Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد که برخلاف برخی ادعاهای مطرح شده هیچ تفاوتی بین کسانی که می‌خواهند گوشت قرمز وارد کنند، وجود ندارد و همه این فرآیند به صورت سامانه‌ای و سیستماتیک انجام می شود.

به گزارش ایسنا، در پی اظهارات چند کارآفرین برتر در یک برنامه زنده تلویزیونی مبنی بر وجود رانت و فساد در واردات گوشت قرمز، علیرضا رفیعی پور این موضوع را اینگونه به ایسنا توضیح داد: این موضوع را به دو معاون قرنطینه و بهداشتی خود انتقال داده‌ام تا آن را به دقت بررسی کنند چرا ممکن است یک مسئله مانند واردات گوشت قرمز دارای جنبه‌های مختلفی باشد و بخش‌های گوناگونی از سازمان دامپزشکی تا وزارت جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه‌ها در این زمینه را درگیر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  برخی مهمانان در برنامه تلویزیونی مذکور نکاتی را بیان و ادعاهایی را مطرح کردند، درباره این نکته که میزان و حجم گوشتی که در کشور گرجستان وجود دارد حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تن است، اما این عدد واقعیت ندارد و میزان گوشت در آن کشور و تعداد راس دامی که کشتار می‌شود، مشخص بوده و قطعا با واقعیت تطابق ندارد چرا که گرجستان توان محدودی در تامین گوشت قرمز برای بازارهای خارجی دارد.

رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه مجوز فروشی که مهمانان در این برنامه به آن اشاره کردند، صحت ندارد، اظهار کرد: بر اساس سامانه تجارتی که متصل به سازمان توسعه تجارت است واردات گوشت قرمز از مرحله نخست تا پایان پیگیری می‌شود، بنابراین هیچ تفاوتی بین افراد وجود ندارد که رانتی در کار باشد. هر کسی در سامانه ثبت سفارش کند درخواستش به دستگاه های مختلف برای پیگیری ارسال می‌شود که می توان به سازمان دامپزشکی و ... اشاره کرد.

رفیعی پور تاکید کرد: در سازمان دامپزشکی تنها موارد قرنطینه‌ای و بهداشتی بررسی می‌شود و اهلیت تاجر و بازرگان به سبب اینکه دلار را به نرخ دولتی ۴۲۰۰ تومانی دریافت می‌کنند، از سوی معاون بازرگانی وزارت جهادکشاورزی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، بنابراین می‌توان با قاطعیت گفت فرآیند واردات گوشت قرمز شفاف و روشن است و گواه آن این است که در گذشته تنها از یک کشور به نام برزیل گوشت قرمز وارد می‌شد، اما در حال حاضر به بیش از ۴۲ کشور دنیا رسیده است و هر کسی بتواند مطابق با ضوابط بهداشتی و بازرگانی کشور اقدام به واردات کند از آن استقبال کرده و مسلما با هیچ محدودیتی مواجه نخواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گوشت قرمز واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۷۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم

هیات وزیران مصوبه مجاز بودن وزارت صمت نسبت به ثبت سفارش ۲۰۰۰ اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از ۵ سال و با تخفیف ۵۰ درصدی در سود بازرگانی را ابلاغ کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در بخشنامه‌ای موضوع مجاز بودن وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به ثبت سفارش 2000 دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از (5) سال و با تخفیف 50 درصدی در سود بازرگانی، به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به مسافران اربعین حسینی را ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه خطاب به وزارت راه و شهرسازی، وزارت صمت، وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی آمده است: هیأت وزیران در جلسه 1403/2/9 به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های راه و شهرسازی صنعت معدن و تجارت و کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی و در اجرای بند (ث) تبصره (10) قانون بودجه سال 1403 کل کشور تصویب کرد:

1- به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به زائرین و مسافرین اربعین حسینی ثبت سفارش واردات (2000) دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از (5) سال با تأیید وزارت راه و شهرسازی و تأیید تأمین قطعات و وجود شبکه خدمات پس از فروش توسط وزارت صنعت معدن و تجارت و تطابق با استاندارد کارخانه سازنده در زمان ساخت خودرو مجاز است.

2- سود بازرگانی هرگونه واردات اتوبوس که با تأیید وزارت کشور جهت جا به جایی مسافرین اربعین حسینی استفاده می‌شود مشمول پنجاه درصد (50) تخفیف است. دستورالعمل نحوه اجرای این بند توسط وزارت کشور و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • نوسان قیمتی گوشت قرمز از ۴۵۰ تا ۸۸۰ هزار تومان
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • کشف و معدوم سازی ۹۸۷ کیلوگرم گوشت قرمز فاسد