Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@01:42:31 GMT

فاينکس دوازدهم؛ مشارکت بيشتر، اقتصاد بهتر

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۶۲۷۶

فاينکس دوازدهم؛ مشارکت بيشتر، اقتصاد بهتر

خبرگزاري آريا - مديرعامل شرکت اطلاع رساني و خدمات بورس گفت: دوازدهمين نمايشگاه بورس، بانک و بيمه با شعار مشارکت بيشتر، اقتصاد بهتر از دوم تا پنجم ارديبهشت ماه سال آينده در محل نمايشگاه هاي بين المللي تهران برگزار مي شود.
به گزارش خبرگزاري آريا، ياسر فلاح، رئيس ستاد برگزاري دوازدهمين نمايشگاه بورس، بانک و عنوان کرد: طي 11سال گذشته که اين نمايشگاه برگزار شد، ما اهالي صنعت مالي، افق هاي جديدي را تجربه کرديم و مصمم شديم تا توانايي هاي خود را به پشتوانه عقبه اي که از سال هاي گذشته داريم در دوازدهمين نمايشگاه عرضه کنيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فلاح با اشاره به اينکه اطلاعات درباره صنعت مالي در کشور کم است، اظهار کرد: يکي از مباحثي که باعث ضعف اطلاعاتي از بازار مالي شده، کم بودن ضريب نفوذ بازار سرمايه است هر چند که نسبت کد هاي معاملاتي بورسي نسبت به جمعيت کشور باعث شده تا رتبه هشتم را بدست آوريم، اما جمعيت کشورمان 81ميليون نفر است و اميدواريم هر ايراني يک کد سهامداري داشته باشد.
مدير عامل شرکت اطلاع رساني و خدمات بورس ادامه داد: معتقديم که برگزاري هر ساله نمايشگاه بورس، بانک و بيمه، گامي در راستاي ارائه ظرفيت هاي بازار سرمايه به مردم است.
وي درباره اقداماتي که در نمايشگاه سال آينده قرار است انجام شود توضيح داد: توجه بيشتر نسبت به گذشته به خبرنگاران و اصحاب رسانه يکي از مهم‌ترين بخش نمايشگاه است. برپايي کارگاه هاي آموزشي فعالين رسانه اي در حوزه فين تک که فرابورس پيشگام اين بخش در بازار سرمايه بوده، يکي از اين برنامه ها است.
فلاح از برگزاريي بازي هزار نفري در دوازدهمين نمايشگاه بورس، بانک و بيمه خبر داد و گفت: با يک شرکت بازي تلفن همراه که اکثريت مردم بر روي گوشي هاي خود دارند، در حال مذاکره هستيم. اين بازي بر اساس سوال و جواب صنعت مالي طراحي شده است.
مديرعامل شرکت اطلاع رساني و خدمات بورس با تاکيد بر اينکه اين نمايشگاه اولين رويداد مالي کشور در سال است که ابعاد وسيعي دارد، اظهار کرد: حضور همه ارکان مالي از جمله بانک ها، بيمه ها و همه نهادهاي مالي بازار سرمايه در اين نمايشگاه اولين حرکت بزگ چرخ اقتصادي کشور در ابتداي سال است.
به گزارش عصرمالي، فلاح در پايان گفت: تاکنون حدود 10هزار متر مربع از فضاي نمايشگاه واگذار شده و 170مجموعه حضور خود را نهايي کردند و اميدواريم اين روند با مشارکت بيشتر ادامه داشته باشد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۶۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است

به گزارش «تابناک» به نقل از وابط عمومی بانک ملی ایران؛ محمد رضا پور ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به نقش و جایگاه بورس و بازار سرمایه در تحقق شعار سال مبنی بر « جهش تولید با مشارکت مردم» به خبرنگار روابط عمومی بانک ملی ایران گفت: مقام معظم رهبری در انتخاب شعار امسال علاوه بر اهمیت جهش تولید، به مشارکت مردم نیز اشاره داشتند و آنچه که در مشارکت مردم می تواند رقم بخورد بخش اعظمی از آن بازار سرمایه کشور است کما‌اینکه سهام عدالت را از طریق بازار سرمایه کشور با رویکرد مشارکت عمومی تبدیل کردیم.

پور ابراهیمی اذعان کرد: شاید تنها کشوری در منطقه هستیم که این تعداد از توده های مردم در بازار سرمایه به صورت مستقیم و غیر مستقیم حضور دارند.

وی با بیان نگرانی‌های مردم بابت سرانجام دارایی های دولت گفت: بعضاً اصطلاحاتی شنیده می‌شود که دارایی‌های دولت را به تاراج برده‌اند و بخش خصوصی آنها را ارزان خریده است؛ اینها دغدغه‌های مردم هست و اگر ما می‌خواهیم مشارکت را افزایش دهیم به دلیل شرایطی که در کشور وجود دارد باید این نگرانی‌ها را برطرف کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم ادامه داد: وقتی ما توده‌های مردم را در قالب شرکت سهامی عام یا تعاونی‌های سهامی که می‌توانند در بازار سرمایه پذیرفته شوند شریک می‌کنیم، این دغدغه به تاراج بردن به مراتب کمتر می شود چرا که خیر آن به توده‌ها می‌رسد و هر میزان سهمی که به آنها اختصاص داده شود شفاف و مردمی است و کسی نمی‌تواند مدعی شود که آن را به یک شخص داده‌اید.

نماینده مردم کرمان و راور با بیان اینکه ظرفیت بازار سرمایه اساساً در جهت تجهیز منابع از طریق ورود افراد به صورت سرمایه گذاری خرد است؛ تصریح کرد: هنر این است که این اقدامات منجر به تغییر بزرگ اقتصادی شود. 

وی ماهیت بازار سرمایه را بسیار مهم دانست و افزود: برای تمام این مسائل ابتدا لازم و ضروری است که ما ذائقه مردم را که در بازار سرمایه مدتهاست تلخ شده، شیرین کنیم. اگر ذائقه شیرین شود مردم به سمت بازار سرمایه خواهند آمد. این بازار از سال 84 دارای قوانینی بوده که در سال‌های بعدی نیز مورد تایید بوده است اما به دلیل عملکردی که خوب نبوده اکنون ما شاهد یک نگاه منفی هستیم که با اقدامات به موقع و موثر دولت می‌توانیم این نگاه را تغییر داده و شاهد افزایش مشارکت مردم از طریق ظرفیت‌های بازار سرمایه باشیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در واکنش به واگذاری بیش از 50 درصد سهم پتروشیمی شازند از سوی بانک ملی ایران به شرکت شتران که 70 درصد آن مردمی است و حدود 47 میلیون ایرانی در آن سهم دارند، در راستای خروج بانک‌ها از بنگاه‌داری‌ گفت: این اقدام بانک ملی ایران بسیار ارزشمند است و هر کاری که بتواند تصدی‌گری دولت به طور مستقیم و غیر مستقیم در اقتصاد را کاهش داده و سهم بخش خصوصیِ واقعی و مردم را افزایش دهد قابل تقدیر است.

 پور ابراهیمی تاکید کرد: در واگذاری‌ها باید دقت کنیم، گاهی این اتفاق رقم می خورد اما باز به شرکتی انتقال پیدا می‌کند که دولت در پشت آن دست داشته و با کمترین سهم بیشترین اعمال قدرت را می‌کند، مانند فرآیندی که در خودرو سازی شاهد آن هستیم. واگذاری‌ها باید به این شرط باشد که شرکت‌ها واقعا خصوصی باشند و یا مردم درآن سهم زیادی را داشته باشند.

دیگر خبرها

  • زمینه جذب تسهیلات از بازار سرمایه باید فراهم شود
  • گشتی در اقتصاد ایران | بازگشت ایران و امارات به میز همکاری‌های اقتصادی
  • بازار سرمایه یکی از مصادیق دقیق مشارکت مردم در اقتصاد است
  • حمایت مالی از حضور ۱۲ واحد تولیدی استان اردبیل
  • در سال جهش تولید، ارز چند نرخی را حذف کنید
  • اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است
  • پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای تأمین مالی تأیید شد
  •  معرفی کتاب های بازار مالی
  • رونمایی از برات الکترونیک بانک صادرات ایران در وزارت اقتصاد؛
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟