Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی طالبی امشب در جلسه شورای برنامه ریزی استان یزد که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، اظهار داشت: ضرورت ساماندهی مراکز آموزش عالی در استان یزد به شدت احساس می شود و خوشبختانه این مهم در برنامه های وزارت علوم نیز قرار دارد.

وی تاکید کرد: منظور از ساماندهی کاهش ظرفیت دانشگاه‌ها نیست بلکه منظور از ساماندهی، تربیت نیروی انسانی متخصص است که زیرساختهای خوب آن در استان نیز فراهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طالبی بیان کرد: رویکردهای توسعه ای در استان داریم و این رویکردها زیرساختهای متناسب با خود را نیز نیاز دارد که از آن جمله تقویت شرکت های دانش بنیان، استارتاپ ها و ... است که متقاضیان بسیاری در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی دارد و از وزارت علوم انتظار همراهی بیشتری در این زمینه داریم.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: وزارت علوم می تواند تجهیزات و کادر انسانی مازادی که در دانشگاه ها در اختیار دارد را در این مسیر در استان استفاده کند که امیدواریم زمینه تحقق این امر فراهم شود.

وی عنوان کرد: با توجه به چالش های استان، برای دانشگاه ها ماموریت هایی تعریف می شود تا دانشگاه ها بتوانند به عنوان یک بازوی تخصصی، آموزش نیروی انسانی را انجام دهند.

طالبی گفت: تمرکز زدایی و ایجاد انعطاف در سرفصل های آموزشی دانشگاه‌ها نیز باید با توجه به شرایط استان انجام شود زیرا اکنون در کوچکترین تصمیم گیری ها باید منتظر نظر وزارتخانه ها باشیم.

وی افزود: به همین دلیل امیدواریم یزد پایلوت تفویض اختیارات قرار گیرد زیرا توان و ظرفیت آن وجود دارد و انتظار می رود وزارت علوم نیز با توجه به جایگاه یزد در زمینه تربیت نیروی انسانی در این زمینه نگاه ویژه ای داشته باشد.

استاندار یزد همچنین اظهار امیدواری کرد: با نگاه ویژه وزیر علوم، ساماندهی بیشتری را در مراکز آموزش عالی شاهد باشیم.

کد خبر 4548900

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار یزد یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۹۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز آزمون سراسری علوم ریاضی و علوم انسانی

آزمون سراسری گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و همچنین گروه آزمایشی علوم انسانی راس ساعت ۸ صبح شروع شد.

در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، ۱۲۸ هزار و ۳۶۲ داوطلب و در گروه آزمایشی علوم انسانی ۳۸۴ هزار و ۹۶۰ داوطلب شرکت کرده اند.

فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها رأس ساعت ۸:۰۰  و بعدازظهر ساعت ۱۴:۳۰ آغاز می‌شود و درب حوزه‌های امتحانی به ترتیب رأس ساعت ۷:۳۰ صبح و ۱۴:۰۰ بسته خواهد شد.

در آزمون سراسری نوبت اول  در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • رقابت ۱۵هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • ما از تحقیقات غرب در حوزه فلسفه اسلامی بی‌اطلاع هستیم
  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین
  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ با گروه های آزمایشی ریاضی و انسانی
  • آغاز آزمون سراسری علوم ریاضی و علوم انسانی
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • ضرورتِ هدایت نخبگان به سمت علوم انسانی
  • سرمایه گذاری انسانی در ساماندهی نظام تعلیم و تربیت