Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- ایرنا- مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از بدن یک فرد مرگ مغزی شده می توان هشت عضو به بدن نیازمندان پیوند زد که در کرمانشاه هم اکنون امکان پیوند سه تا چهار عضو بدن وجود دارد.

دکتر زهرا کریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: باتوجه به نیاز استان، در سال آینده شرایط برای پیوند قلب در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه فراهم می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: بر اساس شاخص ها باید سالانه 30 مورد اهدای عضو در استان ها انجام شود اما از ابتدای سال تاکنون تنها چهار مورد اهدای اعضا در کرمانشاه انجام شده است.
وی تصریح کرد: در اهدای عضو هیچ وجهی دریافت و پرداخت نمی شود و افراد به جای دفن کردن اعضای عزیزان شان، آن را به نیازمندان اهدا می‌کنند و جان عده ای را نجات می دهند.
کریمی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تمام توان برای ارتقا و ترویج فرهنگ اهدای عضو می کوشد، گفت: مرگ مغزی مترادف با مرگ قلبی است و ثابت شده افراد مرگ مغزی شده دیگر به زندگی باز نمی‌گردند.
3033/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي پيوند اعضا كرمانشاه علوم پزشكي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۲۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، رمضان نژاد افزود: سید کریم هاشمی مطلق ۴۲ ساله اهل و ساکن باباحیدر از توابع شهرستان فارسان بر اثر عارضه مغزی در بیمارستان سیدالشهدا (ع) فارسان بستری بود و پس از انتقال بیمار به مرکز آموزشی درمانی آیت الله کاشانی مرگ مغزی وی تأیید شد.
مسئول تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با موافقت خانواده وی کلیه‌ها و کبد این بیمار برای اهداء به بیماران نیازمند جداسازی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • بهترین اتوماسیون اداری برای دانشگاه های علوم پزشکی چیست؟
  • جوان مرگ مغزی بجنوردی جان چهار بیمار را نجات داد
  • ایجاد دانشکده علوم پزشکی دامغان در بودجه ۱۴۰۳ ردیف اعتباری دارد
  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در شهرکرد
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد
  • نجات جان ۵ بیمار با اهدای عضو جوان بجنوردی
  • اهدای زندگی دوباره به ۴ بیماربا اهدای عضو در مشهد
  • تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/
  • حیات دوباره ۵ بیمار با اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد