Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-02@12:54:16 GMT

روز قرمز بازارهای جهانی

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۴۳۷۲

پول‌نیوز - با انتشار اخبار جدیدی از کاهش رشد اقتصادی جهان، بیشتر بورسهای جهانی در معاملات امروز قرمزپوش شدند.
شاخص " ام اس سی آی" بورس‌های منطقه آسیا-اقیانوسیه به جز ژاپن با وجود صعود در معاملات اولیه در نهایت با زیان ۰.۱ درصدی بسته شد. با رسیدن حجم معاملات مسکن چین به پایین‌ترین سطح هفت ماه اخیر، شاخص " هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹۱ درصد و شاخص "شانگهای کامپوزیت" چین ۰.۲۲ درصد کاهش یافتند.
در کره جنوبی و تایوان نیز روند بازارهای سهام نزولی بود به گونه‌ای که شاخص " کسپی" بورس سئول و تایوان هر دو ۰.۳ درصد عقب نشستند. در ژاپن نیز پس از آنکه مرکز آمار این کشور اعلام کرد نرخ تورم هنوز با سطح ۲ درصدی هدف‌گذاری شده توسط بانک مرکزی این کشور فاصله دارد، شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ۰.۴ درصد کاهش یافت.
راب کارنل، کارشناس مسائل اقتصادی منطقه آسیا-اقیانوسیه در بانک " آی ان جی" گفت: ترکیبی از رویکرد حمایتی بانک مرکزی آمریکا از بازارهای مالی و پیشرفت در مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا در روزهای آینده احتمالاً به کمک بازارهای سهام خواهد آمد و اشتهای سرمایه‌گذاران به دارایی‌های پر ریسک‌تر را افزایش خواهد داد.
امیدها به حل و فصل مناقشه تجاری بین دو اقتصاد نخست جهان پس از آن افزایش یافته است که برخی منابع آگاه دیروز از امضای شش تفاهمنامه اقدامات دوجانبه بین چین و آمریکا برای کاستن از اختلافات خبر دادند. امروز معاون نخست وزیر چین در کاخ سفید با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، آخرین روند پیشرفت در مذاکرات را بررسی خواهد کرد.
در اروپا، شاخص " فوتسی ۱۰۰" بورس لندن ۰.۸۵ درصد کاهش یافت و شاخص‌های بورس فرانکفورت آلمان و پاریس فرانسه نسبتاً بدون تغییر در مقایسه با روز قبل بسته شدند. در آمریکا، شاخص " داو جونز" ۰.۴ درصد، شاخص " نزدک کامپوزیت" ۰.۳۹ درصد و شاخص " اس اند پی ۵۰۰" ۰.۳۵ درصد کاهش یافتند.
در بازار اوراق، بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله وزارت خزانه‌داری آمریکا به ۲.۶۸۴۲ واحد کاهش یافت. بازدهی اوراق دو ساله نیز به ۲.۵۲۹ درصد رسید.
بهای هر بشکه نفت خام آمریکا با ۰.۲ درصد کاهش به ۵۶.۸۵ دلار و نفت خام برنت با ۰.۲ درصد کاهش به ۶۶.۹۲ دلار رسید.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بازار جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۴۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس

محمد غفوری کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در جریان معاملات امروز ۱۲ اردیبهشت بازار سرمایه شاخص کل بورس با کاهش ۳ هزار و ۹۰۱ واحدی در تراز ۲ میلیون و ۲۶۴ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز افزایش ۴۲ واحدی در تراز ۷۵۰ هزار و ۸۴۳ واحدی قرار گرفت.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: حجم معاملات امروز بازار سرمایه ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی حدود ۳ هزار و ۶۱۰ میلیارد تومانی ثبت شده است. امروز همچنین ۲۳۹ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد.

او افزود: امروز ۶۰ درصد بازار به عبارتی ۴۲۴ نماد در محدوده مثبت و ۴۰ درصد در محدوده منفی به کار خود پایان پایان دادند. امروز تعداد خریداران حقیقی در بازار ۹۸ هزار کد و تعداد فروشندگان حقیقی ۱۰۴ هزار کد بود. همچنین امروز صندوق‌های با درآمد ثابت شاهد ورود بیشترین میزان نقدینگی بودند و بیشتر خروج نقدینگی حقیقی‌ها به صنعت فرآورده‌های نفتی اختصاص یافت.

غفوری می‌گوید: این روز‌ها بازار کاملا بی رمق دنبال می‌شود و بازار در حالت بی میلی است و هیچ موتور محرکی با وجود ارزان بودن بازار دیده نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • لحظه به لحظه با بورس / کاهش ۴۶ واحدی شاخص کل
  • کاهش ۴۶ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص کل بورس تهران با کاهش روبرو شد
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • قرمز پوشی شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۱۲ هزار واحدی