Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@14:32:00 GMT

چگونه با افراد خودشیفته برخورد کنیم؟

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۱۲۱۸

یک روانشناس گفت: بسیاری از عمل‌های زیبایی چهره که در حد افراطی انجام می‌شود، می‌تواند ناشی از خودشیفتگی و نداشتن اعتماد به نفس باشد. ناطقان: سید رضا فراهانی روانشناس و مشاور خانواده، اظهار کرد: افراد خودشیفته به شدت به خود علاقه دارند و به بیان دیگر خودشیفتگی عشق جاودانه فرد به خود است.

وی با بیان اینکه این افراد بسیار به خود اهمیت داده و دیگران برایشان ارزش زیادی ندارد، گفت: اعتماد به نفس بیش از حد معمول و خودپسندی شدید  از نشانه‌های این بیماری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فراهانی ادامه داد: در واقع درصدی از خودشیفتگی در همه افراد وجود دارد، اما زمانی تبدیل به اختلال می‌شود که فرد به‌صورت افراطی این علائم را داشته باشد.

این روانشناس اضافه کرد: چنین افرادی معمولا خود را چنان بزرگ و مهم می‌دانند که حتی فکر می‌کنند علت موقفیت دیگران هستند.

وی با بیان اینکه این افراد در زندگی مشترک آسیب‌رسان هستند و به نیاز‌های همسر اهمیت نمی‌دهند، گفت: این بیماری ممکن است در اثر عوامل ژنتیکی و  تربیت و محیط خانواده ایجاد شود.


فراهانی تصریح کرد: معمولا کودکانی که به اندازه کافی احساس عاطفی از والدین خود دریافت نکرده‌اند و به آن‌ها اهمیت داده نشده کمبود عاطفی خود را به صورت خودشیفتگی جبران می‌کنند و در حقیقت این بیماری نوعی حالت دفاعی برای آنان است.

وی با بیان اینکه خودشیفتگی معمولا در زنان بیش از مردان و در سنین ۳۰ تا ۴۰ سالگی رخ می‌دهد، خاطرنشان کرد: والدین توجه کنند که کودکان به‌خصوص دختران از نظر عاطفی شکننده‌تر هستند و باید به آن‌ها اهمیت بدهند یعنی با آن‌ها به‌گونه‌ای رفتار کنند که با والدین خود دوست باشند.

این مشاور خانواده ادامه داد: همچنین تنبیه کردن اقدامی اشتباه است که به دختران بیش از پسران آسیب می‌زند و می‌تواند زمینه خودشیفتگی را در آن‌ها ایجاد کند.

فراهانی گفت:بسیاری از عمل‌های زیبایی چهره که در حد افراطی انجام می‌شود می‌تواند ناشی از خودشیفتگی و نداشتن اعتماد به نفس نسبت به چهره واقعی خود باشد.

وی با بیان اینکه اگر این افراد در جامعه‌ای باشند که آن‌ها را تایید نکند حالشان بدتر می‌شود، خاطرنشان کرد: خودشیفتگی نوعی اختلال شخصیتی است و می‌تواند زمینه اختلالات دیگری مانند شخصیت مرزی را فراهم کند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: افراد خودشیفته ، نداشتن اعتماد به نفس ، والدین

منبع: ناطقان

کلیدواژه: افراد خودشیفته نداشتن اعتماد به نفس والدین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۱۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخ به شاخ شدن کمپرسی با تاکسی حادثه آفرید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ ساعتی پیش بر اثر برخورد یک دستگاه کمپرسی و یک دستگاه تاکسی در حد فاصل روستای عباس آباد دره شهر و زرانگوش بدره ۴ نفر فوت شدند.

در این تصادف که هردو خودرو از روبه رو باهم برخورد کردند، خودروی پژو ۴۰۵ که از تاکسی های برون شهری بوده است؛  دچار حریق می شود و هر ۴ سرنشین آن در میان شعله های آتش می سوزند.

راننده کمپرسی تنها مصدوم حادثه بوده است که به صورت سرپایی با کمک کارشناسان فوریت های پزشکی مداوا می شود.

به گفته سرهنگ کهزادی، رییس پلیس راه استان، علت تصادف، انحراف به چپ کامیون کمپرسی بوده است.

دیگر خبرها

  • حدیث روز | با اخباری که می‌شنویم چگونه برخورد کنیم؟
  • کیهان: با تخلف باید برخورد شود چه دزد باشد چه زن بی‌حجاب!
  • مرگ یک زن بر اثر برخورد صاعقه در عنبرآباد 
  • عکس| تصاویری از برخورد وحشتناک پلیس آمریکا با دختران دانشجو
  • برخورد پژو با پایه برق در باشت دو کشته بر جای گذاشت
  • فیلم/ اژه‌ای: برخورد با متجاوزین به بیت‌المال باید بازدارنده باشد
  • برخورد با انشعاب‌های غیر مجاز آب در شوشتر
  • تصادف زنجیره‌ای در جاده مُهر _ لامرد
  • از صدای خودرو به شخصیت افراد پی ببرید/ رابطه عجیب صدای بلند خودرو و ابتلا به سادیسم، روان‌پریشی و خودشیفتگی
  • شاخ به شاخ شدن کمپرسی با تاکسی حادثه آفرید