Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا سلحشور متخصص آنکولوژی  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: سرطان بیماری است که در آن بر اثر انتشار برخی از سلول‌های غیر طبیعی در بدن، بافت‌های مجاور سلول‌ها به مرور آسیب خواهد دید؛ بیش از ۲۰۰ نوع سرطان وجود دارد که هر کدام به شیوه‌ای خاص ایجاد شده است و راه‌های درمانی متفاوت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص آنکولوژی بیان کرد:گاهی اوقات تنها یک ضربه شما را بوجود یک توده زیر پوستی که قبلا وجود داشته است آگاه می‌کند، مانند توده‌ای در سینه، اما این موضوع به این معنی نیست که آن ضربه این بیماری را ایجاد کرده است. انواع‌ سرطان با روشی مشابه شروع شده و به مرور با تغییر در ساختار طبیعی یک سلول و ایجاد سلول‌های سرطانی قسمت‌های مختلف بدن درگیر می‌شود، در ادامه سلول‌ها از طریق جریان خون یا لنف به سایر نقاط بدن گسترش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: سرطان چيست؟

سلحشور با اشاره به اینکه بیماری سرطان به‌طور قطع به معنی مرگ نیست، گفت: ترس  واکنشی طبیعی در بیماری سرطان است، اما با درمان مناسب، بیشتر مردم از سرطان نجات می‌یابند و پس از درمان زندگی بیماران به‌صورت عادی باز می‌گردد.

این متخصص آنکولوژی  با تاکید بر واگیر دار نبودن سرطان، افزود: سرطان به هیچ وجه در ارتباط معمول روزانه مسری نیست؛ شما با دست دادن و یا در آغوش گرفتن یک فرد مبتلا، به این بیماری دچار نمی‌شوید، از بیمار مبتلا به سرطان دوری نکنید، سرطان مانند سرماخوردگی نیست.

آیا وراثت می‌تواند علت ایجاد سرطان باشد؟

سلحشور گفت: تنها تعداد اندکی از انواع سرطان می‌تواند ارثی باشد، اما به نظر می‌رسد در برخی خانواده‌ها امکان بروز یک نوع سرطان بیش از معمول باشد، مانند سرطان پستان، تخمدان و روده، اما در بقیه‌ موارد نحوه‌ زندگی مانند عادات غذایی و یا برخی فاکتور‌های ژنتیکی در احتمال ابتلا دخالت دارند، اما بدان معنا نیست که سرطان ارثی است.

بیشتر بخوانید: راه‌های پیشگیری از سرطان گوارش/ «کولورکتال» را بیشتر بشناسید

با نادیده گرفتن علایم سرطان آیا ممکن است آن‌ها خود به خود از بین بروند؟

این متخصص آنکولوژی  یادآوری کرد: تشخیص هر چه زودتر سرطان شانسی بزرگ را در موفقیت درمان به وجود می‌آورد و هر سرطانی علائم مخصوص خود را دارد و اگر شما از این علائم غفلت کنید سرطان گسترش خواهد یافت و خطرناک‌تر خواهد شد و درمان به راحتی امکان پذیر نخواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۹۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ شبکه دو تلویزیون فرانسه در گزارشی از افزایش موارد ابتلا به سرطان در میان افراد کمتر از پنجاه سال خبر داد.
دوازده ماه است که برای ایمیلی تیرون سرطان روده تشخیص داده شده است آن هم در حالی که تنها ۳۹ سال دارد. مانند او شمار زیادی از بیماران جوان به سرطان مبتلا شده اند. این روند نگران کننده است.
امیلی: یک بلای ناگهانی بود. غافلگیر کننده بود. من هیچ سابقه خانوادگی ندارم و اگر این آزمایش خون را به دلیل تغییر در پزشک معالج انجام نمی‌دادم، چیزی تشخیص نمی‌دادیم.
خبرنگار: بیماری در جوانی همانند یک سونامی برای همه خانواده بود. امیلی تریون هنوز به کار خود به عنوان پرستار بازنگشته است. اما پس از عمل جراحی و شیمی درمانی او رو به بهبودی است. ده سال پیش در مرکز مبارزه با سرطان، حضور بیمارانی به جوانی وی نادر بود. حالا پزشکان مانند این سرطان شناس
شاهد شمار زیادی از این دست بیماران هستند.
خبرنگار  : طبق یک مطالعه اروپایی بین سال‌هایی ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۶ سرطان‌های روده‌ای بین جوانان ۷.۹ درصد در سال افزایش یافته است. این از دیدگاه متخصصان یک پدیده مرموز است.

دیگر خبرها

  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • ایران روی کمربند سنگ کلیه
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟
  • سندرم درس (DRESS) چیست؟ / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال