Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-03@22:41:26 GMT

کاهش ۵۰۰ تومانی نرخ دلار| سکه کوتاه نیامد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۷۳۵۲

قیمت دلار در صرافی‌های مجاز، امروز (چهارم اسفند) حدود ۵۰۰ تومان نسبت به روز پنج‌شنبه کاهش یافت. آفتاب‌‌نیوز : نرخ ارز در هفته گذشته با افزایش همراه بود و نرخ فروش دلار روز پنج‌شنبه (دوم اسفند) در صرافی‌های مجاز به ۱۲ هزار و ۹۷۰ تومان رسید، اما در نخستین روز از هفته جاری، دلار با کاهش حدود ۵۰۰ تومانی نسبت به پنج‌شنبه در این صرافی‌ها ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان فروخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش آفتاب‎نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، صرافی‌ها همچنین نرخ خرید دلار را امروز ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرده‌اند.
بر اساس اعلام این صرافی‌ها، قیمت فروش یورو نیز امروز ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان و قیمت خرید آن ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان است.
نرخ خرید دلار در بانک‌ها
شعب ارزی بانک‌ها از نیمه نخست سال جاری با مجوز بانک مرکزی اقدام به خرید ارز از مردم کردند که در ابتدا نرخ خرید ارز در این بانک‌ها اختلاف قابل‌توجهی با بازار آزاد داشت، اما به تدریج قیمت خرید ارز در بانک‌ها به قیمت بازار آزاد نزدیک شد.
در همین راستا، بانک‌ها امروز هر دلار آمریکا را به قیمت ۱۲ هزار و ۱۳۹ تومان و هر یورو را ۱۳ هزار و ۷۶۵ تومان از متقاضیان می‌خرند.
این در حالی است که نرخ خرید دلار و یورو در روز چهارشنبه هفته گذشته به ترتیب ۱۲ هزار و ۹۸۶ تومان و ۱۴ هزار و ۳۱۲ تومان بوده است که حاکی از کاهش قیمت خرید ارز در بانک‌هاست.
بانک‌ها امروز همچنین هر پوند انگلیس را ۱۵ هزار و ۸۵۳ تومان خریداری می‌کنند.
شعب ارزی بانک‌های عامل همچنین در صورت تکمیل بودن مدارک مسافران تا سقف ۵۰۰ یورو برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع و تا سقف ۱۰۰۰ یورو برای سایر کشورها به مردم می‌فروشند که قیمت فروش این ارز نیز امروز از سوی بانک‌ها ۱۴ هزار و ۴۵۷ تومان بدون کارمزد اعلام شده و با احتساب کارمزد بانک مرکزی و بانک عامل این رقم به حدود ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان می‌رسد.
رفتار عجیب بازار سکه در اولین روز هفته/ طلا گرمی ۴۲۵ هزار تومان 
همچنین خبرآنلاین نوشته است: کشتی آرای به رفتار خارج از انتظار بازار اشاره کرد و گفت: بازار سکه و طلا بر خلاف پیش‌بینی‌ها نسبت به تمدید مهلت ایران برای عضویت در FATF واکنش مثبت نشان نداد.
رییس کمیسیون تخصصی سکه وطلا با بیان این مطلب گفت: امروز دربازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا با ۱۴ دلار کاهش قیمت به ۱۳۲۸ دلار رسید و برخلاف پیش بینی ها بازار واکنش مثبت به تمدید مهلت ایران برای عضویت در FATF واکنش مثبت نشان نداد و قیمت ها نسبت به هفته گذشته افزایش یافت. 
وی تصریح کرد: امروز در بازار هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به قیمت ۴میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به نرخ ۴میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۲میلیون و ۵۸۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۶۷۰ هزار تومان و سکه های گرمی نیز با ۵هزار تومان افزایش نسبت به روز پنجشنبه گذشته به ۸۳۰ هزار تومان رسید و داد و ستد شد. 
برخی صرافان نیز معتقدند بلاتکلیفی پالرمو سبب شده است بازار واکنشی نسبت به تمدید مهلت ایران برای پیوستن به اف‌ای‌تی‌اف نشان ندهد. 
وی درباره میزان حباب سکه گفت: حباب سکه همانند روزهای گذشته برابر با ۳۷۰هزار تومان است. هر مثقال طلا به عنوان مبنای تعیین قیمت از یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان به یک میلیون و ۸۴۰هزار کاهش یافته و هرگرم طلای ۱۸ عیار نیز اکنون ۴۲۵هزار تومان داد و ستد می شود. به نظر می‌رسد در ادامه روز شاهد نوسانات جدی رو به صعود قیمت ها باشیم. داد و ستدها روال خود را دارد اما سکه های تمام بهار آزادی تقریبا با خرید کمتری مواجه هستند. 

منبع: آفتاب

کلیدواژه: قیمت دلار قیمت سکه قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۷۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا به ۲۲۸۳ دلار و ۲۳ سنت رسید

به گزارش قدس آنلاین، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه در آسیا کاهش یافته است که یکی از دلایل آن می‌تواند نشانه‌هایی از وضع سیاست‌های سختگیرانه پولی توسط فدرال رزرو در اجلاس امروز باشد.
کاهش تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در بحبوحه آرام شدن تنش‌های ژئوپلیتیکی در دنیا قیمت طلا را نسبت به اوج ماه آوریل پایین آورده و آن را در برابر سیاست نرخ بهره بالای بانک مرکزی آمریکا آسیب پذیر کرده است.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد کاهش به ۲۲۸۳ دلار و ۲۳ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۳۸ درصدی به ۲۲۹۴ دلار و ۱۰ سنت رسیده است.

تمرکز سرمایه‌گذاران در حال حاضر به نتیجه اجلاس دو روزه فدرال رزرو معطوف شده که قرار است امروز منتشر شود. انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد.
اما برخی پیش‌بینی می‌کنند جروم پاول رئیس فدرال رزرو با توجه به نرخ بالای تورم، سیاست‌های سختگیرانه‌ای را پیشنهاد دهد.
بالا رفتن تورم باعث شده تاجران انتظار خود از کاهش زود هنگام نرخ بهره را پایین بیاورند. در حال حاضر پیش بینی می‌شود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را اولین بار در ماه سپتامبر کاهش دهد.
نرخ بالای بهره به ضرر طلاست چون هزینه نگهداری آن را به عنوان یک سرمایه غیر سودده افزایش داده و تمایل برای خرید این فلز گرانبها را پایین می‌آورد. 
ارزش دلار هم افزایش یافته و به بالاترین رقم طی ۶ ماه گذشته رسیده است. بالا رفتن ارزش دلار خرید طلا برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر کرده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۰۱ درصد کاهش به ۲۶ دلار و ۶۵ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۲۶ درصدی ۹۳۵ دلار و ۴۳ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • قیمت دلار در بازار باز هم پایین تر می آید؟
  • قیمت طلا، سکه و دلار در بازار چهارشنبه۱۲ اردیبهشت
  • قیمت طلا در بازار امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بازار خودرو روی دور تند ارزانی افتاد
  • توقف در روند کاهشی دلار؛ خریداران دوباره برگشتند!
  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • قیمت جهانی طلا به ۲۲۸۳ دلار و ۲۳ سنت رسید
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد/ احتمال بازگشت نرخ ارز به پله ۵۰ هزار تومان وجود دارد
  • چرا روند کاهشی دلار متوقف شد؟