Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-04@03:16:07 GMT

بادمجان بخورید لاغر شوید!

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۴۷۹۸

بادمجان بخورید لاغر شوید!

رکنا: 6 فایده‌ی جالب بادمجان برای سلامتی را بشناسید.

بادمجان با توجه به آنتی‌اکسیدان‌ها و خاصیت ضدالتهابی که دارد از سلول‌های بدن در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. در نتیجه ضد سرطان است.

بادمجان صیفی پُرطرفداری است که کاربردهای زیادی در آشپزی دارد. بادمجان سرشار از مواد مغذی است که بی‌نهایت برایسلامتی مفیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این صیفی متنوع به روش‌های گوناگون طبخ و آماده می‌شود. برای بهره بردن از خواص این سبزی پرخاصیت بهتر است آن را به صورت سرخ کرده مصرف نکنید.

مفید برای سلامت قلب
برخی مطالعات نشان داده‌اند خوردن بادمجان می‌تواند ریسک بیماری قلبی را کاهش بدهد زیرا آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر زیادی دارد که باعث می‌شود تری‌گلیسرید و کلسترول بدن تنظیم شده و از سلامت قلب محافظت شود.

مبارزه با سرطان
بادمجان با توجه به آنتی‌اکسیدان‌ها و خاصیت ضدالتهابی که دارد از سلول‌های بدن در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. در نتیجه ضد سرطان است.
بادمجان دارای پلی فنول‌های زیادی نیز هست که تکثیر سلول‌های سرطانی را مهار می‌کنند.
فیبر غذایی موجود در بادمجان، سموم را از سیستم گوارش پاکسازی کرده و از سرطان کولون پیشگیری می‌کند.

کمک به کاهش وزن
بادمجان کم کالری و پُر فیبر است که باعث می‌شود برای کاهش وزن مفید باشد. این صیفی با فیبر زیادی که دارد احساس سیری به شما می‌دهد و از کالری مصرفی‌تان می‌کاهد. ضمناً بادمجان محتوای آب بالایی دارد که برای کاهش وزن مفید است. بادمجان به گوارش کمک می‌کند و با سلولیت‌ها می‌جنگد و ضمناً جلوی اشتهای اضافی را می‌گیرد.

مفید برای استخوان‌ها
بادمجان منبع عالی ویتامین K، منیزیم و مس است که همگی برای سلامت استخوان مفیدند. وجود ویتامین K در این صیفی بنفش رنگ، ریسک شکستگی استخوان را پایین می‌آورد. مس به تشکیل کلاژن و تقویت استخوان‌ها کمک می‌کند و احتمال پوکی استخوان را کم می‌کند.

مفید برای دیابت
بادمجان می‌تواند قند خون را کنترل کند زیرا فیبر زیادی دارد. فیبر، از سرعت هضم می‌کاهد و جذب قند را کُند می‌کند. شاخص گلیسمی پایین بادمجان باعث می‌شود غذای مفیدی برای دیابتی‌ها باشد چون باعث افزایش ناگهانی قند خون نمی‌شود.

کمک به مشکلات گوارشی
مهم‌ترین ماده مغذی برای یک رژیم غذایی متعادل فیبر است که بادمجان به مقدار زیادی از آن را داراست. وارد کردن بادمجان به رژیم غذایی راهی است بسیار سودمند برای جلوگیری از مشکلات گوارشی که عملکرد سیستم گوارش را با عمل کردن به عنوان یک ملین طبیعی افزایش می‌دهد. آنتی‌اکسیدان‌ها، فیبر و محتوای آب موجود در بادمجان به پیشگیری از التهاب در سیستم گوارش کمک می‌کند و ضمناً برای رفع یبوست سودمند است.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

منبع: رکنا

کلیدواژه: سرطان سلامتی سلامت قلب سرطان سلامتی سلامت قلب بیماری قلبی کاهش وزن سیستم تلگرام سرطانی عکس فیلم تلگرام مرد دختر دستگیر شد عجیب دستگیر زاهدان دستگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۴۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری در شهر شاهدیه یزد

اکرم فداکار مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با اشاره به شروع طرح توسعه شبکه پرسرعت ثابت مبتنی بر فیبرنوری به عنوان یکی از طرح‌های مهم وزارت ارتباطات در دولت مردمی گفت: با اجرای طرح ملی فیبرنوری در شهر شاهدیه به عنوان ششمین شهر استان، دسترسی مردم و کسب و کار‌ها به شبکه امن و با کیفیت با سرعت ۸۰ برابر وضعیت موجود فراهم و مردم شهر شاهدیه طعم شیرین فناوری را بیش از پیش خواهند چشید.

وی با اشاره به شروع طرح توسعه شبکه پرسرعت ثابت مبتنی بر فیبرنوری، به عنوان یکی از طرح‌های مهم وزارت ارتباطات در دولت مردمی، اجرای طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها (FTTH) در شهر شاهدیه را بر اساس طرح توسعه شبکه ملی اطلاعات دانست و از همکاری همه جانبه دستگاه‌های اجرایی شهرستان و شهرداری شاهدیه در اجرای این طرح تشکر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • سبزی‌های بی‌نظیر برای کنترل قند خون
  • دانلود آهنگ جهان لاغر محسن چاوشی + متن
  • اجرای طرح فیبر نوری برای منازل و کسب و کار‌ها
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری در شاهدیه
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری در شهر شاهدیه یزد
  • طرز تهیه دسر شکلاتی رژیمی، با خیال راحت دسر بخورید!
  • «جهان لاغر» محسن چاوشی منتشر شد+ صوت
  • ️ پایان آسفالت کانال‌های فیبر نوری در شهر کرمان
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان مفید
  • میوه‌هایی که به فرایند کاهش وزن کمک می‌کند