Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

​مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مازندران در دومین جلسه کمیسیون هماهنگی ارتقای ایمنی استان با حضور معاون عمرانی استانداری مازندران و مدیران کشوری و استانی در محل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برگزار شد عنوان کرد: ارتقا و اعتلای فرهنگ ایمنی و رعایت قوانین و مقررات توسط کاربران جاده‌ای  عاملی مؤثر در جهت کاهش سوانح رانندگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مازندران، احمد آفرین محمدزاده  در این نشست، هدف از برگزاری این جلسه را هماهنگی در راستای ارتقای ایمنی تردد جاده‌ای در ایام پرترافیک نوروز عنوان کرد و اظهار کرد: جلسه کمیسیون هماهنگی ارتقای ایمنی به‌منظور تحلیل تصادفات و سوانح، هم‌اندیشی و تصمیم‌گیری در مورد موضوعات مرتبط با ارتقای ایمنی تردد در محورهای برون‌شهری استان برگزار می‌گردد تا شاهد کاهش تصادفات در محورهای مواصلاتی استان باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مازندران خاطرنشان ساخت: از ابتدای سال تاکنون مازندران شاهد کاهش تصادفات 7/3 درصدی بوده که امید است با تدابیر لازم و هم‌اندیشی دستگاه‌های مرتبط شاهد کاهش تصادفات در ایام پرترافیک نوروز نیز باشیم.

 وی در ادامه از اقدامات کم‌هزینه و زودبازده بخصوص آموزش کاربران جاده‌ای از طریق دهیاری‌ها، جداسازی خطوط رفت‌وبرگشت در محورهای فرعی پر تصادف و برخورد با دست‌فروشان مستقر در حاشیه راه‌ها و ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم راه‌ها خبر داد و تصریح کرد: برای شناسایی چالش‌ها و اولویت‌بندی پروژه‌های ایمنی اقدامات مؤثری انجام پذیرفت.

محمدزاده با اشاره به بررسی این اداره‌کل و پلیس‌راه از نقاط پر تصادف گفت: 51 نقطه پر تصادف در سطح استان شناسایی گردید که با تلاش همکاران مجموعه راهداری 35 نقطه از آن ایمن‌سازی گردید و مابقی نیز در دستور کار قرار دارد.

محمدزاده در ادامه افزود: 33 اکیپ راهداری، 320 راهدار و 22 راهدارخانه با بهره‌گیری از 250 دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری و 69 دستگاه خودروی امدادی 210 شرکت حمل‌ونقل مسافر  در قالب شرکت‌های اتوبوس‌رانی، مینی‌بوس‌رانی و سواری رانی و هفت انجمن صنفی کارفرمائی شرکت‌های مسافربری در استان آماده خدمت‌رسانی به هم‌وطنان و مردم شریف استان و مسافران نوروزی است.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۵۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت کمترین میزان سوانح ریلی در یک دهه گذشته

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سید میعاد صالحی در نخستین جلسه ستاد ارتقای ایمنی راه‌آهن در سال ۱۴۰۳ با اشاره به آمار‌های سوانح ریلی ۱۰ سال اخیر افزود: به‌طور قطع این نتیجه شیرین و مبارک با تلاش مضاعف و افزایش دقت عمل کارکنان عملیاتی در مناطق مختلف از یک‌سو و اقدامات مهم زیرساختی از سوی دیگر عملی شده است.
رئيس هیئت مدیره راه آهن ادامه‌داد: یکی از اقدامات شاخص سال گذشته، اصلاح وضعیت ترمز هشت‌هزار واگن باری بود که به اذعان متخصصان امر و همچنین نیرو‌های عملیاتی، یک اتفاق بزرگ و به تعبیری یک انقلاب در حوزه ایمنی و ناوگان بود.
وی یادآور شد: اینکه بخشی از واگن‌های شبکه، سال‌های طولانی بدون ترمز و با شیربسته در شبکه ریلی سیر می‌کردند به روال مرسوم تبدیل شده و حتی قوانین سیر و حرکت بر این اساس وضع شده بود و به درستی هم عمل نمی‌شد و به کابوسی برای لکوموتیورانان تبدیل شده بود.
صالحی بیان‌داشت: این اتفاق که در نگاه نخست غیرممکن می‌نمود، در سال گذشته با پیگیری و تلاش مستمر و اختصاص هزینه‌های لازم انجام شد و دیگر شاهد این موضوع نخواهیم بود.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت ارتقای سطح معیشتی همکاران بیان داشت: آیین نامه کیلومتراژ سال‌ها بر اساس یک مبلغ مشخص و ثابت بود که از سال ۱۴۰۱ با اصلاح آیین نامه کیلومتراژ این مبلغ با فرمولی به احکام اشخاص وابسته شد و با افزایش سنواتی به صورت خودکار افزایش می‌یابد که امسال هم پرسنل مشمول کیلومتراژ افزایش سنواتی را در مبلغ کیلومتراژ دریافت کردند.
صالحی تاکید کرد: باید برای مشکلات مشاغل عملیاتی از جمله دوری از خانواده و شب کاری تدابیر مناسبی اندیشیده شود. ارتقای سطح خدمات رفاهی از یک سو و برنامه ریزی برای حضور بیشتر این افراد در کنار خانواده از جمله این موارد است.
وی اضافه‌کرد: موضوع ارتقای سطح معیشت کارکنان نیز حتما نقش مهمی در ایمنی ایفا می‌کند که برای این منظور گام‌هایی برداشته شده است و برنامه‌هایی برای ادامه این روند داریم.

دیگر خبرها

  • تداوم بارندگی در لرستان/ ریزش کوه در محور «پای آستان»
  • مشارکت «شناسایی خطر» در حوزه شهری ارتقا پیدا کند
  • بارندگی در همدان تصادفات را ۴۰ درصد افزایش داد
  • پیشرفت ۷۸ درصدی طرح ساماندهی راه‌های روستایی آذربایجان غربی
  • اعلام جرم پلیس علیه سازمان‌هایی که در قبال کاهش سوانح ترافیکی کرمانشاه کوتاهی می کنند
  • اعلام جرم پلیس علیه کوتاهی مدیران درباره تصادفات
  • رفع و آشکارسازی ۹ نقطه حادثه خیز در محور‌های مواصلاتی شهرستان ارومیه
  • فوت راهدار لرستانی حین انجام‌وظیفه
  • ثبت کمترین میزان سوانح ریلی در یک دهه گذشته
  • هوشمندسازی و مجازی‌سازی فرآیند حمل و نقل کالا در یزد