Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@06:18:15 GMT

منطق مقاومت و شهادت، منطبق بر عقلانیت است

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۷۲۶۷

منطق مقاومت و شهادت، منطبق بر عقلانیت است

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی جامعه الزهراء(س)، آیت‌الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر امروز دوم اسفند در دومین کنگره بین‌المللی بزرگداشت ۱۴۰  شهید روحانی مدافع حرم ایران، افغانستان، سوریه و عراق در تالار بیداری جامعه‌الزهرا(س)بیان کرد: روحانیت سرافراز و انقلابی همچنان پای آرمان‌های نظام ایستاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  آیت الله اعرافی افزود: در این نهضت، روحانیون زیادی در راه انقلاب و اعتلای اسلام به شهادت رسیدند این شهیدان با مجاهدت، ایثار و از خودگذشتگی، پیام حقیقی اسلام ناب محمدی را به گوش جهانیان رساندند.  وی تصریح کرد: منطق مقاومت و شهادت در اسلام ناب محمدی، منطبق بر عقلانیت و تفکر است و جهاد و شهادت منطقی انسانی دارد و شهیدان روحانی چنین منطقی را با خون خود معرفی می کنند.  مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه نهایت آرزوی روحانیت در طول تاریخ، شهادت در راه خدا و آرمان های اسلامی است، عنوان کرد : اهل بیت(ع) و مومنان آرزویی جز شهادت نداشتند و عطیه ای به غیر از شهادت از خدا نخواستند و روحانیت ادامه دهندگان چنین تفکری هستند.  آیت الله اعرافی ادامه داد: دفتر پر افتخار شهادت روحانیون در طول تاریخ شیعه، درخشان است و نهضت اسلامی و انقلابی امام خمینی(ره)، شهدای زیادی را بر این دفتر پرافتخار افزود.  وی تصریح کرد: ما افتخار می کنیم فرماندهی انقلاب اسلامی و مقاومت در منطقه به دست رهبری بزرگ و با تدبیر به نام آیت الله خامنه ای است.  مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور اظهار کرد: در پشت صحنه شکل‌گیری داعش و گروه‌های تکفیری در منطقه، اسرائیل و آمریکا قرار دارند و جنگ سوریه و داعش، جنگی درونی، طایفه ای و مذهبی نیست و جبهه مقاومت هرگز درگیر جنگ مذهبی و فرقه‌ای نمی‌شود.  وی افزود: ایستادگی در برابر داعش و تفکرات انحرافی، حرکتی تمدن‌ساز بود و شهدای مدافع حرم در جهت دفاع از سرزمین‌های اسلامی و چنین ایستادگی ای، از جان خود گذشتند.  آیت‌الله اعرافی بیان کرد: خانواده‌‌‌‌های شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم، پیشگامان خط روشن مجاهدت و صبر و ایستادگی در راه خدا هستند و ارزش والایی دارند.  وی تصریح کرد: این140 شهید روحانی مدافع حرم از پنج کشور اسلامی یک برگ درخشانی از کتاب قطور و پرافتخار حوزه‌های علمیه هستند و ما یاد و نام آن‌ها را گرامی می‌داریم.    انتهای پیام  

منبع: ایکنا

کلیدواژه: اعرافی کنگره مقاومت 140 شهید الزهرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۷۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ موشکی حزب‌الله به حمله صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، جنبش مقاومت اسلامی لبنان بامداد پنجشنبه از عملیات موشکی علیه نظامیان و پایگاه رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

حزب‌الله در این راستا، تصاویر حمله موشکی به اهداف صهیونیستی در مناطق «رامیم»، «هونین» و «مرغلیوت» در شمال فلسطین اشغالی را منتشر کرد.

جنبش مقاومت اسلامی لبنان ضمن اشاره به گرفتن تلفات از صهیونیست‌ها در این حمله، گفت که این عملیات را در پاسخ به حملات اشغالگران علیه غیرنظامیان لبنانی انجام داده است.

این در حالی است که در بامداد پنجشنبه، مناطق اطراف شهرک‌های «مارون الراس»، «حولا» و «یارون» چندین مرتبه هدف حملات توپخانه‌ها و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

جنبش مقاومت اسلامی لبنان پیش از این نیز گفته بود که نظامیان صهیونیست در نزدیکی پایگاه «جل العلام» در شمال فلسطین اشغالی را با موشک هدف قرار داده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کمین ترکیبی حزب الله برای کاروان نظامی صهیونیست‌ها در «کفرشوبا»
  • مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد
  • پاسخ موشکی حزب‌الله به حمله صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی
  • حمله موشکی سنگین حزب‌الله به مرگلیوت
  • بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است
  • روحانیت باید توجه به آخرت را به جامعه تزریق کند
  • بیانیۀ جمعی از شاعران و نویسندگان تبریز درباره شهادت مدافع حرم حاج طالع یوسف‌اف در باکو
  • ۲۷۱ نفر از رزمندگان حزب الله شهید شده اند
  • تأکید آیت‌الله نوری همدانی بر توجه به تفسیر قرآن
  • مدیر حوزه های علمیه با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد+تصاویر