که با استفاده از همکاری صنعت با دانشگاه به دست آمده رونمایی می شود و ما تلاش می کنیم دغدغه های حوزه های مختلف در این خصوص را برطرف کنیم.

 

وی همچنین تصریح کرد: تلاش می کنیم تا کارآفرینی مناسبی در این صنعت داشته و سطح کیفی خدمات جایگاه های سوخت را بالاتر برده و نحوه برخورد با مشتری، مواجه با بحران‌ها و مدیریت آنها، مسائل امنیتی و رعایت موضوعات پدافند غیرعامل را ارتقا دهیم.

 

در ادامه این مراسم، رضا رضایی قائم مقام مرکز مطالعات و برنامه ریزی جایگاه های عرضه سوخت نیز اعلام کرد: جایگاه های عرضه سوخت حدود 70 هزار نفر اشتغال مستقیم و هزاران شغل به طور غیرمستقیم ایجاد می کند.

 

رضایی همچنین اظهار داشت: نخستین همایش فرصت های سرمایه گذاری در جایگاه های عرضه سوخت نیز در حاشیه این نمایشگاه برگزار می شود.

 

بر اساس این گزارش دومین نمایشگاه بین المللی جایگاه های سوخت و صنایع وابسته از دوم تا پنجم اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آماده استقبال از بازدیدکنندگان است./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی22 بهمن 22 بهمن وزیر ارشاد حادثه تروریستی زاهدان راهپیمایی 22 بهمن هرمزگان اصفهان حادثه تروریستی نماز جمعه کرمان جایگاه سوخت تجهیزات صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۹۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی مظهری مدیرعامل مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران، گفت: این مرکز متولی شماره گذاری کالا و خدمات است که طی ۲۸ سال گذشته بارکدهای بین‌المللی که در فروشگاه‌ها اسکن و استفاده می‌شود، توسط این نهاد صادر شده و در همه دنیا با پیش شماره ۶۲۶ قابل شناسایی هستند؛ این کدها، مشخصات تولید کننده و مشخصات را ارائه می‌دهد؛ بر همین اساس ۷.۵ میلیون قلم کالا در کشور شماره گذاری شده و بسیاری از این کالاها به کشورهای دیگر صادر می‌شوند.

وی ادامه داد: عده‌ای ادعا می‌کردند، زمانیکه امکان صادرات به کشورهای اوراسیا داشتند، باید به الزام زمانی در استانداردی طی کنند؛ به همین دلیل باید بسته بندی‌های نو را مجدد جدا و برچسب‌های جدید را روی کالا نصب می‌کردند. انجام این فرآیند موجب آشفتگی بسته‌بندی می‌شد.

مدیرعامل مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران در مصاحبه رادیویی تصریح کرد: برای همین مساله ذکر شده، در حاشیه نمایشگاه اکسپو تهران پیگیری‌هایی برای برگزاری جلسه با نماینده این نهاد بودیم تا در ایران نمایندگی مرتبط به این استاندارد دایر شود؛ پس از این مذاکرات، جلسه‌ای با رایزن اقتصادی ایران در روسیه و مدیران توسعه و تجارت تفاهم نامه‌ای با این شرکت که استاندارد اتحادیه اوراسیا داشته امضا کردیم تا نمایندگی ایران در این شرکت فعال و استاندارد روی کالا در کشور ایران اعلام شود.

مظهری خاطرنشان کرد: یکی از کدهایی که در این کالاهای صادراتی الزام داشت، «ایران کد» بود که پیش نیاز آن، کد استاندارد است؛ در نتیجه اگر کالایی برچسب استاندارد دارد، قطعاً شروط لازم استاندارد اوراسیا آسیا یا (EAC) را نیز دارد.

این مسؤول افزود: البته این تفاهم‌نامه موجب تعامل با نمایندگی می‌شود و دیگر در گمرکات کشورهای اوراسیا معطلی رخ نخواهد داد.

وی گفت: مزیتی که ایجاد شده آن است که تجار ایران باید در کشورهای طرف برای هر کالا ۱۰ روبل هزینه این استاندارد را پرداخت کنند اما در ایران این هزینه به شکل ریالی دریافت می‌شود که این هزینه هم به سود تجار است و از سوی دیگر مانع خروج ارز کشور خواهد شد و هزینه تجار را نیز به یک دهم می‌رساند.

کد خبر 6096116

دیگر خبرها

  • امکان عرضه کتاب‌های غیرمجاز در نمایشگاه مجازی وجود ندارد +فیلم
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی
  • مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات‌پزشکی به ۲۰ کشور آفریقایی
  • ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی
  • پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا
  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است