Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-26@23:21:31 GMT

جزئیات برگزاری کنکور دکتری 98

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۶۱۸۳

رکنا: مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام اینکه توزیع کارت ورود به جلسه آزمون دکتری 98 از امروز آغاز می شود، جزئیات برگزاری این کنکور را در روز جمعه سوم اسفند اعلام کرد.

به گزارش رکنا، حسین توکلی در این باره اظهار کرد: کارت ورود به جلسه کنکور دکتری سال 98 دانشگاه ها از امروز 30 بهمن ماه در سامانه سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

sanjesh.org قرار می گیرد و داوطلبان تا دوم اسفندماه مهلت دارند نسبت به دریافت این کارت اقدام کنند.

به گفته مشاور عالی سازمان سنجش، در این کنکور تعداد 196 هزار و 437 نفر به رقابت می پردازند. 42 درصد داوطلبان را زنان و 57 درصد آن را مردان تشکیل می دهند.

توکلی در مورد سایر جزئیات این کنکور، توضیح داد: کنکور دکتری سال 98 ساعت هشت صبح روز جمعه سوم اسفندماه به صورت نیمه متمرکز در هفت گروه آزمایشی و 245 کد رشته امتحانی برگزار می شود.

وی در مورد سوالات کنکور دکتری، خاطرنشان کرد: دو بسته نایلونی حاوی دفترچه شماره یک با سوالات اختصاصی و دفترچه شماره دو حاوی سوالات دروس استعداد تحصیلی و زبان عمومی به همراه یک پاسخنامه به داوطلبان ارائه می شود.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: دفترچه سوالات استعداد تحصیلی و زبان عمومی شامل 30 سوال درس استعداد تحصیلی و 30 سوال زبان انگلیسی است. تمام دفترچه ها شخصی سازی شده و مشخصات داوطلبان روی آن درج می شود.

وی در مورد زمان انتشار نتایج اولیه این آزمون، گفت: نتایج اولیه کنکور دکتری 98 بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده، هفته آخر فروردین ماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد و داوطلبان مجاز، در نیمه اول اردیبهشت ماه بر اساس ضوابط اقدام به انتخاب رشته می کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

منبع: رکنا

کلیدواژه: سازمان سنجش آموزش کشور کنکور اسفند ساعت جزئیات عکس جوان دستگیر شد تهران زن فیلم قتل عجیب پسر مرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۶۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در حاشیه بازدید از نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳، در جمع خبرنگاران در دانشگاه الزهرا اظهار کرد: آزمون سراسری به سلامت برگزار شده است، فقط در یکی از شهر‌ها سیل آمده که ارتش جمهوری اسلامی برای کمک آمده است و داوطلبان را جابه‌جا می‌کند.

وی درباره آزمون فرهنگیان گفت: در هر ۵ گروه آزمایشی علاوه بر دفترچه اختصاصی دروس، دفترچه دانشجو معلم مختص فرهنگیان توزیع می‌شود و داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به سوالات آن دفترچه پاسخ دهند.

پورعباس تصریح کرد: تعداد ۶۶۰ هزار نفر در مجموع متقاضی آزمون اختصاصی فرهنگیان هستند.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: داوطلبان در این مقطع زمانی به دلیل اینکه در اردیبهشت کنکور را برگزار کرده‌ایم از آمادگی بیشتری برخوردار هستند و از این آمادگی استفاده می‌کنند، ضمن اینکه نمرات کنکور ۱۴۰۲ نیز همچنان معتبر است؛ بنابراین در مقطعی که قرار است انتخاب رشته صورت بگیرد ۴ نمره برای داوطلب یا به انتخاب خودشان یا انتخاب سازمان سنجش قابل استفاده است.

پورعباس گفت: کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و چند روز پس از آن فرایند انتخاب رشته آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • دستگیری ۴ متخلف آزمون سراسری و برگزاری آزمون مجدد در زیرکوه
  • برگزاری آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل/ ثبت ۴ تخلف در آزمون سراسری
  • رئیس سازمان سنجش: کنکور در سلامت کامل برگزار شد
  • ۳ هزار نفر در کنکور مرحله اول خاش شرکت دارند
  • دفترچه سوالات ریاضی و انسانی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳  
  • زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳
  • نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود
  • اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ در نیمه مرداد
  • نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می شود