Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاظم نظم ده، گفت: امروز بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار معلول در سطح کشور شناسائی شده اند که به شکل های مختلفی از خدمات بهزیستی بهره مند می شوند

کاظم نظم ده مدیر کل توانمندسازی معلولین سازمان بهزیستی کشور، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، با بیان این مطلب که در چهل سالگی انقلاب اسلامی، گام ها و خدمات ارزشمندی در حوزه توانبخشی صورت گرفته است، و این گام ها قابل قیاس با قبل از پیروزی نیست، گفت: امروز بیش از ۴۸۰ هزار معلول در  سطح روستاهای کشور شناسائی و ساماندهی شده اند و از خدمات بهزیستی بهره مند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظم ده، اضافه کرد: تاکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار معلول در سطح روستاهای کشور شناسائی شده اند که به طرق مختلف از خدمات توانبخشی مراکز بهزیستی بهره مند می شوند.

مدیر کل توانمند سازی معلولین سازمان بهزیستی کشور، اظهار کرد: بیش  از  ۱۰۰ هزار معلول مجهول الهویه و یا بی سرپرست  در مراکز شبانه روزی  نگهداری و از خدمات توانبخشی برخوردار هستند.

وی، با بیان این مطلب که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به لحاظ مناسب سازی محیط زندگی افراد معلول، دانش، توانبخشی پزشکی، اجتماعی، حرفه ای و آموزشی گام های مهم و ارزشمندی برداشته شده است، ابراز داشت: با ایده آل ها فاصله هست و هنوز خلأ ها  و کمبودهایی وجود دارد امیدواریم با تلاش ها این مشکلات را برطرف شوند.

نظم ده، ادامه داد: خدماتی از به لحاظ کمی و کیفی در عرصه توانبخشی در بخش دانش و اجرائی ارائه می شود، به هیچ وجه قابل مقایسه با گذشته نیست.

مدیر کل توانمند سازی معلولین سازمان بهزیستی کشور، با گریزی به اولویت های سال آینده این سازمان، بیان داشت: ارتقاء کیفیت و سطح خدمات از اولویت های سال آینده این سازمان است.

وی، با اشاره به سفر امروز خود به شهرستان جیرفت، گفت: هدف از حضور در شهرستان جیرفت، بازدید از مراکز توانبخشی و آگاهی از فعالیت هایی که افراد معلول در این مراکز انجام می دهند. 

نظم ده، ابراز داشت: امروز شاهد افتتاح یکی از خانه های کوچک هستیم که با هدف تکمیل فرایندهای توانبخشی راه اندازی شد.

مدیر کل توانمند سازی معلولین سازمان بهزیستی کشور، افزود: همان طور که خدمات مبتنی بر خانواده و جامعه ارائه می شود ، مراکز شبانه روزی، روزانه، سالمندان و سایر معلولیت ها نیز وجود دارد که در این میان جای خانه های کوچک برای تداعی فضای خانه برای معلولین خالی بود، که امروز اولین خانه کوچک شهرستان جیرفت، افتتاح شد.

وی، ادامه داد: تا بچه ها در این خانه از یک زندگی معمولی و متناسب با جامعه برخوردار شوندو به نوعی احساس کنند دارای والدین و سرپناه هستند.

 

 

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: حادثه تروریستی زاهدان اردبیل حضرت ام البنین سلام الله علیها اصفهان خبرگزاری شبستان حادثه تروریستی شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل دارالشهدای آران و بیدگل مناسب سازی معابر برای معلولین معلولین توانمندسازی معلولان معلول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۱۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت

شرفی گفت: کمک های مردمی برای تامین معیشت خانوار‌های زیر پوشش و نیازمندان، خرید وسایل کمک توانبخشی، خرید جهیزیه، تامین وسایل ضروری زندگی، هزینه درمان و تجهیز مراکز بوده است.

وی استفاده از ظرفیت خیران و جلب مشارکت‌های مردمی را از اولویت‌های سازمان بهزیستی برشمرد و گفت: بهزیستی استان در راستای ارتقای سطح زندگی و بهبود معیشت مددجویان با روش‌های گوناگون نسبت به جذب مشارکت‌های مردمی اقدام کرده و هر سال به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت نیکوکاری جامعه برنامه‌ها، طرح‌ها و پویش‌های مختلف در زمان‌ها و مناسبت‌های گوناگون اجرا شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: ماه رمضان امسال نیز هفت پویش برگزار شد که از جمله پویش افطاری ساده در حضور ولی نعمتان، خانوار‌های دارای سه معلول، ضیافت خانه خدا، میز خدمت در مساجد و پویش افطاری ساده در مراکز بوده است.

وی گفت: ۳۷ مرکز مثبت زندگی در استان خراسان جنوبی وجود دارد که طرح پویش جلب مشارکت‌های مردمی در این مراکز برگزار شد و خیران از نزدیک با خدمات آن آشنا شدند.

شرفی تصریح کرد: مراکز مثبت زندگی همچون یک اداره کل بهزیستی کوچک است که در مناطق و محله‌های استان تشکیل شده و خانوار‌های زیر پوشش بهزیستی از این مراکز خدمت دریافت می‌کنند.

وی گفت: کمک‌ها با حفظ شأن و کرامت انسانی در سریع‌ترین زمان ممکن برای رفع مشکلات معیشتی، درمان، ازدواج و اشتغال افراد تحت پوشش از سوی این نهاد بین نیازمندان تحت پوشش توزیع می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: سازمان بهزیستی براساس وظایف قانونی، شبکه وسیع از خدمات متنوع حمایتی، مراقبتی و توانمندسازی را به طیف گسترده‌ای از افراد دارای معلولیت، نیازمندان و فرزندان آنان همچنین اقشار آسیب‌پذیر استان ارایه می‌دهد، از همین رو انجام و استمرار این کار حمایت و همراهی مردم خیراندیش، متعهد و نیکوکار را می‌طلبد.

وی با اشاره به حدود ۲۰ هزار معلول در خراسان جنوبی گفت: ۱۰ درصد معلولان استان در مراکز شبانه روزی و ۹۰ درصد در خانواده نگهداری می‌شوند که معیشت، توانبخشی، درمان، اشتغال و مسکن از نیاز‌های اصلی معلولان است.

شرفی عنوان کرد: معیشت از مطالبات اصلی جامعه هدف بوده لذا با پیگیری‌های انجام شده، آمار پشت نوبتی دریافت مستمری صفر شده، اما زمینه برای توانمندشدن مددجویان نیز فراهم است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی
  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • ساخت مسکن برای بیش از ۱۴ هزار خانواده دارای ۲ معلول به بالا در کشور
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس