Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@23:43:07 GMT

کدخدایی: آیت‌الله مؤمن همیشه در صف دفاع از مردم بود

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۲۷۹۴

کدخدایی: آیت‌الله مؤمن همیشه در صف دفاع از مردم بود

سخنگوی شورای نگهبان در یادداشتی ضمن بیان برخی ویژگی‌های اخلاقی و سیاسی مرحوم آیت‌الله مؤمن تصریح کرده است که آیت‌الله مؤمن همیشه در صف دفاع از مردم بود. ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ سیاسی مجلس و دولت ایران سیاست ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، عباسعلی کدخدایی، قائم‌مقام دبیر و سخنگوی شورای نگهبان، در کانال شخصی‌اش در فضای مجازی، درباره ویژگی‌های مرحوم آیت‌الله مؤمن، مطلبی منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله مومن دار فانی را وداع گفتآیت‌الله جنتی: مرحوم آیت‌الله مؤمن خنثی‌کننده نقشه دشمنان بودندپیام تسلیت وزیر کشور در پی درگذشت آیت الله مؤمنپیام تسلیت روحانی به مناسبت ارتحال آیت‌الله مؤمن

 

متن کامل یادداشت کدخدایی به شرح زیر است:

برای او که مومن به انقلاب بود!

او مومن به مفهوم واقعی کلمه بود، مومن به اسلام، مومن به انقلاب، مومن به امام، مومن به رهبری معظم انقلاب و مومن به مردم. برای هر کدام تنها من تعدادی اماره و قرینه دارم و دیگران نیز هم.

آیت الله مومن عالمی وارسته، اخلاق‌مدار و فقیهی دانا و آشنا به مسائل روز بود. او مبارزی خستگی‌‌ناپذیر در دوران قبل از پیروزی و ایثارگری تمام عیار برای انقلاب و مردم بود. ضمن تاکید و اصرار بر مبانی فقهی که بر همگان روشن است، همیشه در صف دفاع از مردم بود و بسیاری از نظرات فقهی شورای نگهبان که در تأیید حقوق مردم است، حاصل تلاش و استلال ایشان بوده است.

عالمی بود به دور از تشریفات و نه تنها اعتنای به تشریفات و مال  آن نداشت، بلکه دیگران را نیز باز از انجام آن می‌داشت. اگر کاری با ایشان نداشتید، نمی‌توانستید ایشان را مشایعت کنید، به شدت ناراحت می‌شدند. بر آن چه علم پیدا می‌کردند، پای فشاری می‌کردند، اما در جمع به راحتی نظر دیگران را تبعیت می‌کردند. دقت در کار، وظیفه‌شناسی، اخلاق‌مداری و توجه به حقوق مردم از ایشان انسانی ساخته بود، قابل احترام برای دوست و دشمن. آنچه را که می‌دانست به دیگران ارائه می‌کرد و آنچه را نمی‌دانست، صراحتا می‌گفت نمی‌دانم.

زندگی ایشان بسیار ساده‌تر از آنی بود که به تصویر کشیده شده است. هیچگاه حقی را برای خود ادعا نمی‌کرد، با اینکه در تمام دوران مبارزه و پس از آن همه چیز خود را وقف انقلاب و اسلام کرد. روزهای آخر وقت، ملاقاتی داشت با مقام معظم رهبری و خواسته جالبی داشت. در عتبات جوانی از ایشان در خواست دیدار با رهبری را کرده بود و آن روز حامل این درخواست برای مقام معظم رهبری بود. روح آن بزرگوار میهمان داماد شهید مدافع حرمش است. انشاءالله در جوار رحمت الهی و با اولیا خدا محشور باشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله مؤمن عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو فقهای شورای نگهبان که از مدت‌ها پیش به علت بیماری در بیمارستان بستری بود، شب گذشته (پنجشنبه، دوم اسفند) بر اثر بیماری و کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام/

R1011202/P1360/S1,15,1412/CT12 واژه های کاربردی مرتبط آیت‌الله محمد مؤمن حقوقدانان شورای نگهبان شورای نگهبان کدخدایی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آیت الله محمد مؤمن حقوقدانان شورای نگهبان شورای نگهبان کدخدایی آیت الله محمد مؤمن حقوقدانان شورای نگهبان شورای نگهبان کدخدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۲۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله ناگهانی مار به نگهبان باغ‌وحش حین غذا دادن (فیلم)

 

 

 

 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: درگیری مار غول‌پیکر با یک مارمولک بزرگ؛ کدام مغلوب شد؟ (فیلم) حملات بی‌امان بیش از ۲۰ خدنگ به مار پیتون (فیلم) لحظه حیرت انگیز شکار مار بدست خدنگ (فیلم)

دیگر خبرها

  • مناظره‌ای در مورد حجاب
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • دفاع از مردم حق و وظیفه شوراها است
  • لحظات تلاش مار پیتون برای شکار نگهبان!
  • حمله ناگهانی مار به نگهبان باغ‌وحش حین غذا دادن (فیلم)
  • حمایت مردم گیلان از جنبش‌های دانشجویی در امریکا و اروپا
  • کسانی که کینه‌ای هستند، بخوانند
  • تاکید امام جمعه پیرانشهر بر رعایت اخلاق اسلامی
  • دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند 
  • یادنامه‌ای از تشییع با شکوه پیکر آیت الله مهمان‌نواز