Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@00:46:26 GMT

انقلاب ملت ایران از ناب‎ترین قیام‎ها است

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۸۹۷۷

انقلاب ملت ایران از ناب‎ترین قیام‎ها است

معاون فرهنگی نمایندگی رهبری در دانشگاه‎ها گفت: انقلاب ملت ایران از ناب‎ترین قیام‎ها است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام «محمدمهدی صالحی» در نشست آموزشی ـ تشکیلاتی دبیر کانون های مهدویت دانشگاه های کشور که امروز (چهارشنبه 1 اسفند) در مجتمع آموزشی فرهنگی یاوران مهدی برگزار شد، با اشاره به انکه در آستانه اولین گام های دهه پنجم انقلاب اسلامی هستیم، گفت: مسجد جمکران یکی از قطب های معنوی جهان به شمار می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: برخی از باورها برای زندگی فردی و اجتماعی انسان ها محلی برای رفع بحران های هویتی انسان نیستند، بلکه نگاهی هستند که به هر گام انسان ارزش افزوده می دهند. یکی از مهمترین باورها که از جنس نگاه به آینده است، باوری است که معالی ترین شکل آن در فرهنگ ما وجود دارد و مهدویت نام دارد.


وی تصریح کرد: مهدویت بنابر تفسیر نجات بخشی و باور به یک منجی به تشیع اختصاص ندارد و امری فطری است که همه انسان ها در طول تاریخ به دنبال گشایش فرج و آرمان شهری در زندگی اجتماعی بوده اند.


صالحی با اشاره به باور انتظار منجی نزد بوداییان، هندوها، یهودیان و مسیحیان اظهار داشت: انتظار فرج فقط انتظار تشکیل فرج جهانی نیست. امیدبخشی به آینده با این نگاه وسیع و امیدواری مومنان به آینده در برابر پمپاژ روانی شیطان های انسانی که به شدت تلاش می کنند تا انسان را ناامید کنند، قرار دارد.


وی ادامه داد که باور به مهدویت هم آثار فردی دارد و هم اجتماعی که یکی از آثار اجتماعی آن نیز افزایش امید به آینده است.


معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها با اشاره به فعالیت شدید و گسترده معاندان علیه مهدویت گفت: آنها از هر ابزاری برای واقعی نشان دادن غیرواقعیت ها استفاده می کنند اما مطمئنا باور به مهدویت همیشه باقی خواهد ماند.


وی درباره چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: قیام چهل ساله مردم ایران از نابترین قیام ها به شمار می آید که باید برای گام دوم با یک نگاه مهدوی گونه به بررسی آن بپردازیم.


صالحی تشکیل فرقه های متعدد در طول تاریخ تشیع را با هدف انحراف فرهنگ مهدویت توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: جامعه آمریکا از جامعه اروپا مذهبی‌تر است و بر این اساس خرافات و فرقه‌های و ادیان مختلف در آمریکا بیشتر از اروپا است.


وی تأکید کرد که مساله مهدویت که بر پایه اختلاف میان شیعه و اهل تسنن باشد از فرهنگ مهدویت به دور است.


معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها از رهبر معظم انقلاب به عنوان یکی از نعمت های الهی یاد کرد و افزود: وجود رهبری حکیم و پاکدست و جامع الاطراف و امتحان پس داده یک نعمتی است که خداوند متعال به ما داده است.


وی به بررسی بیانیه رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره گام دوم انقلاب گفت: در طول 40 سال اثری جامع‎تر و منسجم‎تر از این بیانیه وجود ندارد زیرا نتیجه یک تجربه انباشته 40 سال ایثارگری و شهادت و تدبیر محسوب می شود.


صالحی در بخش پایانی سخنان خود بیان داشت: این بیانیه باید با نگاه مهدوی گونه مطالعه شود تا به راحتی و شفافانه مشاهده کنیم که مولفه ها و کلیدواژه های آن ناظر به فرهنگ مهدوی است.

پایان پیام/549

منبع: شبستان

کلیدواژه: حادثه تروریستی زاهدان خبرگزاری شبستان استان بوشهر اردبیل بیانیه گام دوم انقلاب حادثه تروریستی اصفهان حضرت ام البنین سلام الله علیها مجلس روزنامه حجت الاسلام صالحی انقلاب اسلامی مهدویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۸۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار می‌شود

سید جلال موسوی خطیر معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه بازدید یکی از حوزه‌های برگزاری آزمون سراسری در مازندران، گفت: آزمون دانشگاه فرهنگیان، سال آینده در دفترچه و تاریخی مجزا از سایر آزمون‌های سراسری برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه یکی از راهبرد‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی، جذب معلمان با استعداد معلمی است، گفت: ظرفیت امسال دانشگاه فرهنگیان ۳۰ هزار نفر است.

او با اشاره به اینکه آزمون دانشگاه فرهنگیان، امسال همزمان با آزمون سراسری و با ارائه دفترچه سوالات مجزا برگزار شد افزود:از پذیرفته شدگان آزمون دانشگاه فرهنگیان، مصاحبه و تست‌های شخصیتی و روان سنجی نیز به عمل می‌آید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، استقبال داوطلبان از آزمون دانشگاه فرهنگیان را چشمگیر دانست و گفت: به همین منظور از سال آینده آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان در گرو بصیرت‌افزایی است
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • دشمن جنگ فرهنگی علیه ایران راه انداخته است
  • آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار می‌شود
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • نتانیاهو از قیام دانشجویان آمریکا شوکه شده است
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • حمایت سرلشگر سپاه از طرح حجاب و تذکر رهبری: اصل ماموریت که زیر سوال نمی‌رود | با مامور خاطی برخورد شد | صوت